Презентація містить рекомендації щодо системного використання графічних завдань ( задач) для розвитку мислення,активності та зацікавленості учнів на уроках креслення.
УМОВИ РОЗВИТКУ МИСЛЕННЯ УЧНІВ НА УРОКАХ КРЕСЛЕННЯНа уроках креслення розвиток мислительної діяльності залежить насамперед від особистості учня, його загального розумового розвитку, а також від усвідомлення учнями важливості мислення як умови пізнання навчального матеріалу.
Номер слайду 3
Фактори розвитку мислительної діяльностіЗнання програмового матеріалу та вміння оперувати ним;Знання викладачем психолого-педагогічних та вікових особливостей учнів;Володіння методичною базою, необхідною для успішного викладання предмету;Мотивація діяльності учнів;Диференціація навантаження та індивідуальний підхід у навчанні;Систематичне використання завдань на розвиток мислення.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
РОЗВИТОК РОЗУМОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПРИ РОЗВ’ЯЗУВАННІ ГРАФІЧНИХ ЗАДАЧ З КРЕСЛЕННЯРозв'язування графічних задач передбачає наявність таких знань учнями : Теоретичного матеріалу, практичних навиків;Знання правил і вимог щодо виконання і оформлення креслень; Уміння будувати зображення об'ємних форм на площині та виконувати інструментальні побудови різних зображень.
Номер слайду 6
Просторова уява складається з умінь: Створити об'ємний образ предмета;Виділити в формі предмета поверхні типові геометричні тіла;Уявно видозмінити просторовий образ предмета відповідно до заданих умов;Здійснювати перехід від об'ємного зображення до плоского;Здійснювати перехід від наочного зображення до умовно-схематичного і навпаки.rrrrr
Номер слайду 7
НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ВКЛЮЧАЄ: Формування графічних знань, умінь і навичок;Формування уміння створювати і перетворювати просторові образи предметів. Формування уміння здійснювати мислительні операції, необхідні в графічній діяльності;
Номер слайду 8
Задачі, спрямовані на формування графічних уміньзадачі на побудову контурів плоских зображень( контурів технічних деталей ), зображень взаємопов'язаних деталей (з'єднань)
Номер слайду 9
задачі на побудову зображень за різними вихідними даними, уявні перетворення зображень ( перерізи, розрізи тощо), деталювання складальних креслень, задачі на конструювання тощо. Задачі, спрямовані на розвиток мислення і розумових дій та формування графічних умінь
Номер слайду 10
ЗадачіРозвитку самостійності мислення, Розвиток просторової уяви, Формування більш логічного образного мислення.
Номер слайду 11
ЕТАПИ РОЗВ’ЯЗАННЯ ГРАФІЧНОЇ ЗАДАЧІ: АНАЛІЗ УМОВИ ЗАДАЧІВИЗНАЧЕННЯ ПОСЛІДОВНОСТІ РОЗВ‘ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧРОЗВ‘ЯЗУВАННЯ (ГРАФІЧНА ПОБУДОВА),ОБДУМУВАННЯ ЗНАЙДЕНОГО РЕЗУЛЬТАТУ
Номер слайду 12
Типи об'єктів, з якими працюють учні на уроках кресленняреальними об’єктами ( геометричні тіла, моделі), графічними зображеннями ( рисунки, схеми, таблиці),вербально заданими об’єктами (словесною інформацією). Використання задач для активізації мислення учнів на уроках кресленняrrrrrrrrrrrrrrr
Номер слайду 13
Побудова симетричної деталі за половиною зображення за заданими розмірами Задачі на відновлення зображення
Номер слайду 14
Масштабні перетворення.
Номер слайду 15
Задачі, що передбачають уявні перетворення графічної умови задачі: зміна просторового положення всього тіла;
Номер слайду 16
переміщення частин тіла (зміна форми)
Номер слайду 17
Задачі на конструювання
Номер слайду 18
Задачі на пошук
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Обернені задачіа) виконати аксонометричне зображення деталі за трьома ортогональними проекціями;
Номер слайду 21
b) Виконати три проекції деталі за її наочним зображенням
Номер слайду 22
Задачі на класифікацію Вміння класифікувати сприяє підвищенню системності наявних в учня знань, їх узагальненості і повноті. При вивченні розділу « Перерізи. Розрізи» варто класифікацію розрізів не подавати як готову таблицю, а систематизувати матеріал шляхом опитування, закріплення найважливіших положень теми.
Номер слайду 23
Вправи, що містять причинно-наслідкові зв’язки в зображенні предметапри побудові трьох проекцій точок; при знаходженні третьої проекції за двома заданими;при використанні у проектуванні деталі ліній зв’язку тощо.