Презентація "Мислити за аналогією"

Про матеріал
Це завдання є відмінним практичним засобом для розвитку й тренування логічного мислення та вміння робити обґрунтовані умовиводи, які базуються на визначенні схожості й певних спільних принципів, закладених у двох наданих предметах. У завданні дитині необхідно уважно проаналізувати схожість і відмінність перших двох малюнків кожного рядку та намалювати пару третьому, користуючись аналогічним принципом. Принцип аналогії, використаний у завданні, дозволяє дитині більш ефективно міркувати та набувати нових знань про навколишній світ.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МИСЛИТИ ЗА АНАЛОГІЄЮОЛЬГА ДУЛА

Номер слайду 2

Це завдання є відмінним практичним засобом для розвитку й тренування логічного мислення та вміння робити обґрунтовані умовиводи, які базуються на визначенні схожості й певних спільних принципів, закладених у двох наданих предметах. У завданні дитині необхідно уважно проаналізувати схожість і відмінність перших двох малюнків кожного рядку та намалювати пару третьому, користуючись аналогічним принципом. Принцип аналогії, використаний у завданні, дозволяє дитині більш ефективно міркувати та набувати нових знань про навколишній світ.

Номер слайду 3

Аналогія (від грец. «відповідність») — це подібність окремих предметів і явищ за певними властивостями, ознаками чи відношеннями.

Номер слайду 4

Мета використання аналогій як освітнього інструменту:навчити учнів виявляти відношення між поняттями, мислити системно, розуміти процеси, що відбуваються;дати педагогам інструмент конкретного практичного виховання у дітей якостей творчої особистості, здатної розуміти єдність та протиріччя навколишнього світу і розв’язувати власні, проблеми.

Номер слайду 5

Завдання 1: виключити з низки інших одне слово (поняття), яке має іншу характеристику. Коліно, лікоть, голова, зап’ястя Коло, квадрат, десять, трикутник Яблуко, груша, слива, мандарин Слон, жирафа, антилопа, ведмідь

Номер слайду 6

Завдання 1: виключити з низки інших одне слово (поняття), яке має іншу характеристику. Коліно, лікоть, голова, зап’ястя (зайве — голова, бо названо суглоби). Коло, квадрат, десять, трикутник (зайве — десять, адже названо фігури). Яблуко, груша, слива, мандарин (зайвий — мандарин, тому що він належить до цитрусових). Слон, жирафа, антилопа, ведмідь (зайвий — ведмідь, оскільки не живе в Африці).

Номер слайду 7

ДОДАТКОВОВправа «Доповни слова»Завдання: доповнити групи слів одним словом, що відповідає за змістом. Апельсин, мандарин, лимон … (Що краще, яблуко чи грейпфрут? Чому? тощо.)

Номер слайду 8

Вправа «Назви одним словом»Завдання: дібрати до слів узагальнювальне поняття. Береза, дуб, сосна, вільха —… Бузок, шипшина, калина, жасмин —…

Номер слайду 9

Вправа «Назви одним словом»Завдання: дібрати до слів узагальнювальне поняття. Береза, дуб, сосна, вільха —… (дерева). Бузок, шипшина, калина, жасмин —… (кущі).

Номер слайду 10

Вправа «Літає, плаває, бігає»Завдання: співвіднести об’єкт і спосіб його пересування (з’єднати пари слів стрілочками). Вовк, ворона, карась — літає, плаває, бігає.

Номер слайду 11

ЗАВДАННЯ 2:«Словесно-логічні аналогії» (ігри та вправи для розвитку критичного мислення та мовлення)Вправа «Базові речення»Завдання: вилучити слова з речення й описати відношення між ними. Ссавці вкриті шерстю (ссавці — шерсть). Який стосунок ссавці мають до шерсті, або навпаки?Зі слів складають речення (слово — речення). Яке відношення між словом і реченням?Книга допомагає у навчанні (книга — навчання). Справжня дружба ґрунтується на вірності (дружба — вірність). Яблуня росте в саду (яблуня — сад).

Номер слайду 12

Вправа «Незавершені речення»Завдання: дібрати до речень різні слова, тобто доповнити їх. Сокира — інструмент тесляра. Які ще слова можна дописати?Неуважність — аварія. Як доповнити? (Неуважність призводить до аварії.)Школа — знання. (У школі ми здобуваємо знання.)Працелюбність — успіх. (Працелюбність — запорука (гарантія) успіху.)

Номер слайду 13

Вправа «Закінчи речення»Завдання: добираючи слова, логічно закінчити речення. Коли я торкаюся прозорої води, то відчуваю…Ясне тепле сонечко нагадує мені…Коли я чую грім на небі, то думаю…Пожежа може виникнути тоді, коли…Забруднене повітря призводить до…

Номер слайду 14

Гра «Ланцюжок»Завдання: Учні, продовжуючи ланцюжок, визначають та називають характерні властивості певних об’єктів — назв предметів. Перша дитина називає об’єкт, друга — його властивість, третя — об’єкт з названою властивістю, четверта — іншу властивість нового об’єкта і т. ін. Морква — морква солодка, солодким буває цукор, цукор білий, білим буває сніг і т. ін. Дітям подобається така гра, оскільки швидко можна визначати різні, іноді непередбачувані варіанти об’єктів. Гра розвиває швидкість та критичність мислення.

Номер слайду 15

Завдання 3.«Аналогії з двох половинок»Завдання: дібрати аналогічну пару. До слова з першого стовпчика учні добирають пару з другого за аналогією. Такі аналогії можна застосовувати на будь-які теми. Веселий — радісний,…Сердитий — розлючений,…Сумний — похмурий,…Стурбований — занепокоєний,…

Номер слайду 16

Гра «Три стихії»Завдання: співвіднести істоту (об’єкт) і стихію та продовж далі…Земля — заєць. Кріт — земля. Повітря — орел. Метелик — повітря. Вода — дельфін. Окунь — вода.

Номер слайду 17

ПОАНАЛІЗУЙАНАЛОГІЯ 1

Номер слайду 18

ПРОАНЛІЗУЙАНАЛОГІЯ 2

Номер слайду 19

Номер слайду 20

ПРОАНАЛІЗУЙАНАЛОГ 3

Номер слайду 21

ПРОАНАЛІЗУЙАНАЛОГ 4

Номер слайду 22

Номер слайду 23

ПРОАНАЛІЗУЙАНАЛОГ 5

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Інкл
Додано
15 березня 2023
Переглядів
815
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку