Ознайомитися з способами догляду за кімнатними рослинами, їх значенням у житті людини. Ознайомитися з різними видами кімнатних рослин та створити свою «галерею». Формувати в учнів практичні вміння (догляд, пересадка, розміщення). Виховувати бережне ставлення до живої природи, сприяти формуванню системи екологічних цінностей учнів. Мета:
1) Збагачувати видовий склад кімнатних рослин;2) Покращити внутрішнє озеленення шкільного приміщення відповідно до вимог Положення про куточок живої природи загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів;3) поглиблювати вміння та навички у пізнанні природи;4) систематизувати знання про кімнатні рослини та використовувати їх на уроках природничих дисциплін. Завдання:
Квіти – прекрасні творіння природи! Вражають вишуканістю, різноманітністю форм, різнобарв’ям. У приміщенні рослини здатні творити чудеса. Вони як музика, створюють настрій, надихають. Вони не тільки облагороджують інтер’єр та гармонізують атмосферу, а й насичують повітря киснем, поглинають вуглекислий газ та виділяють фітонциди, що вбивають хвороботворні мікроорганізми. Останнім часом у нашому закладі освіти багато уваги приділяється зовнішноьому та внутрішньому озелененню території. Учителі та учні постійно поповнюють видовий склад кімнатних рослин. І, незважаючи на те, що класи зараз пусті, бо навчання дистанційне, їх зелені мешканці з нетерпінням чекають на повернення дітей до школи. Вступ
Кімнатні рослини здавна користуються любов’ю багатьох людей, створюючи затишок у приміщенні. Дослідження вчених довели, що кімнатні рослини впливають на якість повітря в приміщенні за рахунок поглинання газів через листки та корені. Вони підвищують вологість, знижують електромагнітні випромінювання, вбивають бактерій. Проте у горщиках ще є земля, в якій живуть мікроорганізми, і які також відіграють важливу роль у нейтралізації летких органічних сполук та інших забруднюючих речовин. Добре впливають рослини і на нервову систему, вони діють заспокійливо, знімають роздратування, агресивність, втому.... Значення кімнатних рослин
До кожної рослини потрібен індивідуальний підхід: земля, вода, світло, вологість повітря, поживні речовини.1. Рослинам потрібне постійне зволоження: хоча б раз на два дні в період росту, та мінімальний полив в період спокою взимку.2. Необхідно час від часу провітрювати приміщення, але не допускати протягів та різких перепадів температури.3. Кожна рослина має різний підхід до світла, тому потрібно розміщувати вазони на зручному для них місці.4. Пересаджуючи рослини, потрібно вибирати грунт в залежності від устрою кореневої системи. Особливості догляду за рослинами
Проте, добирати рослини потрібно за певними критеріями. Для цього треба взяти до уваги Положення про куточок живої природи загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.08.2002 № 456. Так, не можна облаштовувати класи такими квітами, які:
Пропонуємо вашій увазі нашу галерею: Герань. Цей вид кімнатних рослин ще називають пеларгонією. Належить до квітів-антисептиків, тобто здатна знезаражувати повітря. У класі, де росте герань, віруси та мікроби практично не матимуть шансу вплинути на дитяче здоров’я. Запах герані знімає втому та усуває мігрені. Ця красуня вирізняється ще й декоративністю: чудово цвіте, тож може прикрасити буде-яке класне приміщення. Не має забаганок щодо догляду: достатньо рясного поливу та регулярного підрізання.
Пропонуємо вашій увазі нашу галерею: Хлорофітум. Цей красень – справжній санітар шкільних класів. Він веде боротьбу з пилом, чудово очищуючи повітря. Видаляє випаровування формальдегіду, що містить клей у меблях із ДСП, та нейтралізує вихлопні гази, які потрапляють з вулиці. Хлорофітум не потребує спеціальних умов для розвитку та росту.
Пропонуємо вашій увазі нашу галерею: Сансевієрія Рослина має тверде листя. Деякі її види тягнуться угору, деякі – ростуть у круглих розетках, наче бутони. Проте, будь-яка сансевієрія прикрашатиме клас! Вона дуже невибаглива, не потребує близькості до сонця чи підживлень, ефективно поглинає токсичні речовини. Єдине, що показане квітці – протирання довгого листя та широкий, але неглибокий горщик, бо її коренева система росте вшир.
Пропонуємо вашій увазі нашу галерею: Фікус Фікус успішно видаляє з повітря токсичні речовини та вуглекислий газ. Найчастіше на підвіконнях можна побачити такі його різновиди: фікус Бенджаміна – з дрібним світлим листям, та каучуконосний фікус – з темно-зеленою кроною. Ця рослина може за декілька років стати справжнім велетнем, тому їй потрібно багато сонячного світла.
Пропонуємо вашій увазі нашу галерею: Традесканція Сорти традесканцій відрізняються відтінками і формами не тільки листя, але і квіток. Традесканція фіолетова (сеткрезія) відрізняється прямими, злегка опущеними пагонами з лілово-фіолетовими видовженими листками. Дуже вишукано виглядають ніжні трипелюсткові рожево-малинові квіточки. Корисні особливості рослини – чистити повітря і знешкоджувати електромагнітне випромінювання.
Пропонуємо вашій увазі нашу галерею: Гіпераструм Славиться гіпеаструм своїми розкішними великими і яскравими квітками, які в залежності від виду досягають 15-25 см. Це світлолюбна рослина, зацвітає один раз на рік, при правильному догляді – двічі. Прикрасить будь-який самий буденний інтер’єр.
Пропонуємо вашій увазі нашу галерею: Зігокактус (декабрист) Фото зігокактуса не передасть істинної краси цвітіння. Як цвіте декабрист? Цвітіння рослини, як правило, починається в зимовий час року, ближче до січня. Саме з цієї причини квітка нерідко називають Різдвяним кактусом. Його цвітіння дивно і незвичайно красиво: на верхній частині сегментів з’являються довгі трубочки-бутони. Кожен бутон наділений пишними довгастими звисаючими вниз тичинками.
Висновки: При створенні проекту «Галерея кімнатних рослин» ми багато дізналися про види рослин та їх значення в житті людини. Виявили, що вони поліпшують настрій, зволожують повітря і виділяють в нього корисні речовини – фітонциди, які вбивають мікроорганізми. Також ми дізналися, що кожній рослині потрібні певні індивідуальні умови (зволоження, освітлення, тип грунту) для кращого росту та розвитку. Ми дійшли висновку, що для покращення умов навчання та самопочуття учнів в школі та вдома потрібно використовувати кімнатні рослини, які найкраще поглинають токсичні речовини, легко розмножуються та добре пристосовані до наших кліматичних умов. Це можуть бути хлорофітуми, традесканції, фікуси, драцени, герань та інші.
Використана література:1. Барна Л. Кімнатні рослини у навчально – виховному процесі з біології. Навчальна книга «Богдан», 2006.2. Положення про куточок живої природи загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.08.2002 № 4563. http://www.eco-live.com.ua4. http://www.xpert.com.ua/katalog-kimnatnuh-roslun5. http://kimnatni-roslyny.blogspot.com6. https://ukr.media