Тема: Розрізняй правду і обман.
Мета: Вчити дітей говорити правду, чесно признаватися у своїх провинах, робити зауваження тим, хто говорить неправду. Розвивати мовлення учнів, вміння висловлювати власну думку, творчість учнів. Виховувати нетерпимість до будь-якого прояву зла і неправди в тому числі, дружнє ставлення до однокласників, повагу до батьків, дорослих, звертати увагу на руйнівну силу брехні.
Обладнання: набір лего для роботи в групах, картки із словами та прислів’ями, лінійка для дослідження, презентація.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Вправа вітання ( СЛАЙД № 1)
2. Вправа « Прогнозування» ( слайд № 2)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Фрагмент із казки « Коза-дереза» ( слайд № 3)
-
Що ви можете сказати про дії кози?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Слайд № 4.
-
Розповідь вчителя. Слайд № 5 - Щ О ТАКЕ ПРАВДА І БРЕХНЯ?
Чесність - значить завжди говорити правду. Чесність і порядність – слова, що завжди йдуть поруч. Порядна людина завжди прийде на допомогу, ніколи не візьме чужого, не зрадить дружбу. Порядна , чесна людина – надійна людина, на неї завжди і в усьому можна покластися.
-
Як називають людину, що говорить неправду? ( слайд № 6).
-
Читання вірша І. Світличного « Сорока» в особах з виправленнями.( СЛАЙД № 7 – 8 ).
-
Фізкультхвилинка. ( слайд № 9)
( слайд № 10)
5. Чи люблять обманщиків? Звичайно ні! Хто ж буде любити людину, що завжди бреше, викручується!?
-
До обманщика немає довіри, йому не можна довіряти, така людина може підвести кожного.
-
Недарма в народі про таких людей кажуть : « Брехун гірше злодія»
-
Намагайтеся завжди з усіма бути чесними. І тоді люди говоритимуть про тебе : « Це чесна людина, їй можна довіряти.»
-
Уявіть собі що буде, якщо всі говоритимуть неправду? ( слайд № 11).
-
Чи важко бути чесним? Що потрібно робити, щоб тебе назвали чесною людиною?( Слайд № 12).
-
Поміркуйте, чому діти вдаються до брехні?
Робота в групах. Учні отримали картки із правдивими і хибними висловлюваннями. Завдання-вибрати правильне. ( Картки учні прикріплюють на дошку).
Перевірка – слайд № 13.
-
Які ж наслідки має брехня? ( слайд № 14).
-
Казка Л. Толстого « Брехун». ( СЛАЙД № 15)
Чи сподобався вам хлопчик? Навіщо він кликав на допомогу? Чому люди прибігали, коли не було вовка, а коли з’явився вовк, то вони не прибігли?
-
Чому ж погано обманювати? ( Слайд № 17) ( казка « Коза-дереза».)
-
Цікаві факти.( слайд № 18, 19)
Робота в групах.
-
Обговорення ситуацій. Слайди № 21, 22, 23. Обери позицію!
-
Правила чесності. ( розповідають учні).
-
– Склади прислів’я. Робота з кубиками лего. Слайди 23, 24, 25.
-
Гра « Доповни правду» Слайд № 29.
-
Трішки відпочинемо і попрацюємо! На правду – плескаємо в долоньки, на обман – тупаємо ногами.
-
На полях росте пшениця – буде з неї паляниця.
-
Серед ряски, серед мулу в річці бачив я акулу.
-
Ходить в лісі як годиться синя хутряна лисиця.
-
Влітку, взимку, навесні сонце світить лиш мені.
-
Із качиного яйця вилупилася вівця.
-
В небі зірочки горять, вночі дітям треба спать.
-
На городі виріс мак, наче ковбаса на смак.
-
В грудні по садку гуляла, стиглу вишеньку зірвала.
-
Практична робота. Дослідження з відрізками.
ІІІ. Підсумок уроку.
-
Часом хлопчики і дівчатка говорять неправду. Дуже заманливо трішки збрехати. Із цього все починається… З маленької брехні виростає велика. І тоді вже важко зупинитись, бо одна брехня породжує іншу. Отож пообіцяйте не обманювати, щоб вам повірили. Бо брехня як лизун огоне все ваше тіло і тоді вже виходу не буде.
-
Перед вами склянка з водою – чиста, як сльоза – це ваша душа. Подивіться, що з нею буде, коли людина – дитина починає говорити неправду.
-
Висновок.
Уявіть собі, що до нас завітала Фея правди і доторкнулася до вас своєю чарівною паличкою і ви розучились обманювати, і на далі будете говорити лише саму правду. Вона дарує вам оці сердечка «правди».
-
На дошці два дерева, на стовбурах яких написано – « Добро» і « Зло». На окремих картках написані слова добра і зла. Добро – кольоровими літерами. А зло – чорними.
-
Діти прикріплюють слова на дерева.
-
А тепер найголовніший висновок уроку – людина живе на світі для добра, для того щоб робити добро. Частіше дивіться в дзеркало і нехай у ньому відбивається не тільки ваша красива зовнішність а й ваша чиста душа. Я б дуже хотіла, щоб ви зростали добрими і красивими душею людьми.
Слайд № 30.