І. Організаційно – підготовчий етап. Спідометр емоцій Спідометр емоцій (шкала емоцій) можна використовувати на початку уроку, щоб визначити настрій учнів і запропонувати їм практику для стабілізації. А потім наприкінці уроку ще раз, щоб подивитись ,чи змінився настрій. Те, що ми можемо назвати, легше контролювати. .
І. Організаційно – підготовчий етап. Фруктовий сад. Завчасно підготовлено два великі плакати із зображеними на кожному з них дерев. Одне з них підписано «Яблуня», інше – «Груша ». Учням роздано вирізані яблука й груші. Запропоновано на яблуках записати свої очікування від проєкту, а побоювання, сумніви – на грушах. Вибір та обгрунтування теми проєкту
І. Організаційно – підготовчий етап. Дерево рішень. Це схематичне подання проблеми прийняття рішень. Дерево рішень подають графічно у вигляді деревовидної структури. Учням пропонується заповнити “Дерево рішень”, де “стовбур” – це тема проєкту, “коріння” – історична інформація, “гілочки” – обгрунтування вибору, “листочки” – прогнозовані результати. Вибір та обгрунтування теми проєкту
І. Організаційно – підготовчий етап. Відкрите запитання. Учитель загадує будь- що( виріб, технологію, технологічну операцію) Учням пропонується знайти відповідь, задаючи вчителю запитання, на які він може відповісти тільки словами: «так», «ні», « і так і ні». Вибір та обгрунтування теми проєкту
ІІ. Конструкторський етап. Знайди за описом Треба знайти серед інструментів та матерiалiв тi, що вiдповiдають опису. Наприклад: невеличка, металева, з вушком (голка); її у вушко просили, ший і душу весели (нитка) ; без рук, без нiг пiд лавку –стриб (клубок); два кінця, два кільця, посередині з’єднання (ножиці); текстильний виріб, виготовлений шляхом переплетення ниток у процесі ткання на ткацькому верстаті (тканина); на дотик, м’яка, використовується, коли потрібно, дізнатись ширину, довжину, обхват (сантиметровастрічка)Підбір інструментів та матеріалів
ІІI. Технологічний етап. Хмара слів Візуальне подання списку категорій (або тегів, також званих мітками, ярликами, ключовими словами, тощо). Таке уявлення зручно для швидкого сприйняття найвідоміших термінів і для розподілу термінів за популярністю один до одного. Також діти мають змогу ,натискаючи на певні слова, переходити за посиланням та ознайомлюватись із запропонованою там інформацією. Це дуже зручно під час дистанційного навчання. Технологія виготовлення виробу
ІІI. Технологічний етап. Гексагон Учні отримують шестикутні картки – гекси з певною інформацією або поняттями. Тож їм необхідно встановити ці зв’язки та скласти гексагон. Учні можуть самостійно складати такі картки та потім пропонувати один одному їх складати. Також це зручно використовувати для роботи з учнями з ООП. Для них краще застосовувати картки з зображеннями. Технологія виготовлення виробу
ІV. Заключний етап. Ромашка Блума Є 6 видів запитань:1. Прості.2. Уточнювальні (“Отже, ти говориш, що…?”, “Якщо я правильно зрозумів, то…?”)3. Інтерпретаційні або пояснювальні (“Чому була використана саме ця технологія?”)4. Творчі (“що б змінилося, якби використовувався інший вид оздоблення?”)5. Оцінювальні (“Чому щось добре, а щось вийшло не так добре?”)6. Практичні (“Де або для чого можна використовувати…?”Захист проєкту
ІV. Заключний етап. Гра «Уявімо , що…» Під час гри створюється ігрова ситуація, де учениці використовують знання, уміння та навички, яких набули під час роботи над проєктом. Наприклад: уявімо, що ви отримали вспадок крамницю подарунків . Ваші дії щодо удосконалення її роботи (робота менчендайзера або продавця-консультанта тощо). Кожна учениця презентує власний виріб, який буде продаватися у крамниці. Захист проєкту
ІV. Заключний етап. Сходинки успіху. На великому аркуші картону необхідно намалювати сходи. Учням роздати зображення трьох чоловічків: одного – з опущеними руками; другого – з руками, розведеними в сторони; третього – з руками, піднятими вгору. Учні оцінюють свою роботу над проєктом та прикріплюють відповідного чоловічка. Самооцінювання роботи над проєктом
ІV. Заключний етап«Збір урожаю» На партах є картинки з зображенням яблук , на дошці прикріплено зображення двох корзин. Пропоную учням обміркувати всю отриману інформацію та розкласти яблука по корзинах. У велику корзину, якщо інформація була новою, цікавою та корисною , у маленьку – якщо нічого нового не дізналися. Рефлексія
ІV. Заключний етап. Букет настрою. Рефлексія. За допомогою цього прийому учні можуть оцінити продуктивність заняття та покращити навички аргументації. На початку уроку педагог роздає своїм вихованцям паперові квіти різних кольорів (наприклад, червоного, жовтого та зеленого), а на дошку вивішує зображення вази. Наприкінці заняття діти прикріплюють до вази скотчем чи магнітом квітку: червону (сподобалося заняття/усе зрозуміло), жовту (майже все зрозуміло), синю (не сподобалося заняття/погано зрозумів або зовсім не зрозумів навчальний матеріал). Учні обов'язково мають аргументувати свій вибір квітки.
ІV. Заключний етап. Рефлексивна мішень. Рефлексія. Дозволяє оперативно отримати зворотний зв'язок. Діти на аркушах паперу малюють мішені або використовують готові шаблони. Кожен сектор – певний етап уроку. Наприкінці заняття учні та педагог «вистрілюють у мішень» – оцінюють етапи заняття. Діти мають у своїх мішенях поставити бали (5–12) і підписати назви секторів (оцінка змісту, оцінка своєї діяльності, оцінка діяльності педагога, активність на уроці, розуміння вивченого матеріалу тощо). Що вища оцінка, то ближче до центру мішені. Далі проводиться дискусія стосовно отриманих результатів. Цей прийом розвиває в дітей здатність рефлексувати та аналізувати, дарує можливість висловити свою думку та вплинути на навчальний процес.
ІV. Заключний етап. Синквейн або сенкан Це складання вірша з 5-ти рядків. 1 - іменник, як правило ключове слово теми уроку. 2 – два прикметники, що називають найбільш характерні ознаки цього іменника. 3 – три дієслова, які описують найбільш важливі процеси, що відбуваються з цим іменником. 4 – ключова фраза, найбільш важлива ідея. 5 – знову іменник, але вже резюме або синонім до іменника з першого рядка, метафора. За допомогою складання вірша дитина ставить собі акценти, що вона запам’ятала. Рефлексія
ІV. Заключний етап«Рюкзак,м’ясорубка,корзина»Рефлексія На початку уроку учні пишуть на аркушах свої очікування, а наприкінці уроку повертаються до цих очікувань. Я пропоную аркушики із записами ваших очікувань покласти в рюкзак, якщо ви взяли для себе щось нове, у м’ясорубку – якщо вам потрібно щось обміркувати, і викинути в корзину, якщо вважаєте, що нічого корисного ви не отримали.
ІV. Заключний етап На парті перед кожною дитиною жетони: зі смайликами, усміхненим та сумним. На дошці – потяг із вагончиками, на яких позначено етапи проєкту. Учням запропоновано покласти «веселі смайлики» у той вагончик, що вказує на етап, який було цікаво виконувати, а «сумні » - у той, що символізує етап, який здався складним. Рефлексійний потяг. Підсумки роботи над проєктом