Архітектура Латинської Америки. Скульптура. Живопис. В ХХІ ст., дбайливо зберігаються в свідомості кожного народу, кожної латиноамериканської країни етнічні традиції, що створюють неповторне, національне мистецтво.
Мистецтво 10 клас. Перлини різних видів мистецтв Латинської Америки
Номер слайду 2
Архітектура Латинської Америки. З моменту відкриття Америки європейцями архітектура цього культурного регіону починає розвиватися за європейськими зразками. Але скоро, під впливом місцевих соціально-економічних і кліматичних умов, вона набуває місцевих відмінностей, а в XVIII — на початку XIX ст. — і національних особливостей. Основним видом будівництва і ведучим архітектурним типом у іспанських колоніях було зведення храмів. Саме культове зодчество підпорядкувало і об'єднало в собі всі види образотворчих мистецтв. Собор Санта Пріска. Таско, Мексика
Номер слайду 3
Архітектура Латинської Америки. За цілеспрямованим тотальним знищенням індіанської культури і її матеріального носія і втілення — архітектури, почалося спорудження церков, фортець, палаців, маєтків, міст. Через сто років після початку європейської колонізації Америки тільки в іспанських колоніях було побудовано 70 тис. церков і 5 тис. монастирів, а також сотні міст. Але архітектура основних центрів іспанських колоній розвивалася під впливом і місцевих традицій. У декоративному оформленні низки церков з'явилися абсолютно несподівані для канонів католицизму індіанські язичницькі емблеми і символи, наприклад, знаки сонця і місяця, місцеві орнаменти, індіанські (за антропологічними особливостями) лики святих. Собор Славної Богоматері в місті Марінга
Номер слайду 4
Архітектура Латинської Америки. В архітектурі країн Латинської Америки другої половини ХХ — початку ХХІ ст. виникли свої національні школи. Характерні риси придбала архітектура Мексики, майстри якої сміливо застосовують національні форми і серед них перш за все мозаїку і розпис, які композиційно пов'язані з традиціями стародавнього мексиканського мистецтва. Наприклад, Національний автономний університет Мексики в Мехіко — найбільший за кількістю студентів в Північній і Південній Америці. Собор Пресвятої Діви Марії в місті Бразиліа
Номер слайду 5
Архітектура Латинської Америки. Основний корпус університету, включений до фонду Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Він був спроектований найвідомішими архітекторами Мексики ХХ ст., а фрески головного корпусу розписані мексиканським архітектором і художником Хуаном О'Горманом. Будівля університету із зображенням двох астрономічних теорій — Птолемея і Коперника. Згідно з однією з версій, Всесвіт обертається відносно Землі, згідно з іншою, обертання відбувається навколо Сонця. Національний автономний університет Мексики в Мехіко
Номер слайду 6
Архітектура Латинської Америки. Узагальнюючий приклад міст латиноамериканського культурного регіону — місто Ріо-де-Жанейро. «Бог створив світ за шість днів. На сьомий він створив Ріо-де-Жанейро», — з любов'ю жартують бразильці і вважають своє прекрасне казкове місто справжнім земним раєм. Воно друге за величиною місто в країні (після Сан-Паулу) і четверте в Південній Америці. Ріо-де-Жанейро є адміністративним центром однойменного штату. Населення — 6,4 млн. осіб.
Номер слайду 7
Архітектура Латинської АмерикиІз висоти пташиного польоту дивиться на Ріо-де-Жанейро гігантська статуя Христа Спасителя, яку жителі вважають символом міста. Вона знаходиться на найвищій вершині Ріо — Корковадо на висоті близько 704 м. Христос стоїть, широко розкинувши руки і немов благословляє й охороняє місто.
Номер слайду 8
Архітектура Латинської Америки. Проект монумента був розроблений бразильським інженером Ейтором да Сілва Коштою, а в 1924 р. французький скульптор Поль Ландовський закінчив моделювання голови (висота 3,75 м) і рук статуї. Після цього румунський скульптор Георге Леоніда працював над створенням голови Христа. Висота статуї — 38 м, п'єдесталу — 8 м; розмах рук — 28 м. Вага — 635 тонн. Церемонія освячення статуї повторювалася ще двічі: в 1965 р. Папою Павлом V і в 1981 р. Папою Іваном Павлом II.
