Латеральне мислення означає непрямий та творчий підхід до вирішення завдань .Технологія латерального методу ґрунтується на ефективності організації та управління діяльністю учнів, і є невід'ємною складовою особистісно – орієнтованої педагогіки.
Техніка "Шести капелюхів" - це простий спосіб паралельного мислення (співіснування різних точок зору одночасно).
Корисні посилання. Боно, Эдвард де. Латеральное мышление. – СПб: Питер Паблишинг, 1997. – 320 с.- (Серия «Мастера психологии») Боно, Эдвард де. Нестандартное мышление. /Пер. с англ. – Минск: ООО «Попурри», 2000. – 224 с. – (серия «Живи с умом») Боно, Эдвард де. Рождение новой идеи /Пер. с англ. Под общ. ред. О. К. Тихомирова. – М., 1976. Боно, Эдвард де. Учите вашего ребенка мыслить. /Пер. с англ. – Минск: ООО «ПОПУРРИ», 1998. – 336 с. Боно, Эдвард де. Шесть шляп мышления. – СПб., 1997. – 256 с.
Методи, які я використовую. Перший метод це «Plus Minus Interesting» (PMI - плюс, мінус, цікаво). «P» означає «плюс» - хороші аспекти; «M» означає «мінус» - погані аспекти; «I» означає «цікаво» - цікаві аспекти. Ціллю «PMI» є почергове знаходження позитивних, негативних та цікавих моментів при аналізі та вирішенні проблеми. Метод «Кластерів»-дозволяє представити на уроці великий обсяг інформації в структурованому і систематизованому вигляді, виявити ключові слова теми. Таким чином підвищується мотивація, адже самі ідеї сприймаються легше. Представлення інформації у формі кластера сприяє творчій обробці, а тому забезпечує засвоєння ії на рівні розуміння. Ефективним, на мою думку, є метод розвитку творчого мислення «Six Thinking Hats» («Шість шляп мислення»)
Техніка шести капелюхів - це простий спосіб паралельного мислення (співіснування різних точок зору одночасно). Принцип організації технології полягає в тому, що кожен учень в процесі обговорення якоїсь проблеми «одягає» капелюх певного кольору і мислить так, як «вимагає» колір одягнутого капелюха
Фрагмент уроку з літературного читання у 4 класі за підручником ХорошковськоїТема. Байки Л. Глібова «Чиж та голуб»Визначте жанр прочитаного твору (Загадка, казка, оповідання, вірш , байка)- Хто є автором байки?Дайте визначення терміну «байка»Знайдіть слова, що римуються. Як ви розумієте слово «сильце» ?Які рядки байки звучать як прислів’я?Чи можна вважати їх висновком, мораллю байки ?
- Доберіть синонім до слова - сильце - … -проворненький-…- сердега-… - гульк -….-западня - … - Подивіться на останні дві строчки, що вони вам нагадують?-Доберіть прислів’я синоніми до цих рядків. Який настрій твору в цілому? Чи змінювався він упродовж вірша?У вас на партах смайлики. Викладіть напроти кожної зміни настрою відповідний смайлик , який передає ця строка чи строфа. - А потрапляли ви в таку історію, та що ви відчували?