Презентація.Мистецтво Далекосхідного культурного регіону. Мистецтво ікебани..

Про матеріал
Презентація для уроків мистецтва у 10класі. Тема: " Далекосхідний культурний регіон. Традиційне мистецтво Японії" Можна використовувати для ознайомлення учнів на інших уроках
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Японське Мистецтво Ікебани

Номер слайду 2

Iкебана-поєднання двох ієрогліфів, де перед ієрогліфом «квітка» стоїть ієрогліф «оживляти». Традиційне японське мистецтво ікебани спочатку пов'язано зі стародавнім звичаєм піднесення квітів померлим і божественним духам. Божественні духи, слідуючи релігії сінто, присутні в усьому навколишньому людини світі - деревах, каменях, травах, квітах. Тому у японців і ставлення до квітів, як до божеств.

Номер слайду 3

Ікенобо. Найперша школа ікебани була заснована в середині 15 ст. священнослужителем з м. Кіото - Ікенобо Сенкеем. Перший стиль школи Ікенобо - рікка- славив Будду. Цей стиль призначався для великих приміщень, композиції в стилі рикка були високими (більше 1,5 метрів) і об'ємними. Головними рослинами в них були сосна і бамбук.Ікебана в стилі рікка завжди строго підпорядковувалася правилам - пропонувався точний набір рослин та призначення кожного з них.

Номер слайду 4

Ікебани у стилі Рікка

Номер слайду 5

Як спрощена рикка, на початку 18 століття був розроблений стиль Сека - три основні елемента Сьокі символізували Всесвіт, Землю і Людину. Композиції Сека ставилися як у високих, так і в низьких вазах. У перших композиціях Секи використовували тільки один вид рослин (деревних або трав). У більш пізніх варіантах стало допустимо поєднання рослин. Стиль Сека

Номер слайду 6

Новий стиль морибана. В середині XIX століття разом з різними товарами в Японію стали надходити небачені досі квіти. А старі канонізовані форми ікебана не передбачали їх використання. Син кераміста Унсин Охара, займався раніше ікебана по школі Ікенобо, починає використовувати для своїх творів неглибокі широкі судини - створює новий стиль - морибана (квіти, нагромаджені в мисках).

Номер слайду 7

Школа Согецу. Найбільші перетворення зазнає ікебана після 1927 року, коли створюється школа Согецу.«Согецу» - поєднання двох ієрогліфів, що означають «трава» і «місяць», що означає розуміння сутності навколишньої природи і її зв'язку з нескінченної Вселенной. Основатель школи Согецу - Софу Тесігахара починає використовувати до икєбане не тільки живі квіти, а й сухі і фарбовані матеріали, метал, мотузку, камені.

Номер слайду 8

Красиві квіти ще не є красива ікебана. Квіти покажуть свою красу тільки після того, як їх відповідним чином поставлять. Правильна ікебана відповідає часу (сезону) і нагоди, за якою вона робиться.

Номер слайду 9

Дух ікебани не старіє, але кожен робить композицію по-своєму. Навіть в одній квітці і в одній гілці повинна бути відображена велика природа. Роблячи композицію, треба в душі поговорити з квітами.

Номер слайду 10

Чим глибше людина осягає мистецтво ікебани, тим уважніше він повинен бути перед складанням композиції (очистити гілки, квіти) і після її готовності привести робоче місце в порядок. Треба дбайливо ставиться до матеріалу, але не слід боятися відрізати нижні гілки, листя, квіти в ім'я краси композиції. Навчіться фіксувати матеріал так, щоб некрасива зворотна сторона листане була видна. Зверніть увагу на те, щобоснова була красивою ізакінченою.

Номер слайду 11

Під час складання композиції не можна близько розглядати свою роботу. Не звертайте увагу на кількість квітів і гілок (парне, непарне), найголовніше - гармонія і баланс. Роблячи композиції, зверніть увагу на те, щоб листя і квіти не накладалися один на інший (задні зріжте), а також щоб у ній був акцент. Він відсутній, коли елементи занадто пропорційно, рівномірно розставлені у вазі або є два або три однакових по силі колірних плями.

Номер слайду 12

Чотири основних правила для творчості:- новизна (форма композиції, матеріал, колір);- динамічність (лінія);- пропорційність;- гармонія.

Номер слайду 13

Оку, руці і серцю складача композиції не слід бути в полоні у правил.

Номер слайду 14

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сєрокурова Любов Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
24 грудня 2021
Переглядів
1905
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку