Мотивація навчання– основна умова успішного навчання Процеси, методи, засоби, які викликають прагнення до активної діяльності це – мотивація Стимулювання до діяльності, пов’язане з задоволенням потреб людини це - мотив Способами формування в учнів позитивного ставлення до навчання є – створення ситуації успіху
СУЧАСНЕ СУСПІЛЬСТВО ВИМАГАЄ ВІД ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ: практичного спрямування навчально – виховного процесу дати суспільству конкурентно спроможних фахівців які вміють креативно мислити самостійні у прийнятті рішення зможуть подолати кризу на ринку праці застосують отримані знання у повсякденному житті
ЗАВДАННЯ ВИКЛАДАЧА – ПОСТІЙНІ МОТИВАЦІЙНІ ДІЇ ДО УЧНІВ НА ВСІХ ЕТАПАХ УРОКУ I етап: активізація мотивів попередніх уроків; збудження мотивів незадоволення результативністю; посилення мотивів на попередню діяльність; посилення мотивів здивування, зацікавленості. III етап: формування позитивного власного досвіду учня; виникнення позитивної мотивації перспективи; формування об’єктивного уявлення про свої можливості. II етап: пізнавальні і соціальні мотиви навчання; використання різних видів діяльності; методи викладу матеріалу; формування позитивної мотивації – ознайомлення учнів з оцінкою.
ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ НА УРОКАХ СУСПІЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН З ПРАКТИЧНИМ СПРЯМУВАННЯМ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ У СУСПІЛЬСТВІ, ДЕРЖАВІ використання інтерактивних технологій діяльнісний підхід у навчанні вирішення ігрових ситуацій та практичних задач створення ситуації успіху використання творчих завдань вирішення проблемних ситуацій мотивація практичного значення на уроці
Зміст Передмова Теоретичний курс (основні поняття та терміни) Практичний курс (правові задачі з відповідями) Список використаної літератури та джерел ВИРІШЕННЯ ЖИТТЄВИХ СИТУАЦІЙ - ЗАДАЧ Створюється атмосфера зацікавленості на уроці. Поєднання теоретичної і практичної роботи сприяє творчій співпраці викладача та учнів. Учні отримані юридичні знання застосовують для аналізу життєвих ситуацій. Покращується логічне мислення та пам’ять учнів. 5. Задачі максимально наближені до життєвих реалій і тому обов’язково матимуть практичне застосування.
Правова задача. Трудове право. Експедитор Сидоренко уклав трудовий договір з товариством з обмеженою відповідальністю «Гасло», який передбачав встановлення випробувального терміну на строк 2 місяці. Через 2 тижні Сидоренко захворів та був відсутній на роботі протягом 1 місяця. Через 2,5 місяці після укладення трудового договору адміністрація звільнила Сидоренка як такого, що не витримав випробування. Сидоренко заперечував проти звільнення, бо вважав, що строк випробування закінчився і власник не має права звільнити його націй підставі. Дайте правовий аналіз ситуації. Який порядок встановлення випробування та результати випробування при прийнятті на роботу.
Відповідь до задачі. Ці правовідносини регулюються нормами Кодексу законів про працю України (КЗпПУ). При прийнятті на роботу за згодою сторін може бути встановлене випробування з метою перевірки відповідності працівника роботі, яка йому доручається. Терміни випробування такі: для робітників – до 1 місяця, для всіх інших категорій працівників – до 3 місяців, в окремих випадках, за погодженням з профкомом – до 6 місяців. Таким чином, для експедитора, який є робочим,випробування строком в 2 місяці є неправомірним. Хвороба Сидоренка, за законом, не враховується до загального строку випробування, таким чином, він пропрацював на підприємстві тільки 1,5 місяці. Але, як вже було вказано вище, строк випробування робітників не має перевищувати 1 місяця. Отже, якщо через місяць Сидоренка не звільнили, то адміністрація не має права це зробити в такий термін на цій підставі, бо він міг бути звільнений тільки по закінченні строку випробування. За КЗпПУ, коли строк випробування закінчився, а працівник продовжує працювати,то він вважається таким, що витримав випробування,і наступне розірвання трудового договору допускається лише на загальних підставах. З цього випливає, що Сидоренко був правий, вважаючи, що строк випробування закінчився і власник не має право звільнити його.
ПРАКТИЧНІ УРОКИ формує навички щодо застосовування набутих знань у практичному житті Робота творчих груп(робота в парах, малих груп, колективна робота). Інтерактивні методи (гра, правове лото, термінологічні та цифрові розминки, “Мікрофон”, “Мозковий штурм”, “Коло ідей”, “Дерево рішень”, “Займи позицію – зміни позицію). Проектні дослідження в області права (презентації, публікації, буклети, моніторинги). Вирішення проблемних питань та ситуацій (ключові питання уроків та аргументи їх рішення). Робота з джерелами права ( нормативно –законодавчою базою, фотодокументами, словникова робота). Розв’язування правових задач (ситуацій в різних галузях права). сприяє формуванню необхідних правових компетентностей, підвищує рівень правової освіти
вміння радіти власним досягненням активність творчість артистичність згуртованість Участь в олімпіадах та конкурсах. Предметні тижні (виховні години , цікаві вікторини, турніри, КВК, розігрування життєвих ситуацій і судові процеси над ними). Створення юридичних консультпунктів. Діяльність правового гуртка “Феміда” Цікаві та змістовні зустрічі з представниками юридичних пофесій. здобуття практичних знань та навичок
РОЗВИТОК ПОЗИТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ НА УРОЦІ СПРИЯЄ ПОВНОЦІННОМУ ГАРМОНІЙНОМУ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ ТА АКТИВНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ПОЗИЦІЇ Підвищення якості навчання та виховання (отримання знань, навичок, ставлень і ціннісних орієнтацій для ефективного соціального функціонування). Розвиток та формування конкурентно – спроможного громадянина (реалізація її життєвих цілей і завдань). Розвиток творчих здібностей учнів та формування практичних компетентностей (оволодіння практично значущими знаннями та розуміннями їх застосування у суспільному і повсякденному житті).