Презентація майстер - класу "Латеральне мислення, як гра уяви та ідей молодшого школяра"

Про матеріал

Латеральне мислення означає непрямий та творчий підхід до вирішення завдань .Технологія латерального методу ґрунтується на ефективності організації та управління діяльністю учнів, і є невід'ємною складовою особистісно – орієнтованої педагогіки.

Техніка "Шести капелюхів" - це простий спосіб паралельного мислення (співіснування різних точок зору одночасно).

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Латеральне мислення, як гра уяви та ідей молодшого школяра

Номер слайду 2

Правила роботи на майстер - класіВаш гарний настрій. Активність. ТІЗ (діємо «тут і зараз»)

Номер слайду 3

Латеральне мислення – непрямий та творчий підхід до вирішення завдань ( Едвард де Боно)

Номер слайду 4

Візитна карткатехнології латерального методу. Едварда де Боно. Це локальна технологія, що ґрунтується на ефективності організації та управління діяльністю учнів, і є невід’ємною складовою особистісно – орієнтованої педагогіки

Номер слайду 5

Корисні посилання. Боно, Эдвард де. Латеральное мышление. – СПб: Питер Паблишинг, 1997. – 320 с.- (Серия «Мастера психологии») Боно, Эдвард де. Нестандартное мышление. /Пер. с англ. – Минск: ООО «Попурри», 2000. – 224 с. – (серия «Живи с умом») Боно, Эдвард де. Рождение новой идеи /Пер. с англ. Под общ. ред. О. К. Тихомирова. – М., 1976. Боно, Эдвард де. Учите вашего ребенка мыслить. /Пер. с англ. – Минск: ООО «ПОПУРРИ», 1998. – 336 с. Боно, Эдвард де. Шесть шляп мышления. – СПб., 1997. – 256 с. 

Номер слайду 6

латеральне мислення. Критичне мислення – невід’ємний компонент, не існує без латерального мислення. Логічне мислення – ретельна розробка й оцінка ідеїТворчемислення

Номер слайду 7

Чим відрізняється творче мислення від латерального Творче мислення артистизм талант емоційна чутливість натхнення Латеральне мисленняяк артистизм, талант, емоційна чутливість, натхнення - не є обов’язковою умовою. Доступне кожному, хто прагне створити нові ідеї

Номер слайду 8

Методи, які я використовую. Перший метод це «Plus Minus Interesting» (PMI - плюс, мінус, цікаво). «P» означає «плюс» - хороші аспекти; «M» означає «мінус» - погані аспекти; «I» означає «цікаво» - цікаві аспекти. Ціллю «PMI» є почергове знаходження позитивних, негативних та цікавих моментів при аналізі та вирішенні проблеми. Метод «Кластерів»-дозволяє представити на уроці великий обсяг інформації в структурованому і систематизованому вигляді, виявити ключові слова теми. Таким чином підвищується мотивація, адже самі ідеї сприймаються легше. Представлення інформації у формі кластера сприяє творчій обробці, а тому забезпечує засвоєння ії на рівні розуміння. Ефективним, на мою думку, є метод розвитку творчого мислення «Six Thinking Hats» («Шість шляп мислення»)

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Легенда про старого капелюшника

Номер слайду 11

Техніка шести капелюхів - це простий спосіб паралельного мислення (співіснування різних точок зору одночасно). Принцип організації технології полягає в тому, що кожен учень в процесі обговорення якоїсь проблеми «одягає» капелюх певного кольору і мислить так, як «вимагає» колір одягнутого капелюха

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Фрагмент уроку з літературного читання у 4 класі за підручником ХорошковськоїТема. Байки Л. Глібова «Чиж та голуб»Визначте жанр прочитаного твору (Загадка, казка, оповідання, вірш , байка)- Хто є автором байки?Дайте визначення терміну «байка»Знайдіть слова, що римуються. Як ви розумієте слово «сильце» ?Які рядки байки звучать як прислів’я?Чи можна вважати їх висновком, мораллю байки ?

Номер слайду 19

- Чому Чиж потрапив у пастку?Доведіть словами з байки. Яким виявився голуб?У яких словах виявляється жорстокість і безсердечність голубаІ що з ним трапилось?Давайте знайдемо позитивну сторону …Які є переваги в цій історії? Як ви гадаєте, голуба ця історія чомусь навчила?

Номер слайду 20

- Доберіть синонім до слова - сильце - … -проворненький-…- сердега-… - гульк -….-западня - … - Подивіться на останні дві строчки, що вони вам нагадують?-Доберіть прислів’я синоніми до цих рядків. Який настрій твору в цілому? Чи змінювався він упродовж вірша?У вас на партах смайлики. Викладіть напроти кожної зміни настрою відповідний смайлик , який передає ця строка чи строфа. - А потрапляли ви в таку історію, та що ви відчували?

Номер слайду 21

Сенкан. Чиж. Який?_____,______ . Що робить?_____,_____,_____. Речення_____ _____ ____ ____. Синонім _______

Номер слайду 22

Сенкан. Чиж Співучий, проворненький . Скакав, попав, рветься. Неуважний чиж потрапив у сильце Роззякуватий

Номер слайду 23

Сенкан Голуб. Який?_____,______ . Що робить?_____,_____,_____. Речення_____ _____ ____ ____. Синонім _______

Номер слайду 24

Сенкан Голуб. Хвалькуватий, жорстокий. Бачить,сміється,хвалиться. Чужому лихові не смійся. Хвастун

Номер слайду 25

Моделювання методу учасниками майстер - класу

Номер слайду 26

5 груп«Літературний крос»Енциклопедична хвилинка.«Позитив»Смс повідомлення. Голубу та Чижу«Критика»«Народна мудрість»«Емоції»Палітра настрою(мовна й кольорова)«Творчість»Мультфільм «Чиж та голуб»

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Латеральне мислення як гра уяви та ідей молодшого школяра. Дякую за увагу

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Юрчук Маріанна
    Дякую за цікаві ідеї!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єремчук Людмила Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
15 березня
Переглядів
595
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку