Презентація "Медіатехнології у фокусі уваги вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін"

Про матеріал
Шкільний курс гуманітарних дисциплін неможливий без елементів медійної освіти і тільки завдяки ним може задовольнити інтелектуальні потреби молодого покоління. Шкільний курс гуманітарних дисциплін неможливий без елементів медійної освіти і тільки завдяки ним може задовольнити інтелектуальні потреби молодого покоління.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Медіатехнології у фокусі уваги вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін Підготувала: Сердюк Ірина Олександрівна

Номер слайду 2

Ти де ? Правила гри 1)кожен обирає партнера 2)Учасники стають один проти одного 3)потріть долоні, поки не зігріються 4)закрийте очі і витягніть руки в перед 5)повільно рухайте лодоні на зустріч один одному 6)відкрийте очі і подивіться на партнера 7)приберіть лодоні, закрийте очі і відійдіть на 2 кроки назад 8) 3 повільно оберніться навколо себе на місці і зупиніться 9) нехай кожен зробить 2 кроки в перед і не відкриваючі очей ,намагайтесь знайти руки партнера 10) відкрийте очі, посміхніться і поділіться своєю усмішкою

Номер слайду 3

Аутотренінг «Скажіть ,чи може листя існувати без стовбура,а стовбур без листя ?» Уявіть, що ви листя,а я стовбур Отже,я без вас (сьогодні) не можу існувати,а ви без мене.Отож ми повинні працювати у творчому тамдемі

Номер слайду 4

Вправа «Акроосоціації» П А Р Т Н Е Р С Т В О

Номер слайду 5

Основні тенденції ІТ в освіті Мобільність (навчання в будь якому місці, в будь- який час) Особистісно-орієнтоване навчання еКонтент Вебінари Освітня політика в галузі ІКТ Професійна підготовка Моделювання 3D принтери WEB 2.0 ePub 3.0/ iBooks Інтерактивне навчання Навчання в співробітництві Створення та обмін знаннями Навчання он-лайн Хмарні технології Нові форм-фактори компютерної техніки Крос-платформеність Гіпермедіа Компетентністний підхід Геймифікація Мультимедіа

Номер слайду 6

Поняття мультимедіа

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Переваги використання мультимедіа Мультимедійні технології дозволяють: вивести сучасний урок на якісно новий рівень і підвищувати статус вчителя; впроваджувати в навчальний процес інформаційні технології; розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку; використовувати різні форми навчання та види діяльності в межах одного уроку; організовувати контроль знань, вмінь та навичок учнів; розвивати творчі здібності та мотивацію учнів; полегшувати та вдосконалювати розробку творчих робіт, проектів, рефератів; встановлювати міжпредметні зв’язки; підвищити продуктивності уроку; розвитку в учнів глибший підхід до навчання і глибше розуміння матеріалу, що вивчається; створити умови для самостійної роботи.

Номер слайду 12

Мультимедіа-технології Серед величезного різноманіття навчальних мультимедійних систем умовно можна виокремити засоби, які є найбільш ефективними: мультимедіа-презентації; мультимедіа-тренажери; електронні мультимедіа-видання; електронні освітні ресурси. автоматизовані навчальні системи; навчальні фільми; відеодемонстрації.

Номер слайду 13

Мультимедіа-технології Класифікація комп’ютерних програм, які можна використовувати в навчальній діяльності як в школі так і в інших начальних закладах: навчальні комп’ютерні програми; тренувальні або програми – тренажери; імітаційно-моделюючі програми; діагностичні, контролюючі програми; бази даних; інструментальні програми; інтегровані навчальні програми;

Номер слайду 14

Мультимедіа Мультимедіа є ефективною освітньою технологією завдяки властивим їй якостям інтерактивності. Так, відмінною рисою мультимедіа є навігаційна структура, що забезпечує інтерактивність – можливість безпосередньої взаємодії з програмним ресурсом. Інтерактивність технологій мультимедіа передбачає “живий” зв'язок між користувачем і програмою.

