Освічений абсолютизм- політика в деяких монархічних державах. Її змістом було знищення або перетворення «згори» найбільш застарілих феодальних порядків. Монархи, які здійснювали цю політику ,зображували своє правління як союз королів та філософів. Йосиф ІІ Фрідріх ІІ Катерина ІІ
Номер слайду 3
«Союз філософів та государів»У другій половині XVІІІ ст. абсолютизм з його необмеженою монархічною владою занепав у Європі. Англійська революція показала ,що королівську корону можна отримати вже не «милістю Божою», а милістю парламенту. На погляди монархів Австрії, Пруссії та Росії вплинули ідеї Просвітництва. Правителям подобалася думка, про державу на чолі з освіченим государем, який радиться з філософами і перетворює суспільство на нових , розумних засадах. Вони пішли на здійснення поміркованих реформ ,аби створити сприятливі умови для розвитку своїх країн і водночас укріпити власні позиції.
Номер слайду 4
Реформи Марії-Терезії. Реформи Йосифа ІІ.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Марія –Терезія(1740-1780)Йосиф ІІ (1780-1790)Створення нових, нестанових органів влади. У руки держави перейшло стягування податків. Податкові пільги дворян і духовенства було скасовано. Вперше в історії країни було проведено перепис населення і земельних володінь. Панщину скорочено до трьох днів на тиждень. Сформоване нове військо. Виникла система освіти-від сільських шкіл до університетів. Встановив рівність підданих перед законом, незалежно від їхньої станової приналежності. Оголошено віротерпимість(припинилося переслідування протестантів і зневажання православної церкви). Запровадив обов’язкову безкоштовну початкову освіту для народу. Звільнив селян від особистої залежності, проте зберіг їх повинності. У 1740 році у Відні помер імператор Священної Римської імперії та ерцгерцог Австрії Карл VІ. Єдиним його спадкоємцем залишилася донька - 23–річна Марія Терезія.
Номер слайду 5
«Коронований філософ» Фрідріх ІІКоролівство Пруссія виникло в ХVIII ст. Його перший король Фрідріх І Гогенцоллерн створив одну з найчисельніших і найкращих у Європі армій. Наступним королем став Фрідріх ІІ ,який вважався високоосвіченою людиною і листувався з Вольером. Найближче оточення називало Фрідріха ІІ «філософом на троні» і створило легенду , начебто його головна турбота полягала в постійному піклуванні про свій народ.
Номер слайду 6
«Наступниця величі Петрової» Єлизавета заповіла російський трон своєму племіннику Петру ІІІ ,який виріс у Німеччині і не любив чужої для нього Росії . Менше ніж за рік у ході державного перевороту Петра вбили. На престол зійшла Катерина ІІ (1762-1796) –донька дрібного володаря одного з німецьких князівств , учасниця змови проти свого чоловіка.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} «Політика Катерини ІІСекуляризація церковного майна. Віротерпимість. Збільшення кількості губерній до 50,на чолі їх стояли губернатори ,підпорядковані безпосередньо монархині. Створено окремі судові заклади для дворян,городян і вільних селян (але кріпаки залишалися під судовою владою власника-поміщика). Підписано «Жалувані грамоти дворянству і містам». В Петербурзі створено Учительську семінарію. Відкриття народних училищ.
Номер слайду 7
Із поданого переліку тверджень виберіть ті, які стосуються правління Марії-Терезії, Йосифа ІІ, Фрідріха ІІ ,Катерини ІІ.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Марії-ТерезіїЙосифа ІІФрідріха ІІКатерини ІІ1. Це монарх сподівався, що допоможе різним народам його держави перетворитися на єдину націю,за що отримав прозвання «мрійник на троні».2. Велика увага приділялася війську,за що цього монарха прозвали «фельдфебель на троні».3. Вперше в історії країни проведено перепис населення і земельних володінь.4. Знищено єврейське гетто.5. Налагоджене професійне навчання ремесел, торгівлі, державної служби.6. Було підписано «Жалувані грамоти дворянству і містам».7. Скасування панщини до трьох днів на тиждень.8. За часів правління цього монарха було створено Учительську семінарію, відкрито народні училища.
Номер слайду 8
Що спільного,а що відмінного в реформах Йосифа ІІ ,Фрідріха ІІ, Катерини ІІ?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Спільне. Відмінне