Дана презентація містить інформацію про дистанційне навчання, його можливості,різновиди,структуру,класичні та сучасні принципи,головні завдання дистанційного навчання,вимоги до викладача, що працює в системі дистанційного навчання, переваги та недоліки дистанційного навчання. Матеріал може бути використаний для виступу на семінарських заняттях, на засіданнях предметних методичних об'єднань.
Сучасні принципи:1.Інтерактивність – передбачає діалог викладача з користувачем.2. Адаптивність –забезпечує індивідуальний темп навчання, передбачає самостійний вибір слухачем курсу, часу навчання, терміну консультацій ;3. Гуманістичність – полягає в спрямованості навчання та освітнього процессу до людини, створенні максимально сприятливих умов навчання; засвоєнні обраної професії для розвитку і прояву творчої індивідуальності,високих громадянських, моральних,інтелектуальних якостей, що забезпечували б слухачеві курсу соціальну захищеність та комфортнее існування.4. Пріоритетність педагогічного підходу під час проектування освітнього процессу – передбачає проектування дистанційного навчання , розробку теоретичних концепцій, створення дидактичних моделей тих явищ, які планують реалізувати;5. Педагогічна доцільність застосування нових інформаційних технологій – вимагає педагогічної оцінки ефективності кожного етапу проектування та створення дистанційного навчання, тому на перший план необхідно винести не впровадження техніки, а відповідне змістове наповнення навчальних курсів та освітніх послуг;6. Вибір змісту освіти – зміст дистанційної освіти має відповідати нормативним вимогам Державного освітнього стандарту й вимогам ринку;7. Забезпечення захисту інформації ,що циркулює в дистанційному навчання - передбачає впровадження організаційних і технічних засобів безпечного та конфіденційного зберігання,передавання й використання потрібних відомостей;8. Стартовий рівень освіти – вимагає певної кількості знань ,умінь,навичок;9. Відповідність технологій до навчання – адекватність технологій навчаннямоделям дистанційного навчання;10. Гнучкість і мобільність – створення інформаційних мереж , баз і банків знань та даних для дистанційного навчання, що дозволяє коригувати та доповнювати освітню программу.
Вимоги до викладача, що працює в системі дистанційного навчання1.відповідати дуже швидко на листи2.хвалити оперативність слухачів; 3.встановити чіткий графік спілкування в режимі on-lіne і чітко його дотримуватися;4.створити атмосферу психологічного комфорту ( сприятливий настрій, емоційне піднесення)
Висновок Дистанційне навчання покликане допомогти в глобальному освітньому просторі, воно виступає як ефективне доповнення традиційних форм освіти, як засіб часткового вирішення її нагальних проблем, зокрема, надає можливість одночасно з гнучким за часом і високопрофесійним за змістом вивченням різних предметних розділів знань, формуванням умінь і навичок роботи з багатьох навчальних дисциплін забезпечити інтенсивне практичне застосування тими, хто навчаються, методами і засобами інформаційно-комунікаційних технологій, розвиває уміння і навички у сучасній науці і практиці. Впровадження елементів дистанційної форми навчання в школі є необхідною умовою для досягнення сучасного рівня якості освіти.