Урок за темою: "Джанні Родарі. "Листівки з видами міст"

Про матеріал
Вивичення життєвого і творчого шляху Джанні Родар. Аналіз поетичного твору.
Перегляд файлу

Джанні Родарі

«Листівки з видами міст»

Мета уроку: вивчати біографію Джанні Родарі та текст поезії «Листівки з видами міст», розвивати уміння аналізувати поетичний твір, виховувати уважне ставлення до отою чого світу, культурних і моральних цінностей людства.

Тип уроку: урок-подорож, вивчення нового матеріалу.

Обладнання: Листівки з видами Італії, словнички, портрет письменника, аудіо записи італійської музики, чарівна скринька.

Хід уроку

І. Налаштування на роботу, створення сприятливої емоційної атмосфери. Вступне слово вчителя.

Уроки світової літератури – це захопливі подорожі різними країнами і континентами, знайомство з їх культурою, письменниками, літературними творами. В якій країні ми побували на минулому уроці? Уривки з якого твору вивчали? Хто автор цього твору? (Відповіді учнів).

Сьогодні продовжується наша захоплива подорож, сповнена нових відкриттів і знахідок. (Лунає музика).

Які асоціації, емоції викликає у вас ця мелодія? Спробуйте вгадати, до якої країни вона нас кличе? (Відповіді учнів)

Сьогодні ми дійсно завітаємо до Італії. Її легко впізнати на мапі світу, адже ця європейська країна має дивовижну форму чобітка. (Звернення до роздаткового матеріалу, мапа на дошці)

Я запрошую вас у захопливу подорож італійськими містами, але щоб розпочати її, треба розгадати ще одну загадку. Перед нами відомий герой письменника, якого ми сьогодні будемо вивчати. Хто він, цей персонаж?

Давайте пригадаємо інших героїв цієї казки. (Вікторина за казкою «Цибуліно»).

Хто ж написав цю цікаву казку? (Відповідь учнів)

Послухаємо вірш Джанні Родарі в перекладі російського поета Самуїла Маршака. Гадаю, що багатьом він вже відомий.

(Учні читають вірш напам’ять)

Чем пахнут ремёсла?

У каждого дела
Запах особый:
В булочной пахнет
Тестом и сдобой.

Мимо столярной 
Идёшь мастерской, -
Стружкою пахнет
И свежей доской.

Пахнет маляр
Скипидаром и краской.
Пахнет стекольщик
Оконной замазкой.

Куртка шофёра
Пахнет бензином.
Блуза рабочего -
Маслом машинным.

Пахнет кондитер
Орехом мускатным.
Доктор в халате -
Лекарством приятным.

Рыхлой землёю,
Полем и лугом
Пахнет крестьянин,
Идущий за плугом.

Рыбой и морем
Пахнет рыбак.
Только безделье
Не пахнет никак.

Сколько ни душится
Лодырь богатый,
Очень неважно
Он пахнет, ребята!

ІІ. Оголошення теми, мети, епіграфу уроку. (Запис в зошит)

ІІІ. Вивчення біографічних відомостей письменника.

  1. Повідомлення учнів, укладання опорного конспекту за допомогою підручника.
  2. Закріплення матеріалу за допомогою схеми-підказки.

IV. Вивчення тексту.

  1. Звернення до словничка.
  • Що таке вірш?
  • Хто такий ліричний герой?

Оголошення і розміщення на дошці проблемного питання.

  1. Виразне читання поезії.
  2. Робота з текстом твору.

(Слово вчителя).

Італія – дивовижна країна! На вулицях Рима, Мілана Неаполя, біля каналів Венеції можна завдяки архітектурі міст вивчати всесвітню історію і розвиток мистецтва. Рим називають вічним містом, Венеція, за словами Лесі Українки, є «царицею моря і краси». Італія пишається своєю музичною культурою. На весь світ линуть неаполітанські народні пісні, всім відомі традиційні Венеціанські карнавали і вишукана італійська опера.

  • Назвіть міста Італії і пам’ятки, які згадуються у вірші Джанні Родарі. (Звернення до листівок, гра в асоціації)

  • Чи однаковим лишається настрій вірша протягом усього твору?
  • Де і коли він змінюється?
  • З чого це видно?
  • Які проблеми людського життя порушує автор?

V. Закріплення вивченого. (Звернення до проблемного питання).

Чи місяць над Києвом
Сяє так само
Чудово,
Як сяє над Римом,
А може, й ясніше стократ?
Чи місяць над Києвом —
Місяць той самий,
Що сяє над Римом,
Чи, може, не він там,
А тільки
Місяців брат?

А місяць, розсердившись,
Хмариться, —
От ще питання! —
Й відказує так:
«Я всюди той самий,
Бо я ж таки місяць,
А не якийсь там
Нічний ковпак!
Я всюди буваю,
Скрізь блиск розсіваю,
Проміння усім розкидаю
Перу, й Парагваю,
І Кубі, й Китаю,
Я в Польщі й в Панамі,
В Канаді й В'єтнамі,
Мій кожен промінчик
Несе свій пломінчик
Куди тільки сам захотів,
Промінню й кордони
Не перепони —
Обходиться без пашпортів.

VI. Підсумки уроку, оголошення домашнього завдання.

 

https://www.youtube.com/watch?v=4ab00vvH-Vs відеоуро, більше біографії

https://www.youtube.com/watch?v=QlC4gnDrs8U&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0c1lDlLb_QdRldGVrX_OSIrhbnIxmylyt5MgXAOWkWG0GZfeKGIvx6cRg – відеоурок за «Листівками з видами міст»

 

https://elektronnyjzoshyt.blogspot.com/p/6.html https://www.youtube.com/watch? – матеріали до уроку

 

https://www.youtube.com/watch?v=oloC0LVd2dA - буктреллєр

 

docx
Додано
28 травня 2022
Переглядів
639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку