Презентація "Моріс Метерлінк . "Синій птах - світла казка-феєрія.""

Про матеріал
Презентація надає матеріали теоретичні і практичні. наведено слайди про композицію твору, персонажів, поєднання реального і фантастичного. У роботі надано літературний диктант. Також пропонуються певні форми рефлексії після вивчення п*єси. Звертається увага на зв*язок Метерлінка з Україною.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Моріс Метерлінк«Синій птах» — світла казка-феєрія. Гімн життю, пізнанню, душевному здоров'ю, красі й шляхетності.

Номер слайду 2

Моріс Метерлінк – бельгійський письменник, народився в місті Генті в родині багатого нотаріуса у 1862 році. Помер у Ніцці 6 травня 1949 року від серцевого нападу.

Номер слайду 3

1908 року була вперше поставлена знаменита п'єса «Синій птах», в якій герої подорожують по світу в пошуках щастя, а знаходять його у себе вдома. Феномен незадоволеності людини і пошуків щастя Метерлінк і далі розробляє у продовженні феєрії «Синій птах» — п'єсі «Заручення» (1918).1911 року Моріс Метерлінк став лауреатом Нобелівської премії з літератури «за його багатогранною літературну діяльність, і особливо його драматичні твори, що відрізняються буйством уяви і поетичною фантазією».

Номер слайду 4

Метерлінк в УкраїніОкремі драми М. Метерлінка перекладали: Творчістю драматурга захоплювались також Іван Франко, Ольга Кобилянська, Василь Стефаник, Михайло Коцюбинський,Олександр Олесь.Євген Тимченко. Леся Українка. Марія Грінченко

Номер слайду 5

Феєрія, за визначенням французького театрознавця П. Паві, це «п'єса, заснована на ефектах магії, дива, яскравої видовищності, яка включає вигаданих персонажів, що мають надприродну силу (фея, демон, сили природи, міфологічні істоти і т.д.)». Вона передбачає яскраве видовище, сповнене світла. Словничок:

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Тема – казкова подорож маленьких дітей дроворуба Тільтіль і Мітіль за чарівним Синім птахом.Ідея – «будь сміливим, щоб бачити приховане». Головна думка – Треба цінувати те, що ми маємо, а не гнатися за примарним щастям, яке все одно ніколи не наздогнати. Сюжет драми – пошуки героями загадкового птаха. Конфлікт – боротьба сил добра і зла, світла і пітьми, долання героями всього, що стоїть на перешкоді досягнення мети.

Номер слайду 8

Абстрактні - (Душа Світла, Час, Ніч, Великі Радості, Домашні Блаженства). Казкові – тварини й матеріальні предмети домашнього побуту (Хліб, Цукор, Вогонь, Вода). Цілком реальні- постаті дітей Тільтіля і Мітіль, їх батьків, бабусі й дідуся, собаки і кішки. Персонажі

Номер слайду 9

Композиція п'єси. Два плини життя – «справжній» і «реальний». Основний сюжет: події, що відбуваються уві сні ніби загорнені в реальність. Конструкція так званої «подвійної рами»

Номер слайду 10

. Реальне та фантастичне у творі “Синій птах”{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Реальний світ Казковий світ Експозицію першого сюжету – реального – становить опис будиночку дроворуба та знайомство з персонажами – хлопчиком Тільтілем і дівчинкою Мітіль, Зав'язкою реального плану є поява старої сусідки і її розповідь про хвору онуку. Розвиток дії в реальності становить пробудження дітей і їхня зустріч з батьками. Розвиток дії  складає подорож дітей чарівною країною. Кульмінацією є картина зустрічі дітей з сусідською дівчинкою, яка дивним чином одужала, і втеча дуже схожої на синього птаха горлиціКульмінацією казкової дії є прощання дійових осіб, а її апогеєм – слова Душі Світла:».. Розв'язкою реалістичного плану сюжету є обіцянка Тільтіля зловити горлицю і його звернення до глядачів. Розв'язкою казкового сюжету виражене в ремарці повернення дітей додому.

Номер слайду 11

Характерні риси творчого стилю Метерлінка - драматурга1. Говорить про явища буденності.2. Матеріальні сили набувають духовного змісту. З. Люди схожі на ляльок.4. Дія відбувається в умовному місці.5. Немає ознак часу.6. Умовними є декорації.7. Відсутні деталі побуту.8. На перший план виступають поняття підтексту і настрою.

Номер слайду 12

 Феєрія має казковий характер і гуманістичне спрямування. Казково-філософська п‘єса несе глибоке філософське насичення простої і по-людськи доброї розповіді, в якій постійно здійснюється усвідомлення складного через просте, високого через буденне. Сенс назви твору полягає в тому, що «Синій птах» – не тільки казкова п'єса, але й філософська. Це твір про пошуки щастя і сенс пізнання. Висновок

Номер слайду 13

Літературний диктант1. Про кого йдеться в наступній цитаті: «Вона горбата, кульгава, одноока, спирається на костур, ніс у неї зійшовся з підборіддям. Не важко здогадатися, що це...» А) Мітіль;   Б) Фея;   В) Тільтіль;   Г) Чаклунка.2. Що дає дітям фея Берилюна?Берилюна дає дітям зелену шапочку з алмазом замість помпону і каже, що якщо його повернути, та чарівна шапка розкриває справжній зміст речей. style.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 14

Кішка Душею світла 3. Хто очолював душі тварин предметів?4. Із чиєю душею повинна відбутися зустріч у дітей після того, як вони відвідають померлих родичів?5. Кожний новонароджений приходить на землю, маючи якийсь дар. Про які здібності не говориться в п‘єсі?А) винахід Машини Щастя;Б) Нічим не затьмарена радість;В) перемогти смерть; Г) повернути час назад.  style.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 15

6. У чарівних Садах мешкають... А) Чарівні птахи;  Б) мрія і нічне світло;   В) Чарівні дерева;  Г) Радості і Блаженства7. Якого птаха діти подарували хворій дівчинці?Горлицю style.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 16

8. Назвіть тему казкової філософської казки «Синій птах».9. Яка ідея п'єси М. Метерлінка «Синій птах»? «…будь сміливим, щоб бачити приховане». Казкова подорож маленьких дітей дроворуба Тільтіль і Мітіль за чарівним Синім птахом.

Номер слайду 17

10. Чому Метерлінк закінчує п‘єсу тим, що птах відлітає від героїв? Синій птах – символ свободи, він не може жити в клітці, закритий. 11. Чи дає М. Метерлінк якесь позитивне визначення щастя? У чому воно полягає?Як вважає автор – щастя – це нагорода за життєвий шлях, де кожний пізнає добро, любов, співчуття. Треба лише «розплющити очі і побачити таємні глибини душі». Саме у цих словах заключений гуманізм Метерлінка, письменника, який мав чуйне і ніжне серце.

Номер слайду 18

Які людські цінності вчить поважати твір М. Метерлінка «Синій птах»? Обґрунтуйте думку цитатами з твору. Робота з текстом

Номер слайду 19

Один із видів рефлексії1. Саморефлексія. Учні відповідають на запитання: «Чи справдилися мої очікування?» «Про що мені хочеться поговорити? Яку проблему хотілось би порушити?»2. Есе. Написати твір невеликого розміру за однією з тем: Пошуки щастя у п‘єсі «Синій птах»Синій птах – символ щастя. Специфіка метерлінівських персонажів. Які Радості і Блаженства обрав би я для себе.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Чужинова Тетяна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лєвтєрова Марина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Грицюк Галина Дмитрівна
    Дякую. Хороша підмога в роботі, особливо зараз, коли часу обмаль...
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
18477
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку