Презентація "Методичний кейс( 5 клас НУШ ) "

Про матеріал
Методичний кейс призначений для вчителів технології, які забезпечують реалізацію Державного стандарту базової середньої освіти. В цій презентації зібрані різноманітні ігрові форми роботи, які можна застосовувати під час різних етапів уроку та на різних етапах проектної діяльності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методичний кейс (5 клас НУШ )Учитель трудового навчання/технологій. Загальноосвітньої школи I-III ступенів №9 Покровської міської ради. Донецької області Каплун І. В.

Номер слайду 2

І. Організаційно – підготовчий етап. Гра «Очікування»Гра проводиться на початку уроку. ЇЇ мета - позитивне налаштування учнів на заняття. Учням надається покликання на платформу Wordwall , де вони самостійно розкручують коло «очікувань» .

Номер слайду 3

І. Організаційно – підготовчий етап. Спідометр емоцій Спідометр емоцій (шкала емоцій) можна використовувати на початку уроку, щоб визначити настрій учнів і запропонувати їм практику для стабілізації. А потім наприкінці уроку ще раз, щоб подивитись ,чи змінився настрій. Те, що ми можемо назвати, легше контролювати. .

Номер слайду 4

І. Організаційно – підготовчий етап. Гірлянда компліментів Цей прийом можна використовувати під час дистанційного навчання. Діти на дошці Padlet або в чаті уроку пишуть один одному компліменти .

Номер слайду 5

І. Організаційно – підготовчий етап. Story- telling. Учням пропонується написати мінітвір або скласти вірш про майбутній виріб. Також можуть залучити сучасні цифрові ресурси та зробити плакат, шарж на дану тему. Вибір та обгрунтування теми проєкту

Номер слайду 6

І. Організаційно – підготовчий етап. Фруктовий сад. Завчасно підготовлено два великі плакати із зображеними на кожному з них дерев. Одне з них підписано «Яблуня», інше – «Груша ». Учням роздано вирізані яблука й груші. Запропоновано на яблуках записати свої очікування від проєкту, а побоювання, сумніви – на грушах. Вибір та обгрунтування теми проєкту

Номер слайду 7

І. Організаційно – підготовчий етап. Дерево рішень. Це схематичне подання проблеми прийняття рішень. Дерево рішень подають графічно у вигляді деревовидної структури. Учням пропонується заповнити “Дерево рішень”, де “стовбур” – це тема проєкту, “коріння” – історична інформація, “гілочки” – обгрунтування вибору, “листочки” – прогнозовані результати. Вибір та обгрунтування теми проєкту

Номер слайду 8

І. Організаційно – підготовчий етап. Відкрите запитання. Учитель загадує будь- що( виріб, технологію, технологічну операцію) Учням пропонується знайти відповідь, задаючи вчителю запитання, на які він може відповісти тільки словами: «так», «ні», « і так і ні». Вибір та обгрунтування теми проєкту

Номер слайду 9

ІІ. Конструкторський етап. Знайди за описом Треба знайти серед інструментів та матерiалiв тi, що вiдповiдають опису. Наприклад: невеличка, металева, з вушком (голка); її у вушко просили, ший і душу весели (нитка) ; без рук, без нiг пiд лавку –стриб (клубок); два кінця, два кільця, посередині з’єднання (ножиці); текстильний виріб, виготовлений шляхом переплетення ниток у процесі ткання на ткацькому верстаті (тканина); на дотик, м’яка, використовується, коли потрібно, дізнатись ширину, довжину, обхват (сантиметровастрічка)Підбір інструментів та матеріалів

Номер слайду 10

ІІ. Конструкторський етап. Упізнай незнайомця Підбір інструментів та матеріалів. Учень стоїть спиною до дошки, на якій розташований малюнок певного виробу чи операції. Він ставить запитання до учнів класу. Відповіді на запитання допоможуть йому відгадати зображення.

Номер слайду 11

ІІ. Конструкторський етап. Анаграма Підбір інструментів та матеріалів. Учні складають слова з певного набору літер. Під час дистанційного навчання це можна робити на платформі Wordwall

Номер слайду 12

ІІ. Конструкторський етап. Відгадай загадку Підбір інструментів та матеріалів. Учням пропонується відгадати загадки про ті інструменти та приладдя, які знадобляться під час роботи над проєктом

Номер слайду 13

ІІ. Конструкторський етап. Чарівна скринька Потрiбно знайти серед запропонованих інструментів та матерiалiв ті, які необхідні для виготовлення виробу та пояснити ix призначення. Підбір інструментів та матеріалів

Номер слайду 14

ІІ. Конструкторський етап. Пазл Учні виконують завдання на платформі learningapps. Підбір інструментів та матеріалів

Номер слайду 15

ІІ. Конструкторський етап. Асоціативний кущ Виконання цієї вправи спонукає учня вільно думати, і відкрито висловлюватися з певної теми. Метод спрямований на стимулювання мислення учнів про зв'язки між окремими поняттями. Підбір інструментів та матеріалів

Номер слайду 16

ІІI. Технологічний етап. Хмара слів Візуальне подання списку категорій (або тегів, також званих мітками, ярликами, ключовими словами, тощо). Таке уявлення зручно для швидкого сприйняття найвідоміших термінів і для розподілу термінів за популярністю один до одного. Також діти мають змогу ,натискаючи на певні слова, переходити за посиланням та ознайомлюватись із запропонованою там інформацією. Це дуже зручно під час дистанційного навчання. Технологія виготовлення виробу

Номер слайду 17

ІІI. Технологічний етап. Доміно Учні отримують картки з послідовністю виготовлення виробу або виконання певної операції. Їм потрібно скласти ці картки в правильному порядку. Картки також можуть містити зображення операцій. Технологічна послідовність виготовлення виробу

Номер слайду 18

ІІI. Технологічний етап. Аукціон Гру проводять під час повторення технологічної послідовності виготовлення виробу. Учням треба протягом певного часу записати в зошиті якомога більше термінів. Технологічна послідовність виготовлення виробу

Номер слайду 19

ІІI. Технологічний етап. Гексагон Учні отримують шестикутні картки – гекси з певною інформацією або поняттями. Тож їм необхідно встановити ці зв’язки та скласти гексагон. Учні можуть самостійно складати такі картки та потім пропонувати один одному їх складати. Також це зручно використовувати для роботи з учнями з ООП. Для них краще застосовувати картки з зображеннями. Технологія виготовлення виробу

Номер слайду 20

ІІI. Технологічний етап. Кмітливий майстер Технологія виготовлення виробу. Учасникам гри пропонується зіпсований виріб. Необхідно придумати можливі варіанти реконструкції виробу. Перемагає той, чий варіантнайпрактичніший. Гру використовують перед виконанням практичної роботи

Номер слайду 21

ІІI. Технологічний етап. Буквабіринт Завдання – за певний час знайти зашифровані слова відносно теми. Технологія виготовлення виробу

Номер слайду 22

ІV. Заключний етап. Ромашка Блума Є 6 видів запитань:1. Прості.2. Уточнювальні (“Отже, ти говориш, що…?”, “Якщо я правильно зрозумів, то…?”)3. Інтерпретаційні або пояснювальні (“Чому була використана саме ця технологія?”)4. Творчі (“що б змінилося, якби використовувався інший вид оздоблення?”)5. Оцінювальні (“Чому щось добре, а щось вийшло не так добре?”)6. Практичні (“Де або для чого можна використовувати…?”Захист проєкту

Номер слайду 23

ІV. Заключний етап. Рекламна пауза Використовується під час захисту проєктів для систематизації та узагальнення знань, умінь та навичок. Учні рекламують свої вироби в зручному для них форматі( рекламний плакат, відеоролик та інше)Захист проєкту

Номер слайду 24

ІV. Заключний етап. Фотоколаж Використовується під час захисту проєктів для систематизації та узагальнення знань, умінь та навичок. Захист проєкту

Номер слайду 25

ІV. Заключний етап. Гра «Уявімо , що…» Під час гри створюється ігрова ситуація, де учениці використовують знання, уміння та навички, яких набули під час роботи над проєктом. Наприклад: уявімо, що ви отримали вспадок крамницю подарунків . Ваші дії щодо удосконалення її роботи (робота менчендайзера або продавця-консультанта тощо). Кожна учениця презентує власний виріб, який буде продаватися у крамниці. Захист проєкту

Номер слайду 26

ІV. Заключний етап. Сходинки успіху. На великому аркуші картону необхідно намалювати сходи. Учням роздати зображення трьох чоловічків: одного – з опущеними руками; другого – з руками, розведеними в сторони; третього – з руками, піднятими вгору. Учні оцінюють свою роботу над проєктом та прикріплюють відповідного чоловічка. Самооцінювання роботи над проєктом

Номер слайду 27

ІV. Заключний етап. Світлофор. На партах є картки трьох кольорів. Учні оцінюють свою роботу над проєктом та демонструють картку потрібного кольору. Під час дистанційного навчання учні можуть демонструвати олівці замість карток. Самооцінювання роботи над проєктом

Номер слайду 28

ІV. Заключний етап. Акрослово Наприклад, треба дати характеристику серветці. С – стіл. Е - етикет. Р – ручна робота. В- в’язана. Е - естетичність. Т – тканина. К – краса. А - акуратність. Рефлексія

Номер слайду 29

ІV. Заключний етап. Рюкзак Наповніть символічні рюкзаки враженнями, побажаннями: Я навчив (-ла)ся…Я запам‘ятав (-ла) …Мені дуже сподобалось…Я хочу подякувати…Рефлексія

