Даний матеріал допоможе ознайомити з методами і прийомами розвитку поетичних здібностей молодших школярів під час уроків читання та мови як у початкових класах, так і в середніх.
Майстер-клас« Розвиток поетичних здібностей молодших школярів »Вчителя початкових класів Зачепилівського ліцею Зачепилівської районної ради Харківської областіКраснік Олени Степанівни
Номер слайду 2
Актуальність досвіду – розвиток творчої особистостіМета досвіду:розвивати творчі здібності учнів;формувати образність мислення, уміння бачити і знаходити цікаве довкілля;учити складати вірші, образно передавати враження;розвивати культуру мовлення, бажання краще знати українську мову;виховувати любов до мови і поезії.
Номер слайду 3
Шляхи реалізаціїстворення власної системи розвитку поетичних здібностей школярів;розвиток творчих можливостей учнів;сприяння розвитку мовного чуття, уяви, фантазії;навчання дітей креативно мислити з метою творчої реалізації.“ Зрозумій, пізнай і навчи вчитися кожного учня ”
Номер слайду 4
Заходи завершення кінцівки;Розгадай ребус і склади вірші;Придумай риму. Ігри «Хто більше?» «Піймай риму»;Допиши рядки до початку;Чистомовки на римування;Гра «Буриме»;Опиши предмет з допомогою прикметників;Форми роботи у першому класіВправи по римуванню
Номер слайду 5
Форми розвитку поетичних здібностей школярів. Тавтограми. Буриме. Хто останній. Четвертий зайвий. Подай сигнал. Підбір рядків за даними закінченнями. Нісенітниця. Луна. АкровіршіСенкан. Абракадабра. Заблукало слово. Розвиток поетичних здібностей школярів. Чистомовки
Номер слайду 6
Форми розвитку поетичних здібностей школярів. Сенкан – це творчість, де активізується потенціал дітей, створюється певний образ слова, поняття. Це форма вільного вірша. План. Тема (слово). Опис (2-3 прикметника). Дія (3 дієслова). Фраза (речення). Асоціація (узагальнення).“ Сенкан ”
Номер слайду 7
Форми розвитку поетичних здібностей школярів. Сенкан – це творчість, де активізується потенціал дітей, створюється певний образ слова, поняття. Це форма вільного вірша. План. Тема (квітка).“ Сенкан ”
Номер слайду 8
Форми розвитку поетичних здібностей школярів. Сенкан – це творчість, де активізується потенціал дітей, створюється певний образ слова, поняття. Це форма вільного вірша. План. Тема (квітка). Ніжна, пахуча. Квітне, усміхається, росте. Танцює з вітром. Благодать.“ Сенкан ”
Форми розвитку поетичних здібностей школярівідем, не впадем, махнем прийдем;діти, квіти, мести радіти; дитина, родина вина калина“ Четвертий зайвий ”Очікувальний результат
Номер слайду 11
Форми розвитку поетичних здібностей школярів« Щоб уникати помилок, треба набиратися досвіду, щоб набиратися досвіду, треба робити помилки »“ Хто останній ”(Називаю слово, діти підбирають римоване слово, на кому закінчується рима – вибуває з гри)Весна,…Хмаринка,…Летіти,…
Номер слайду 12
Форми розвитку поетичних здібностей школярів. Весна, красна, рясна, запашна,…Хмаринка, росинка, хвилинка, рослинка, краплинка, дитинка,…Летіти, радіти, замліти, згасити,…“ Хто останній ”
Номер слайду 13
Форми розвитку поетичних здібностей школярів« Неможливо дитину примусити щось зробити, треба допомогти їй захотіти зробити це »“ Чистомовки ”ка-ка-ка-ди-ди-ди-ай-ай-ай-ина-ина-ина-
Номер слайду 14
Форми розвитку поетичних здібностей школярів. Ка-ка-ка - ми знайшли жука. Ди-ди-ди - розцвіли сади. Ай-ай-ай - люби і знай свій рідний край. Ина-ина-ина – зацвіла калина“ Чистомовки ”
Номер слайду 15
От випав сніг! Яка обнова!Зима тоді така…Листя чистенькі, білі села. Зима і радісна й …Форми розвитку поетичних здібностей школярів“ Скажи мені – і я забуду. Покажи мені і я запам’ятаю. Дай мені діяти самому – і я навчусь ”. (Конфуцій)“ Буриме ”
Номер слайду 16
От випав сніг! Яка обнова!Зима тоді така чудова Листя чистенькі, білі села. Зима і радісна й весела. Форми розвитку поетичних здібностей школярів“ Буриме ”
Номер слайду 17
Форми розвитку поетичних здібностей школярів. Лише той учитель, хто живе, як навчає. Складання вірша за словами, що римуються. Танцюючи, сніжинки летіли,……………………..сіли.………………….вкривали……………захищали…………………….берізки…………………...кіски………………….весну…………………….від сну
Номер слайду 18
Танцюючи, сніжинки летіли,На берізок голі віти сіли. М’якою ковдрою вкривали. Від морозу захищали. Сплять під ковдрою берізки. Сняться їм зелені кіски. Чекають теплую весну. Щоб прокинутись від сну. Форми розвитку поетичних здібностей школярів. Лише той учитель, хто живе, як навчає. Складання вірша за словами, що римуються.
Номер слайду 19
Осінь казку нам…Навкруги усе…Землю листом…Пташок у вирій….. Форми розвитку поетичних здібностей школярів“ Немає меж здібностям дитини, якщо педагог виявляє до них оптимістичне і творче ставлення ”. Складання вірша за даними початком поетичних строф.
Номер слайду 20
Осінь казку нам дарує,Навкруги усе фарбує,Землю листом застилає,Пташок у вирій проводжає. Форми розвитку поетичних здібностей школярів. Складання вірша за даними початком поетичних строф.“ Немає меж здібностям дитини, якщо педагог виявляє до них оптимістичне і творче ставлення ”.
Номер слайду 21
(До віршованого рядка кожен з учасників добирає свою риму, записує, загортає і передає іншому, залишаючи відкритим початковий варіант). На доброті існує світ. Форми розвитку поетичних здібностей школярів“ Життя – це чудо і чудес не відмінити, якщо в дітей окрилена душа, розкривши крила – можуть полетіти ”.“ Нісенітниця ”
Номер слайду 22
На доброті існує світ, І добротою пахне хліб.І мирне небо, в школу йти – Це також вияв доброти.І до дітей любов свята – Це чистота і доброта.
Номер слайду 23
Поезія! О, ти прекрасна!Чарівна, ніжна, тепла, ясна. Лише в тобі, в тобі єдинійІ простір нив, і обрій синій. Повторімося в наших вихованцях любов’ю до вищої якості людини – творчості.