Номер слайду 15

Під час сучасних навчальних занять можна використовувати наступні мультимедійні технології

Номер слайду 16

Мультимедійні презентації Сьогодення вимагає від сучасної молоді не простого оволодіння комп’ютерною технікою, а й уміння нестандартно, творчо показати свою роботу, відстоювати свою думку та аргументувати свої дії. Переваги такої роботи надзвичайні, адже зростає зацікавленість предметом вивчення, учні самі стають творцями, ініціаторами нових ідей, розвивають свої інтелектуальні здібності. Мультимедійні презентації PowerPoint Sway

Номер слайду 17

Мультимедійна технологія навчання «Веб-квест» також ефективно та цікаво використовується при вивченні географії. Веб-квест можна створити за допомогою Google Сайту. Ігрова технологія «Веб-квест»

Номер слайду 18

Літературний мультимедійний портрет - це мультимедійний проект, що містить документи, фотографії, таблиці, ілюстративний матеріал, аудіо- та відеофрагменти, скомпоновані в послідовному порядку, що дає змогу найбільш повно та яскраво розповісти учням про життєвий і творчий шлях письменника чи поета. Літературний мультимедійний портрет

Номер слайду 19

Віртуальна екскурсія знайомить учнів з місцями, де жив і творив той чи інший письменник, з Україною, її історією, природою, розширює світогляд учнів, сприяє їх усебічному розвитку. Віртуальні екскурсії

Номер слайду 20

Learning.Apps.org https://learningapps.org/10527075 https://learningapps.org/10695730 https://learningapps.org/10663790 https://learningapps.org/10512259 https://learningapps.org/myapps.php?displayfolder=2702887 На цьому сайті зібрані різноманітні завдання в ігровій формі.

Номер слайду 21

ClassDojo https://teach.classdojo.com/#/classes/5ff2f483da66cca58c9e717c/points https://teach.classdojo.com/#/classes/5ff2f483da66cca58c9e717c/portfolio Мультимедійний додаток для взаємодії вчителів і здобувачів освіти під час ДН

Номер слайду 22

Відеоуроки на сайті «Нова школа», YouTube. Цифрові уроки, 3D-сцени, ігри, відео на сайті Mozaik, безкоштовні матеріалами українського освітнього порталу EDUC.COM.UA

Номер слайду 23

Віртуальна дошка Padlet

Номер слайду 24

Онлайн-дошка (Linoit) для проектів, домашніх завдань

Номер слайду 25

Інтерактивний робочий аркуш Liveworksheets

Номер слайду 26

Ментальні карти

Номер слайду 27

QR-коди

Номер слайду 28

QR-код - це штрих-код у квадраті, винайдений десять років тому в Японії.  Сьогодні українці використовують QR-коди для зчитування інформації про квитки на залізничний транспорт, реклами, контактної інформації, входження на деякі сайти (наприклад, Приват24 тощо) та багато іншого. ЩО кодувати  Це може бути відео з YouTube, локація на Google картах, файл з Dropbox, профіль у соціальних мережах, телефонний номер або e-mail,  аудіофайл, книгу тощо. Або у такий спосіб може бути закодовано невеличкий текст, який можна «зчитати» навіть без доступу до мережі Інтернет. Словом все, що можна відправити поштою або через соціальні мережі.

Номер слайду 29

Переваги та недоліки QR-кодів  Переваги  1) зберігання великих обсягів цифрової та текстової інформації на будь-якій мові; 2) швидкість створення QR-коду за допомогою програмних засобів; 3) висока швидкість розпізнавання, причому друкарський розмір коду може бути дуже малим; 4) можливість зчитування в будь-якому напрямку; 5) для розміщення підходить практично будь-яка поверхня; 6) стійкість до пошкоджень (зчитування при ушкодженні коду до 30%). Недоліки 1) відносно висока мобільного Інтернету 2) низький рівень поінформованості про технології QR-кодування; 3) технічні неполадки. 

Номер слайду 30

Для створення власного QR-коду знадобляться тільки Інтернет, принтер і камера. Перший сайт, найпростіший у використанні - це елементарний російськомовний qrcoder.ru. Якщо потрібно щось більше, то безкоштовний сервіс QrStuff за пару кліків допоможе створити коди різних кольорів (в чорно-білих квадратиках легко заплутатися). Програма Kaiwa перетворює в QR-коди не тільки гіперпосилання, а й самий звичайний текст, в тому числі, набраний кирилицею. В такому випадку не потрібен навіть інтернет, щоб зчитати закодоване послання, що відкриває ціле поле для експериментів. Серед українських та україномовних ресурсів для створення QR-кодів слід виділити необхідно наступні: http://qrcodes.com.ua/  http://www.qr-code.com.ua  http://ua.qr-code-generator.com  ЯК кодувати

Номер слайду 31

ЯК кодувати 1. В рядок пошуку у браузері ввести http://qrcoder.ru/ 2. Ввести в поле необхідний текст 3. Під полем введення тексту натиснути кнопку “Создать код” 4. Натиснути на QR-коді правою кнопкою миші та з контекстного меню обрати “Скопіювати”, а далі обираєте документ, куди необхідно вставити код. Якщо працюєте з телефонів, то натиснути на зображенні коду пальцем і 2 секунди потримати, далі з’явиться список з якого можна обрати варіант Зберегти зображення, Скопіювати… Найпростіший сайт генератор QR-кодів

Номер слайду 32

Майже універсальним додатком можна назвати Reader Kaiwa, що працює на різних моделях смартфонів - на сайті сервісу є тест на сумісність і російськомовна інструкція. Більш серйозна програма QR Droid дозволяє зчитувати коди, створювати власні та відправляти друзям. Все зчитане зберігається в історії - при бажанні додаток може навіть запам'ятати місце розташування того чи іншого коду.  Тим, у кого немає смартфона, допоможе проста програма QRreader: в ній лише одна функція - досить піднести код до веб-камери, і додаток його зчитує. А якщо у вас немає і веб-камери, врятує розширення для Google Chrome, яке прочитає будь-який QR-код, що зустрівся в інтернеті. ЯК зчитувати 

Номер слайду 33

1. Із Play маркета встановіть на телефон додаток. Наприклад, “Сканер QR та штрих кодів”. 2. Після встановлення відкрийте програму на телефоні. 3. Наведіть камеру телефону на QR-код та зачекайте 2-3 секунди. Програма зчитає код та сформує зашифровану інформацію. ЯК зчитувати 

Номер слайду 34

На уроках QR–коди можна застосовувати на різних етапах: від теми та мети до домашнього завдання; форми роботи також можуть бути різні – індивідуальні, парні, групові. QR-код, – це один із напрямків додаткової реальності. Він об’єднує реальні параметри з віртуальними і може використовуватися не тільки в електронному вигляді, але і в форматі роздаткового матеріалу. Можливості використання

Номер слайду 35

- можна створити QR-вікторину із запропонованих питань. Потім роздруковані QR-коди можна роздати по класу. - можна організувати екскурсію за тим же принципом. Біля кожного кабінету або закутка потрібно розмістити роздрукований QR-код з посиланням на відео, аудіо або цілий фотоальбом. Багато музеїв вже давно використовують цей прийом, тим самим розширюючи експозицію не тільки поясненнями, але і додатковими матеріалами на зразок міні-фільму або навіть гри; - створити інтерактивне оповідання. QR-коди вміють зберігати в собі тексти невеликого обсягу, які можна читати без підключення до інтернету. Для творчих занять це надає чималі можливості. Приклад гри: потрібно придумати розповідь, що складається з декількох частин - в кінці кожної, як у комп'ютерній грі, буде кілька варіантів продовження. Можна створити інтерактивну версію казки про Червону шапочку: з першого QR-коду зчитується зав'язка, а продовження можна вибрати самостійно ( «Скануйте код під номером 2, щоб героїня пішла безпосередньо через ліс, або під номером 3, щоб вона пішла в обхід по безпечної дорозі »). За допомогою програм для створення QR-кодів

Номер слайду 36

-Кодування завдань для групової чи індивідуальної роботи.  -Посилання на мультимедійні джерела і ресурси, що містять додаткову інформацію з певної теми.  -Колекції коментарів, інформаційних блоків і активних посилань для роботи над проектом.  -Проходження по літературним маршрутам з заданими цитатами-підказками та посиланнями на додаткові ресурси. -Організація вікторин і самостійних робіт. -Посилання на мультимедіа, аудіо-та відеокоментарі.  -Зв'язок з онлайн контентами, що забезпечують доступ до електронної бібліотеки.  -Збагачення інформаційного середовища шкільного музею (розміщення на стендах посилань на тематичні мультимедіаресурси). Як ще можна використовувати QR-кодування в процесі навчання? 

Номер слайду 37

Інтерактивний плакат із QR-кодуванням

Номер слайду 38

Використання QR кодів на уроках зарубіжної літератури в 5-9 класах

Номер слайду 39

Перевір свої знання (перейди за посиланням і…) …спробуй перемогти в грі «Хто хоче стати міліонером?» …допоможи авторам знайти своїх героїв …стань найкращим знавцем казки «Снігова королева» …пригадай події казки «Хлопчик-зірка» …знайди слова пов‘язані з казкою «Дикі лебеді» 5 клас

Номер слайду 40

…відгадай літературного героя …перевір, як ти засвоїв вивчені казки …а як щодо підсумків навчального року? …розгадай кросворд 5 клас

Номер слайду 41

Пригадай вивчений матеріал,перейди за посиланням і… …з‘єднай ілюстрацію та уривок з міфу …перевір знання теоретичного матеріалу А як щодо тестів? … склади пазл на тему грецьких міфів 6 клас

Номер слайду 42

…дізнайся,як ти засвоїв японську поезію … а як щодо підсумків року? А як ти пам‘ятаєш «Ніч перед Різдвом?» 6 клас

Номер слайду 43

…пригадай балади та їх авторів …віднови події роману «Пурпурові вітрила» …знайди слова,пов‘язані зі змістом роману «Айвенго» Пригадай вивчений матеріал, перейди за посиланням і… …пройди вікторину на основі новели «Останній дюйм» 7 клас

Номер слайду 44

…пройди тест за змістом новел «Останній листок» та «Дари волхвів» (для вчителя) …пригадай коханих головних героїв прочитаних творів …пройди підсумковий тест 7 клас

Номер слайду 45

Перейди за посиланням та виконай декілька завдань. Успіхів! Знайди слова за темою «Античність» А чи впізнаєш ти портрети письменників? А зможеш відновити події твору «Маленький принц»? А як щодо вікторини за п‘єсою «Міщанин-шляхтич»? Впевнена,що історія про Бубу тобі сподобалась. Хочеш перевірити себе? 8 клас

Номер слайду 46

Спробуєш виграти мільйон? Знову спробуй впізнати письменників (тест) Спробуй пройти тест за твором «Чайка Джонатан Лівінгстон» З‘єднай автора та твір 8 клас

Номер слайду 47

Відгадай,кому можуть належать ці речі? Перевір, як ти засвоїв матеріал п‘єс «Ляльковий дім» та «Пігмаліон» А з вікториною за твором «Гобсек» впораєшся? А зможеш відновити хронологію подій роману «Герой нашого часу»? 9 клас

Номер слайду 48

Сподіваюсь, з «Євгенієм Онєгіним» труднощів не виникне? А як щодо дат народження письменників? З‘єднай автора та героя твору Здогадайся, про кого йдеться 9 клас

Номер слайду 49

Хмара слів (хмара тегів, або зважений список) – це візуальне відтворення списку слів, категорій, міток чи ярликів на єдиному спільному зображенні. За допомогою хмар слів можна візуалізувати термінологію з певної теми у більш наочний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації. Залучення цього методу доречне на уроках з будь-якої навчальної дисципліни. Хмари тегів. Застосування на уроках зарубіжної літератури

Номер слайду 50

в «хмару» можна "зашифрувати" тему уроку, яку учні повинні визначити; «хмара» може слугувати в якості опорного конспекту для подачі нового матеріалу чи його узагальнення; можна запропонувати дітям прочитати в «хмарі» головне питання, на яке необхідно знайти відповідь протягом уроку; скласти речення або розповідь, використовуючи якомога більше слів з «хмари»; впізнати твір за текстом; показати «хмару», складену зі слів, що відповідають темі уроку, і попросити пояснити їх зміст; перетворити нудний текст в цікаву головоломку; написати зашифровану листівку героєві твору чи письменнику; зробити "хмарку" підказок до художнього твору чи оглядової теми; повторити основні поняття теми, що вивчається.   Можливості використання хмари слів  на уроці:

Номер слайду 51

Word Cloud Generation Word Cloud Generation – англомовний сервіс для створення тегових хмар, який має найбільш зручну інтуїтивно зрозумілу навігацію. Ключові переваги Word Cloud Generation: інтуїтивно зрозуміла навігація сервісом; можливість вибору кількості слів, їх величини та кута положення; можливість зміни шрифтів (однак їх назву треба вводити вручну); створену власноруч хмару слів можна роздрукувати безкоштовно у растровому та векторному форматах без реєстрації на сайті. Інтернет-ресурси для створення хмари слів за дизайном на будь-який смак

Номер слайду 52

Word Art (Tagul) Word Art (https://wordart.com ) – багатофункціональний англомовний сервіс для створення хмар слів. З його допомогою можна створювати яскраві хмари різної форми. Однак недоліком цієї програми є певне спотворення шрифтів при відображенні кирилиці. Ключові переваги Word Art: для створення хмари текст можна або додати вручну, або за вказаним посиланням; розширені налаштування дозволяють змінювати у відображенні хмари ряд параметрів (основну форму, добирати комбінацію з 8 кольорів, шрифти, орієнтування слів, колір фону тощо); можливість відображення певних слів виключно обраним кольором; безкоштовне скачування зображень у форматі jpg чи png (скачування векторного зображення платне). Інтернет-ресурси для створення хмари слів за дизайном на будь-який смак

Номер слайду 53

Wordcloud.pro Wordcloud.pro – російськомовний слово-генератор, що дозволяє створювати яскраві хмари певних форм (з використанням базових шаблонів чи авторські). Програма має безкоштовну версію з базовими можливості та платну версію pro. Ключові переваги Wordcloud.pro: наявність російсько- та англомовного інтерфейсів програми; легка зрозуміла навігація сайтом; створення власної хмари слів у 3 кроки; наявна бібліотека базових шаблонів у 2-3 кольорах. Інтернет-ресурси для створення хмари слів за дизайном на будь-який смак

Номер слайду 54

Як створити хмару слів з теми Переглянути відеопояснення Word Art (Tagul)

Номер слайду 55

Хмари слів на уроках

Номер слайду 56

Хмари слів на уроках

Номер слайду 57

Хмари слів на уроках

Номер слайду 58

Хмари слів на уроках

Номер слайду 59

Хмари слів на уроках

Номер слайду 60

Шкільний курс гуманітарних дисциплін неможливий без елементів медійної освіти і тільки завдяки ним може задовольнити інтелектуальні потреби молодого покоління. Особисто для мене приємним відкриттям стала наявність тегів та їх використання у навчанні і написанні конспектів. Скласти речення, оповідання, тематичний словник, кросворд, словниковий диктант стало неможливо без використання хмари тегів. А всілякі граматичні додатки, словники, тестові завдання та тематичні ребуси значно полегшують проведення уроку та роблять його цікавим і доступним дітям. Тепер можна не просто прочитати оповідання, а переглянути відповідний відеоролик, тобто замінити аудіо сприйняття аудіо візуальним та збільшити відсоток якості засвоєння матеріалу. Різноманітні презентації та творчі проекти стали загальновживаними елементами сучасних уроків, саме завдяки використанню відповідних програм. Ще одним дивом сучасних медіа технологій виступає QR-код. Можливості його використання дуже широкі. ВИСНОВОК

Номер слайду 61

У своїй роботі намагаюся використовувати медіатехнології у повному обсязі. Серед творчих завдань є створення проектів, постерів, колажів. Здобувачі освіти отримують завдання виготовити листівку-запрошення на сімейне свято, листівку-привітання для своїх рідних чи родинне дерево, де фотоколаж буде надзвичайно доречним. Більш старші діти створюють презентацій за різноманітною тематикою. Медіаосвіта лише розправляє свої крила у просторі педагогіки, але безперечно за нею майбутнє, тож давайте йти в ногу з епохою беручи від можливостей найкраще та отримуючи найкорисніше. Успіху нам з вами у цьому та всього найкращого. ВИСНОВОК

Номер слайду 62

ppt
Додав(-ла)
Сердюк Ірина
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ніколенко О.М., Зуєнко М.О., Стороха Б.В., Туряниця В.Г., Орлова О.В.)
Додано
16 серпня 2022
Переглядів
550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку