*Впровадження вчителем педагогічного досвіду шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності при підготовці до ЗНО *Формування вмінь та навичок конструктивно-творчої діяльності в комплексному плануванні підготовки учнів до ЗНО*Розвиток та збагачення загальної педагогічної культури, морального і духовного світу особистості*Формування індивідуального стилю творчої педагогічної діяльності*Оволодіння новими творчими способами вирішення педагогічних проблем*Формування мотивації до самонавчання, самовдосконалення, саморозвитку МЕТА
Зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) – це оцінювання результатів навчання, здобутих особою на певному рівні освіти, що проводиться спеціально уповноваженою державою установою (організацією). ЗНО – об’єктивний показник оцінювання ефективності організації вчителем систематизації та узагальнення знань, умінь, навичок учнів. Досвід показує, що результат тестового оцінювання залежить не тільки від рівня навчальних досягнень учнів, але й від їх технічної та психологічної підготовленості саме до цієї форми контролю знань. МЕТОДИЧНИЙ КОМЕНТАР
ІНТЕНСИВНИЙ КУРС ПІДГОТОВКИ ДО ДПА/ЗНОВ СІЛЬСЬКІЙ ШКОЛІПедагогічний колектив ставив перед собою завдання і виконав їх:1. Надати допомогу учням у підготовці до вступу, які не відвідували підготовчі курси або заняття з репетитором.2. Систематизуват вивчене та виявити прогалини у знаннях з предметів.3. Надати допомогу учням, які не мали можливості самостійно готуватися до ЗНО, не мали технічних можливостей ( до карантину) 4. Залучити до підготовки молодих педагогів, які не мають досвід.5. Організувати та запровадити в закладі дистанційну підготовку до ЗНО.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Понеділок 23.03.2020 Вівторок 24.03.2020 Середа 25.03.2020 Четвер 26.03.2020 П’ятниця 27.03.2020 Українська мова Прудивус М. К. Українська мова Прудивус М. К. Українська мова Матвієнко О. В. Українська мова Мирошниченко Ю. О. Українська мова Міняйло Г. А. Географія. Ткаченко В. В. Біологія. Кобінчук О. М. Географія. Прохорова Д. М. Біологія. Гринішак Т. О. Географія. Прохорова Д. М.Історія України. Мінько Д. В. Англійська мова Сажнєва Т. С.Історія України. Мінько Д. В. Англійська мова Сажнєва Т. С.Історія України. Мінько Д. В.Ідея нашого проєкту полягала у здійсненні допомоги з підготовки до ЗНО випускникам 2020 РОЗКЛАД ЗАНЯТЬ ІНТЕНСИВНОГО КУРСУ ЗНО- 2020
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЗНОКількість завдань. Правила2019 2 Наголос. Звукове значення букв у словах.20182 Звукове значення букв у словах. Наголос.20172 Співвідношення звуків і букв (кількість). Наголос.20162 Чергування голосних звуків. Звукове значення букв у словах. Розробка заняття інтентивного курсу підготовки до ЗНО з української мовивчителя української мови та літератури Прудивус М. К. ФОНЕТИКА Й ОРФОЕПІЯ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЗНОКількість завдань. Правила2019 2 Наголос. Звукове значення букв у словах.20182 Звукове значення букв у словах. Наголос.20172 Співвідношення звуків і букв (кількість). Наголос.20162 Чергування голосних звуків. Звукове значення букв у словах.
ЗНО-2022: ОНОВЛЕНІ СЕРТИФІКАЦІЙНІ РОБОТИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИУ 2022 році в переліку навчальних предметів, із яких проводитиметься ЗНО результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, виокремлюють 1) українську мову та 2) українську мову і літературу:сертифікаційну роботу з української мови, яка міститиме лише завдання з української мови, а саме 39 завдань закритих форм (з вибором відповіді або на встановлення відповідності) та 1 завдання відкритої форми на надання розгорнутої письмової відповіді;сертифікаційну роботу з української мови та літератури, яка міститиме як завдання з української мови, так і з української літератури, а саме 24 завдання з української літератури та 39 – з української мови закритих форм (з вибором відповіді та на встановлення відповідності), а також 4 завдання з української мови відкритих форм з наданням письмової відповіді, зокрема 3 завдання, які передбачають надання короткої письмової відповіді, та 1 завдання, яке передбачає надання розгорнутої письмової відповіді.
читати підручники (більше, ніж написано у підручнику, на тестах запитувати не будуть);виконувати мовні вправи (за підручниками чи посібниками); читати художні твори та критику до них; вивчати напам᾿ять поезію;проходити тести попередніх років (щоб звикнути до формату тестування); робити оригінальні конспекти вивчених тем, тезові нотатки, схеми, таблиці (це дозволить систематизувати знання); спілкуватися на тему вивченого матеріалу з однокласником, товаришем, який також готується до ЗНО; повторювати матеріал;тренуватися писати твори. Самопідготовка – це найголовніший елемент підготовки до ЗНО
Опрацювати та проаналізувати нормативні документи щодо організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2022 року. ПРОГРАМА ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ результатів навчання З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ, здобутих на основі повної загальної середньої освіти ЗАТВЕРДЖЕНО наказ Міністерства освіти і науки України від 26.06.2018 р. № 696 Схема оцінювання завдання відкритої форми з розгорнутою письмовою відповіддю (власного висловлення) з української мови Схема оцінювання.pdf. Схеми оцінювання завдань відкритої форми з короткою письмовою відповіддю з української мов. Оцінювання завдань з короткою відповіддю.pdf. ТАБЛИЦЯ переведення тестових балів, отриманих учасниками зовнішнього незалежного оцінювання за виконання завдань сертифікаційної роботи з української мови та атестаційних завдань з української мови (українська мова і література), у рейтингову оцінку (за шкалою 100 – 200 балів) таблиця переведення тестових балів.pdf. Систематично опрацьовувати інформацію на сайтах: Український центр оцінювання якості освіти http://testportal.gov.ua/
Цей освітній онлайн-проект для тих, хто хоче вдосконалити свої знання з української мови у цікавому форматі. Тут містяться добірки пізнавальних ілюстрованих правил, тестових завдань, заготовок для онлайн-диктантів та сервіс перевірки власного тексту. Головний герой ресурсу Лепетун робить запам’ятовування типових словосполучень та складних правил цікавим та швидким. Ресурс також передбачає можливість перевірити рівень володіння мовою за допомогою тестових вправ. Цікавою опцією для тих, хто готується до ЗНО, є таймер із нагадуванням правил.Із допомогою цього ресурсу вчителі можуть проводити інтегровані уроки та зрізи знань. Онлайн-ресурси для легкого опанування української мови. МОВА – ДНК НАЦІЇhttps://ukr-mova.in.ua
Це додаток для вивчення аутентичних українських слів. Щодня слова будуть надходити прямо на ваш смартфон у супроводі пояснень. Таким чином, свій словниковий запас можна поповнювати кожного дня. Головна ж мета проекту – допомогти викорінити суржик з мови. Онлайн-ресурси для легкого опанування української мови. Р.І. Д.http://rid.ck.ua
СЛОВОТВІРhttps://slovotvir.org.ua. Це платформа, де можна відшукати українські переклади запозичених слів. Більше того, тут можна ще й запропонувати власні українські аналоги і допомогти тим самим іншим читачам. Тут ви вводите іншомовне слово, отримуєте одразу кілька українських аналогів, якщо, звісно, таким словом уже цікавилися до вас. Якщо ж ні, то його можна запропонувати для обговорення.
ЗНО КЛУБ https://znoclub.com/mova-ta-literatura.html. Це освітній портал, який допомагає всім випускникам, старшокласникам та їх батькам разом безкоштовно готуватися до ЗНО. На порталі можна знайти безліч теоретичних та практичних матеріалів з усіх предметів, новини про зовнішнє тестування та освіту в Україні, платформу з онлайн-тестами, інформацію про українські вузи, а також форум (20 000 зареєстрованих користувачів). Щомісячна аудиторія порталу – більше 100 000 відвідувачів.
Підготовка до ЗНО з української мови та літературиhttp://zno.if.ua. Унікальні матеріали для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури. Список творів, повні твори, біографії авторів, таблиці, схеми, графіки і багато іншого. Сайт активно оновлюється та наповнюється цікавою інформацією
Письменники та їх псевдоніми. http://learningapps.org/watch?v=pmzs47gfa01 Цитата та літературний герой. http://learningapps.org/2337572 Цитата про письменника http://znovuzno.blogspot.com/2016/12/blog-post.html?spref=fb. Родо-жанрова специфіка творів української літератури http://learningapps.org/2274443 Корисні джерела
Відеоресурси для підготовки до ЗНОЕкспрес-уроки української мови Олександра Авраменка http://ippo.kubg.edu.ua/ekspres-uroky. Олександр Авраменко є одним із найпомітніших дослідників і популяризаторів української мови, автором наукових публікацій, підручників та посібників. Олександр Миколайович очолює робочу групу з розробки програм зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури. Також він є упорядником посібників для проведення державної підсумкової атестації в українських школах
Відеорепетитор Ганна Дем'яненкоhttps://www.youtube.com/channel/UCUj. GLYf. JKw. Ho. S4 L17p. Fugb. QНа просторах Інтернету інколи можна знайти справжні перлини. Пропонуємо звернути увагу на відеоуроки Ганни Дем'яненко, яка спеціалізується на сучасному підході до сучасних учнів. Ганна працює в школі, крім цього - автор проекту "Відеорепетитор української мови". Створює цікаві та зрозумілі відеоуроки, які полегшують сприйняття та запам'ятовування навчальної інформації
Онлайн-курси «Лайфхаки з української мови»https://www.youtube.com/watch?v=b8o. LTN5 R9 GAEd. Era та Освіторія створили онлайн-курс у формі корисних порад (лайфхаків), що допоможе опанувати базові теоретичні знання з української мови, виробити навички успішної мовленнєвої комунікації та підготуватися до складання ЗНО. Курс складається із 16 тем, тестових та відкритих завдань, допоміжних матеріалів та супроводжуючого інтерактивного конспекту на платформі Ed. Era Books.
Обсяг твору – 100 – 250 слів. Час для написання твору – 45 хвилин (30 хв, щоб написати на чернетку, і ще 15 хв для переписування на бланк)Логічність і послідовність - пам’ятайте, що ви розгорнуто відповідаєте на конкретне питання або доводите, а не просто ділитеся думками чи заповнюєте словами аркуш. Уважно прочитайте текст і дайте відповідь на питання. Що робити, якщо немає питання, а є лише стверджувальне речення? - Від цього Ваш твір не має змінювати структуру! Ви маєте погодитися або спростувати наведену думку. Пишіть твори з перервою в один день. Пишіть власне висловлення останнім на реальному ЗНО.
Аргументи. Я так вважаю, тому що…. Чому я так думаю? Тому що…. Також аргументом на користь моєї думки може бути те, що….. …До того ж…. Довести своє твердження я можу такими аргументами: по-перше,…., а по-друге,….. На користь моєї думки можу навести такі аргументи:…. Моє переконання грунтується на тому, що, по-перше…., а по-друге,….. Хоч моя думка, можливо, видається дивною, спробую перконати вас такими аргументами:…
Приклади. На згадку приодить герой…У зв’язку з порушеною проблемою хочеться згадати твір…Яскравим прикладом саме такого розуміння……особсто для мене є….. Проблема…..дуже актуально., тому багато прикладів для її розв*язання дає саме життя. Говорячи про…., не можна не згадати…. Повертаючись до думки про…., можу навести такий приклад:…. Як я вже зазначав,…. Щодо цього яскравим прикладом є образ….з твору…. Тема мого роздуму порушується у творі…. Там…..Історія також дає багато прикладів…. Один із них….. Згадаймо постать видатного….. Хоча мій власний життєвий досвід ще порівняно малий, можу сказати, що…. Хочу навести приклад із власного життя….
ПРОГРАМА ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ результатів навчання З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва розділу. Зміст мовного матеріалу. Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. Опрацювати теми в підручниках: Переглянути відеоуроки Інші корисні ресурси 1. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Алфавіт. Наголос. Співвідношення звуків і букв. Основні випадки уподібнення приголосних звуків. Спрощення в групах приголосних. Основні випадки чергування у-в, і-й. Правопис літер, що позначають ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Учасник (учасниця) ЗНО повинен (повинна) вміти: Розташовувати слова за алфавітом; наголошувати слова відповідно до орфоепічних норм (згідно з додатком); визначати звукове значення букв у словах; розпізнавати явища уподібнення й спрощення приголосних звуків, основні випадки чергування голоснихми і приголосних звуків, чергування у-в, і-й; 1. Співвідношення звуків і букв2. Уподібнення (асиміляція) приголосних3. Спрощення в групах приголосних 4. Чергування голосних і приголосних 5. Милозвучність, чергування у-в, і-й 6. Наголос 7 Алфавіт 1. Однакова кількість звуків і букв https://www.youtube.com/watch?v=8p. Fw. F8m. IZf. Q2. Підкреслені літери позначають однаковий звук https://www.youtube.com/watch?v=GZ3d. YOQ2 Xn. Y3. Фонетичний запис слів або фонетична транскрипціяhttps://www.youtube.com/watch?v=ri. APw. Oc. RFe0 4. Спрощення в групах приголосних https://www.youtube.com/watch?v=Nrw8xn. Mak. Q05. Чергування у-в, і-й. Милозвучність.https://www.youtube.com/watch?v=s. VHDP9 Eab7 M6.. Як запам’ятати наголоси? https://www.youtube.com/watch?v=CYHFtu. RWRQo 8 . Розташування слів у алфавітному порядку https://www.youtube.com/watch?v=4_QV_5 FERic 1. Всяка всячина з фонетики: 100 завдань-карток для повторення до ЗНО) https://www.youtube.com/watch?v=Cwl. TBJ-l. CSo3 типи уподібнення звуків 3. Усі слова з буквою Ґ https://navsi200.com/movne/litera-g-spysok-sliv-test-2/4. Завантажити, прочитати вголос (5-10 разів) і виконати вправи: Список усіх слів з наголосами, які треба вивчити до ЗНО http://bcpep.org.ua/rozklad-ta-zamina/pidhotovka-do-dpa/945-perelik-sliv-z-pravylnym-naholosom-do-zno-2020
Таблиця творів, жанрів, стилів та їх авторів дляпідготовки до ЗНО 2020-2021{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назви розділу. Письменники Псевдоніми. Стилі. Твори. Присвята. Види . Жанри. Місце розгортання подій Тема, ідея,герої. Схеми. Уривки віршів1. Усна народна творчість Історичні пісні«Ой Морозе, Морозенку»Історична пісня(Савур-могила, степ)Національно- визвольна війна 1648-1654, Морозенко ( сподвижник Б. Хмельницького Станіслав Морозенко або герой походів проти турків Нестор Морозенко),Тема: оспівування боротьби козаків під керівництвом Морозенка з татарамиІдея: возвеличення мужності козацького ватажка. Основна думка: нічого не бояться козаки, заради щастя народу вони ладні пожертвувати власним життям. Монголо-татарська навала. Герої: Б. Хмельницький, мати, козаки, татари. Ой Морозе, Морозенку,Ой да ти славний козаче!За тобою, Морозенку,Вся Вкраїна плаче!За тобою, Морозенку,Вся Вкраїна плаче!Ой не так вся Україна,Як рідная мати,Заплакала Морозиха,Стоя біля хати. Заплакала Морозиха,Стоя біля хати. «Твої думи, твої пісні не забудуть люди» «Чи не той то Хміль»Історична пісня (урочище Жовті Води (Золотий Брід)Національно- визвольна війна 1648-1654 Монголо-татарська навала. Тема: визвольна війна українського народу проти ляхів під проводом. Б. Хмельницького, зокрема переможна битва під Жовтими Водами. Ідея: уславлення Б. Хмельницького як сміливого полководця, що стоїть на захисті рідної землі; насмішка над ворогами оспівування мужності Б. Хмельницького- видатного українського гетьмана . Основна думка: народ шанує і поважає своїх захисників Чи не той то хміль, що коло тичин в’ється?Гей, той то Хмельницький, що з ляхами б’ється. Гей, поїхав Хмельницький ік Жовтому Броду,Гей, не один лях лежить головою в воду. Не пий, Хмельницький, дуже той Жовтої Води:Іде ляхів сорок тисяч хорошої вроди.«А я ляхів не боюся і гадки не маю,За собою великую потугу я знаю,Іще й орду за собою веду: Пісні Марусі Чурай «Віють вітри, віють буйні»Лірична пісня(Суспільно- побутова пісня про кохання)Пісня передає почуття самотньої дівчини, яка страждає в розлуці з «милим чорнобривим». Козаччина.. Пісня використана у «Наталці-Полтавці Тема: любов дівчини до козака, очікування його та страждання від розлуки. Ідея: співчуття дівчині, яка втратила коханого; возвеличення відданої любовіГерої: дівчина,козак. Віють вітри, віють буйні, Аж дерева гнуться, Ой як болить моє серце, А сльзи не ллються. Трачу літа в лютім горі І кінця не бачу. Тільки тоді і полегша, Як нишком поплачу. Не поправлять сльози щастя, Серцю легше буде,