Презентація. Музичне мистецтво 6 клас. НУШ №7 "Музичні шедеври"

Про матеріал
за модельною програмою «Мистецтво» Кондратової Л.Г. до підручника «Мистецтво. 6клас» (автор: Кондратова Л) Хорова музика, Багатоголосий та одноголосий хоровий спів,спів а капела, партесний спів, розподіл партій у хорі: дисканти, альти, тенори, баси, партесний концерт; знаменний розспів, жанри хорової музики: ораторія, кантата, хоровий концерт, літургія, меса
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МУЗИЧНІ ТА ГРАФІЧНІ ШЕДЕВРИ

Номер слайду 2

Пригадай, що тобі відомо про хоровий спів. У чому полягають тонкощі хорового виконання?

Номер слайду 3

Хорова музика в Україні розвивалася у тісному зв’язку з церквою. Оскільки в церкві східного обряду піснепіви виконують без супроводу музичних інструментів, то музика для хору тривалий час залишалася a cappella. На українських землях хоровий спів відомий із часів Київської Русі, де хорові колективи існували в монастирях і при княжих дворах. В ХІ столітті хорового співу навчали в жіночій монастирській школі у Києві.

Номер слайду 4

У ранній хоровій церковній музиці був поширений «знаменний розспів» (замість нот вокальні хорові твори записували знаками — «знаменами» або «крюками»). У XIV–XV ст. почав активно розвиватися багатоголосий спів. Мелодію, яку виконували співаки, назвали хоровою партією. Для цієї епохи характерні три-чотириголосі хори, а пізніше — шести-восьмиголосі.

Номер слайду 5

Знаменний розспів / Хор

Номер слайду 6

Наприкінці XVI століття в Україні виник новий тип церковного співу — багатоголосий ансамблевий (хоровий) партесний спів.

Номер слайду 7

Уривок із партесного співу XVII ст. (у виконанні ансамблю «A cappella Leopolis»). Розкажи про свої враження від прослуханого твору. Чим особливий церковний хоровий спів? Які типи голосів тобі вдалося розпізнати?

Номер слайду 8

По черзі підкреслимо

Номер слайду 9

Із XVІІ–XVІІІ ст. з’явився усталений розподіл голосів у хорі на чотири основні партії: дисканти, альти, тенори, баси. Основним жанром професійної української музики XVII ст. став одночастинний партесний концерт. Кількість голосів варіювалася від простого три-чотириголосся до восьми-дванадцятиголосся. Серед найвидатніших композиторів партесної музики в Україні — М. Дилецький, С. Пекалицький, І. Домарацький, Г. Левицький. Хорові колективи зазвичай були організовані церковними братствами; кращі з них — у Києві, Львові, Луцьку. Про багатство репертуару української хорової музики того часу свідчить збережений список нот Львівського братства (1697 р.), у якому названо 396 партесних композицій, зокрема 151 концерт і 56 літургій.

Номер слайду 10

М. Леонтович. «Літургія» (у виконанні академічного камерного хору ім. Д. Бортнянського; фрагмент). Які почуття пробуджує цей твір? Опиши характер його виконання.

Номер слайду 11

Із XVII ст. хор стає невід’ємним учасником опери. З’являються також світські капели, що пов’язано з розвитком жанрів ораторії, кантати, хорових концертів тощо.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

 Розкажи про розвиток української хорової музики.  Які жанри хорової музики тобі відомі?  У чому полягає особливість партесного співу?  На які партії поділялися голоси в хорі у XVII–XVIII ст.? До нових зустрічей!

Номер слайду 15

Для створення презентації використано матеріали підручника: Кондратова Л. Г. « Мистецтво» підручник інтегрованого курсу для 6 кл. та інтернет ресурси.

pptx
Додав(-ла)
Бабій Тетяна
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
1071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку