Презентація є супроводом до проведення уроку з інтегрованого курсу "Довкілля" для 6 класу за темою"Мозок людини,сприйняття інформації та реагування на неї".
Мозок людини,сприйняття інформації та реагування на неїДовкілля 6 клас
Номер слайду 2
На уроці1. Дізнаємося про роботу нервової системи;2. Ознайомимося з функціями головного мозку; 3. З’ясуємо ,що таке рефлекс та які існують види рефлексів;4. Обговоримо роботу органів чуття ;5. Сприйняття інформації та реагування на неї
Номер слайду 3
Нервова система - - відповідає за розумову діяльність людини-забезпечує зв’язок між головним мозком та іншими частинами тіла, а також бере участь у здійсненні рефлексів-за допомогою нервів та їхніх розгалужень здійснюється зв'язок центральної нервової системи з органами,Нерви — вкриті оболонкою структури, що складаються з пучків нервових волокон.
Номер слайду 4
Нервова система
Номер слайду 5
Головний мозок
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Головний мозок
Номер слайду 8
Засновник учення про будову кори головного мозку
Номер слайду 9
Рефлекси Рефлекс — це «автоматична» відповідь організму на подразник,на зміни зовнішнього середовища або внутрішнього стану, яка здійснюється при обов'язковій участі центральної нервової системи.
Номер слайду 10
Види рефлексів1. Безумовні рефлекси -ті, що передаються спадково та закладені в усіх представників виду. До них належать кліпання повіками, процеси вдиху й видиху, кашлю, чхання, блювання тощо. Безумовні рефлекси забезпечують наше виживання від народження та не потребують спеціального навчання.
Номер слайду 11
Види рефлексів 2. Умовні рефлекси— ті, яким ми «навчаємось» упродовж життя. Умовні рефлекси можуть бути різними в кожної людини. Умовними рефлексами є виділення слини, коли ми бачимо смачну їжу, поворот голови, коли ми чуємо своє ім’я, реакція на червоне світло світлофора (сигнал до зупинки).
Номер слайду 12
Сенсорні системи. Органи, які отримують інформацію, — очі, вуха, шкіра, язик і ніс — називають органами чуття . Вони належать до сенсорних систем — складних структур, які сприймають подразнення, що надходять із зовнішнього та внутрішнього середовища організму, та здійснюють їх аналіЛюдина отримує інформацію про навколишнє середовище за допомогою сенсорних систем, або аналізаторів. Сенсорна система (аналізатор) — сукупність структур нервової системи, що здійснюють прийом, обробку інформації певного виду і формування відчуттів.
Номер слайду 13
Органи чуття. У людини шість органів чуття:орган зору — око,орган слуху — вухо,орган дотику — шкіра,орган нюху — ніс,орган смаку — язик,орган рівноваги — вестибулярний апарат.. Органи чуття людини сприймають інформацію із довкілля
Номер слайду 14
Рецептори. Рецептори — нервові закінчення,що перетворюють зовнішній сигнал на нервові імпульси,які передаються нервами до головного і спинного мозку. Передача нервового імпульсу нервовими ланцюжками відбувається майже миттєво, як електричний струм дротами. Під час рефлекторної реакції для проведення сигналів від рецепторів до робочого органа утворюється так звана рефлекторна дуга.
Номер слайду 15
Рефлекторна дуга. Схема утворення рефлекторної дуги для передачі подразнення від рецепторів до мозку, і від мозку до м’яза (органа)
Номер слайду 16
Дослідження організації нервової системи
Номер слайду 17
Психічні процеси. Основою пізнання людиною довкілля є психічні процеси, як-от мислення, навчання, відчуття, уява, пам’ять, емоції, увага, воля тощо. Усі ці процеси відбуваються в корі великих півкуль головного мозку. Психічні процеси здійснюються свідомо (навчання, запам’ятовування) і підсвідомо (здогадки, творчість, натхнення).
Номер слайду 18
Види психічних процесів 1. Відчуття 2. Сприйняття 3. Мислення 4. Свідомість 5. Мова 6. Пам'ять 7. Уява 8. Уявлення
Номер слайду 19
Сприйняття інформаціїПроцес отримання і засвоєння інформації за допомогою дії предметів , явищ на органи чуття людини, називається- сприйняття або перцепція (від латів. perceptio). Цей процес побудований на взаємозв'язку психічних і біологічних функцій організму. Психологами виділяються три типи сприйняття інформації: аудіали, візуали і кінестети. Візуал сприймає інформацію картинками, аудіал – звуками, а кінестетик – емоціями.
Номер слайду 20
Розгадай кросворд
Номер слайду 21
Відповідь
Номер слайду 22
Запам’ятай. Від рецепторів інформація у вигляді електричного імпульсу передається нервами до спинного мозку та до головного мозку. Мозок обробляє цю інформацію та надсилає сигнал до відповідних органів. Усі психічні процеси забезпечують нашу життєдіяльність та допомагають нам навчатися впродовж життя.
Номер слайду 23
Домашнє завдання. Опрацювати §28,дати відповідь на питання:276. Що таке рецептори? Яка їх функція?277. Які бувають рефлекси? Наведіть приклади.278. Назвіть психічні процеси, властиві людині. Додаткове:280. За допомогою додаткових джерел інформації підготуйте повідомлення про Луї Брайля. Саме завдяки цій людині писемне слово стало досяжне мільйонам людей із порушенням зору