Презентація містить паспорт твору, матеріал для роботи над сюжетом, композицією, символікою повісті-казки, над ознаками казки у творі. Дозволяє визначити головні проблеми та моральні уроки, які є актуальними дл сучасного читача.
“Міо, мій Міо” Моральні цінності у творі. Перемога добра над злом.
Номер слайду 2
Автор – Астрід Ліндгрен. Жанр казкова повість (фентезі)Тема – пригоди хлопчика в казковій Далекій Країні.Ідея – віра в перемогу справедливості; розкриття безмежних фізичних і духовних можливості людей, які готові пожертвувати собою заради щастя інших. Герої Сонячний світ добра: Міо, Бенко, тітка Лундін, тато-король, Юм-Юм, Ірі, Нонно, Ено, Ткаля, Зброяр, діти-птахи;Світ зла і темряви: Тітка Едля, дядько Сікстен, лицар Като, вивідувані, вартові.“Міо, мій Міо” Паспорт твору
Номер слайду 3
Визначте елементи композиції у творіЕкспозиція… Зав’язка… Розвиток дії… Кульмінація… Розв’язка… Епілог… Сюжет та композиція
Номер слайду 4
Експозиція. Життя Буссе в родині опікунів. Зав’язка. Тітка Лундін дає Буссе яблуко та лист і Джин перевозить Буссе до Країни ДалекоїРозвиток дії. Буссе – Міо в Країні Далекій знаходить батька-короля; друзі та помічники Міо, відповідальність Міо за її долю жителів Країни ДалекоїКульмінація. Міо долає страх і приймає рішення боротися з лицарем Като. Випробування героя на шляху до замку лицаря Като. Розв’язка. Перемога Міо над Като, звільнення дітей. Епілог. Повернення додому, щасливе життя Міо у Країні Далекій. У чому полягає конфлікт твору? Конфлікт твору. Втілення зла – жорстокий лицар Като та його мертвий світ (зачаровані птахи, безлюдне озеро, ліс, чорна гора) протиставлений сонячному світу добра. Сюжет та композиція
Номер слайду 5
Дружба з Бенком зникнення Буссе Вільгельма Ульсона з дому золоте яблуко тітки Лундінвідчуття самотності в обіймах духа з Країни Далекої зустріч з татом-королем взаємна любов смуток за Бенком знайомство з Юм-Юмом і Країною Далекою слух про лицаря Като бажання потрапити в Країну Чужинецьку зустріч з героями Країни Далекої: Нонно, Їрі, ткалею, Ено, Зброярем, зачарованими птахамина хвилях Мертвого озера двобій двох лицарівповернення людей до життя. Шлях Міо-дитини до Міо-лицаря
Номер слайду 6
Проблематика твору
Номер слайду 7
Символіка твору «Це колодязь забутих казок і пісень, таких, що їх колись давно розповідали й співали на світі, а потім так само давно забули. Тільки цей Колодязь, що шепоче ввечері, пам’ятає їх геть усі». Образ колодязя є символом народної пам’яті, життєвої мудрості фольклору і народ-них традицій. Почути його казки та пісні може тільки дитина з чистим серцем. Поки є такий невичерпний колодязь, народ з нього черпає силу протистояти злу. Образ колодязя, що ввечері шепоче
Номер слайду 8
Символіка твору. Це символ загального зла, алегорія безжалісної сили, яка прагне знищити кожного, хто не схилиться перед нею, не дозволить перетворити себе на бездушного і бездумного виконавця чужої волі. Като – жорстокий лицар.
Номер слайду 9
Символіка твору. Душа лицаря Като, яка звільнилася з кам’яного полону. Маленька сіра пташка у замку Като
Номер слайду 10
Моральні уроки повістіЧого вчить казка?Треба бути вірними в дружбіТреба виконувати обіцянки. Сім’я та любов батьків дуже важливі для дитини Треба берегти природу (Мертвий Ліс)Фольклор – жива вода народної культури (Чарівна криниця)Цінуй те, що є насправді цінним (бабуся пригощає чорним хлібом (найсмачніший) та колодязною водою (найсмачніша)Цінуй справжню майстерність (чарівний плащ ткалі; чарівний меч Зброяра)Поміркуй
Номер слайду 11
Моральні уроки повістіДорослі мають прагнути творити Країну Далеку в реальному світіПрирода завжди служить добру. Люди мають завжди пам’ятати, що зло шкодить в першу чергу їм самим. Батьківська любов, родинне тепло є найвищою цінністю в життіКам’яні серця дорослих перетворюють дітей на нещасних самотніх «птахів»Любов, Дружба перемагають зло та ненависть
Номер слайду 12
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Казка«Міо, мій Міо»Незвичне народження героя. Казковий герой покидає домівку й потрапляє до дивного світу. Два світи: світ добра й світ зла. Чудесні помічники героя. Чарівні предмети. Подолання труднощів. Перемога світу добра над світом зла. Щаслива кінцівка. Ознаки казки у творі:заповніть таблицю
Номер слайду 13
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Казка«Міо, мій Міо»Незвичне народження героя. Тато – король Країни Далекої, мама померла, коли Mio народився Казковий герой покидає домівку й потрапляє до дивного світу14 жовтня о 6 год. вечора зник з дому і за допомогою джина потрапляє до Країни ДалекоїДва світи: світ добра й світ зла. Країна Далека та Країна Чужинецька. Чудесні помічники героя. Юм-Юм, кінь Міраміс, Зброяр, дуплисте дерево, земля, зачаровані птахи, озеро, скеля, брама. Ознаки казки у творі
Номер слайду 14
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Чарівні предмети. Меч, що розтинає камінь, невидимий плащ, хліб, що втишує голод, ложечка, що не залишалась порожня. Подолання труднощів. Пригоди у Мертвому лісі, у вежі голоду, боротьба з лицарем Като. Перемога світу добра над світом зла. Перемога Mio над лицарем Като, звільнення дітей та Міраміса з білим лошатком Щаслива кінцівка. Mio живе в Країні Далекій, і йому дуже добре у свого тата-короля
Номер слайду 15
Казкові перетворення у творі{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Реальність. Життя в родині опікунів. Погане ставлення тітки Едлі й дядька Сікстена до Буссе. Самотність хлопчика. Калле-Джигун, старий броварський кінь. Жорстокі діти з Упландської вулиціВечірній парк, де хлопчик грається порожніми пляшками з-під пива. Хлопець, за висловом тітки Едлі, «миршавий, блідий і хирлявий». Злі сили гноблять хлопчика{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Казкове перевтілення. Потрапив у Країну Далеку, знайшов тата-короля. Дні його веселі та радісніМіраміс – кінь, що вміє літати. Добрі жителі казкового королівства і злий лицар Като. Зачаровані птахи. Зелені луки, трояндовий сад, колодязь, що шепоче казки. Міо виріс і зміцнів, став рум’яний і здоровий, засмаг на сонці й набрався сили. Міо перемагає злі сили
Номер слайду 16
Домашнє завдання. Дайте усну розгорнуту відповідь на питання: Чи є місце лицарству сьогодні?АБОСкладіть характеристику образу Міо.