Номер слайду 9
Архітектура Латинської Америки. Ріо-де-Жанейро — місто не лише вічного свята, а й дивовижних контрастів. На схилах навколишніх гір туляться убогі оселі найбідніших районів міста — фавел. У місті налічується кілька сотень таких фавел, в яких зосереджено близько 20% всього населення Ріо. Хмарочоси і фавели Ріо-де-Жанейро
Номер слайду 10
Архітектура Латинської Америки. Собор Метрополії (собор Св. Себастьяна) в Ріо-де-Жанейро схожий на піраміду майя і саме це робить його одним із найбільш цікавих у Південній Америці. Висота споруди становить 75 м, зовнішній діаметр — 106 м, внутрішній — 96 м. Одна з яскравих рис інтер'єру собору — чотири вузьких прямокутних вікна. Вони піднімаються до неба майже на всю висоту будівлі від підлоги до стелі — тобто на 64 м. Автор модернового архітектурного проекту Едгар Фонсека.
Номер слайду 11
Образотворче мистецтво Латинської Америки. Образотворче мистецтво країн Латинської Америки, як і архітектура, формувалося під впливом європейського мистецтва. Але мексиканський художник Дієго Рівера говорив, що так, як Європа об'єдналася на греко-латинській культурі, Америка може здійснити свій союз, використовуючи чудову індіанську культуру свого континенту (загальнорегіональні установки на європейські цінності і серйозні спроби пізнання своєї країни, виявлення чисто національних рис). Діего Рівера. Історія Мексики. Фреска в Національному палаці Мехіко
Номер слайду 12
Образотворче мистецтво Латинської Америки. Сучасний живопис латиноамериканського культурного регіону найбільш яскраво відображено у творчості всесвітньо відомих мексиканських художників Дієго Рівера (1886—1957), Хосе Клементе Ороско (1882—1949) і Хосе Давид Альфаро Сікейрос (1896—1973). Звеличення образу індіанця — представника вельми численного, але найбільш пригнобленого прошарку населення країни — означало для них звернення до образу мексиканського народу, до виведення на авансцену нового героя. Це мало суспільне значення, і видатні мексиканські художники прекрасно усвідомлювали соціальну значимість зачепленої ними тематики. У пошуках нової форми вони зверталися до доколумбового мистецтва, до народної творчості сучасних індіанців, і це, безсумнівно, збагатило їх твори. Хосе Клементе Ороско «Мурал»
Номер слайду 13
Образотворче мистецтво Латинської Америки. Мексиканські монументалісти виробили в розписах свій єдиний стиль, який відрізняє, при всій індивідуальності робіт кожного майстра, великомасштабність фігур, чіткість малюнка, локальність кольору. Хосе Ороско. Фреска «Повстанці загону Сапати»
Номер слайду 14
Хосе Давид Альфаро Сікейрос — мексиканський художник, живописець, графік і політичний активіст прикрасив розписами фасади будівель Художньої школи Чуінард і мистецького центру Плаза в Лос-Анджелесі. Він знаходився під впливом творчості Пабло Пікассо. Митець ніколи не розмежовував свою творчість із політичною діяльністю. Його картини і фрески ставали маніфестом ідеології художника. Велику увагу Х. Сікейрос приділяв динаміці, жестам і перспективі. Більшість його робіт написані в стилі муралізму або мексиканського монументального живопису. Для прихильників цього напрямку головне — це пробудити в народу революційний дух через своє мистецтво. Образотворче мистецтво Латинської Америки. Х. Сікейрос. Автопортрет
Номер слайду 15
Образотворче мистецтво Латинської Америки. Дієго Рівера — мексиканський художник ХХ ст. Писав портрети, жанрові картини, натюрморти, звертався до графіки (літографія). Працював художником-монументалістом, що і принесло йому світову славу. Дієго Рівера один із засновників мексиканської школи монументального живопису. Він розписав величезне число стін громадських будівель. Одна з головних тем у творчості Д. Рівери — фольклорні сюжети, вірування і звичаї народу Мексики, а також революційний рух країни. Д. Рівера. Панамериканский Союз
Номер слайду 16
Мистецтво Латинської Америки. Таким чином, мистецтво країн латиноамериканського регіону настільки багатогранне, що його важко вмістити в будь-які рамки. Але при домінуванні стереотипів європейської культури, переважно іспанської, сьогодні, в ХХІ ст., дбайливо зберігаються в свідомості кожного народу, кожної латиноамериканської країни етнічні традиції, що створюють неповторне, національне мистецтво.