Номер слайду 30

ІV. Заключний етап. П’ять пальців. Учні обводять свою долоньку, над кожним пальцем фіксують такі вислови й доповнюють їх:мій настрій;дізналася;зрозуміла;над чим потрібно попрацювати;мені не вистачило…Над чим потрібно попрацювати. Над чим потрібно попрацювати. Рефлексія

Номер слайду 31

ІV. Заключний етап«СМС-ка» Пропоную учням написати один одному смс-ки з побажаннями Рефлексія

Номер слайду 32

ІV. Заключний етап«Збір урожаю» На партах є картинки з зображенням яблук , на дошці прикріплено зображення двох корзин. Пропоную учням обміркувати всю отриману інформацію та розкласти яблука по корзинах. У велику корзину, якщо інформація була новою, цікавою та корисною , у маленьку – якщо нічого нового не дізналися. Рефлексія

Номер слайду 33

ІV. Заключний етап. Букет настрою. Рефлексія. За допомогою цього прийому учні можуть оцінити продуктивність заняття та покращити навички аргументації. На початку уроку педагог роздає своїм вихованцям паперові квіти різних кольорів (наприклад, червоного, жовтого та зеленого), а на дошку вивішує зображення вази. Наприкінці заняття діти прикріплюють до вази скотчем чи магнітом квітку: червону (сподобалося заняття/усе зрозуміло), жовту (майже все зрозуміло), синю (не сподобалося заняття/погано зрозумів або зовсім не зрозумів навчальний матеріал). Учні обов'язково мають аргументувати свій вибір квітки.

Номер слайду 34

ІV. Заключний етап. Рефлексивна мішень. Рефлексія. Дозволяє оперативно отримати зворотний зв'язок. Діти на аркушах паперу малюють мішені або використовують готові шаблони. Кожен сектор – певний етап уроку. Наприкінці заняття учні та педагог «вистрілюють у мішень» – оцінюють етапи заняття. Діти мають у своїх мішенях поставити бали (5–12) і підписати назви секторів (оцінка змісту, оцінка своєї діяльності, оцінка діяльності педагога, активність на уроці, розуміння вивченого матеріалу тощо). Що вища оцінка, то ближче до центру мішені. Далі проводиться дискусія стосовно отриманих результатів. Цей прийом розвиває в дітей здатність рефлексувати та аналізувати, дарує можливість висловити свою думку та вплинути на навчальний процес.

Номер слайду 35

ІV. Заключний етап. Синквейн або сенкан Це складання вірша з 5-ти рядків. 1 - іменник, як правило ключове слово теми уроку. 2 – два прикметники, що називають найбільш характерні ознаки цього іменника. 3 – три дієслова, які описують найбільш важливі процеси, що відбуваються з цим іменником. 4 – ключова фраза, найбільш важлива ідея. 5 – знову іменник, але вже резюме або синонім до іменника з першого рядка, метафора. За допомогою складання вірша дитина ставить собі акценти, що вона запам’ятала. Рефлексія

Номер слайду 36

ІV. Заключний етап«Покажи палець» Цей прийом зручно використовувати під час дистанційного навчання для оцінки емоційного стану учнів на уроці. Якщо , дитина оцінює свій стан позитивно, то направляє великий палець вгору, при негативній оцінці - направляє вниз. Рефлексія

Номер слайду 37

ІV. Заключний етап«Подаруй тепло свого серця» Цей прийом доречно використовувати під час навчання в школі, для дистанційного навчання він недоречний. Учням пропонується взятись за руки та подарувати один одному тепло свого серця. Рефлексія

Номер слайду 38

ІV. Заключний етап«Рюкзак,м’ясорубка,корзина»Рефлексія На початку уроку учні пишуть на аркушах свої очікування, а наприкінці уроку повертаються до цих очікувань. Я пропоную аркушики із записами ваших очікувань покласти в рюкзак, якщо ви взяли для себе щось нове, у м’ясорубку – якщо вам потрібно щось обміркувати, і викинути в корзину, якщо вважаєте, що нічого корисного ви не отримали.

Номер слайду 39

ІV. Заключний етап На парті перед кожною дитиною жетони: зі смайликами, усміхненим та сумним. На дошці – потяг із вагончиками, на яких позначено етапи проєкту. Учням запропоновано покласти «веселі смайлики» у той вагончик, що вказує на етап, який було цікаво виконувати, а «сумні » - у той, що символізує етап, який здався складним. Рефлексійний потяг. Підсумки роботи над проєктом

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кышлалы Алиса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Завгородня Ірина Василівна
    Дякую! За оригінальність, змістовність, інноваційність і творчість!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
14 березня 2023
Переглядів
1612
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку