Види Громадського Транспорту. Громадський транспорт — це різновид пасажирського транспорту, який надає послуги з перевезення людей за визначеними маршрутами. Спільне і відмінне автобуса й трамваю Завдання:• Об’єднайтесь у пари та розкажіть одне одному, яким видом транспорту найчастіше користуєтеся. Яке ваше улюблене місце в салоні громадського транспорту? • Розгляньте діаграму Венна про автобус і трамвай З’ясуйте, що у них спільного, а що — відмінного. • Створіть таку діаграму для поїзда і метро.
Правила поведінки в електротранспортіМіський електротранспорт — це насамперед тролейбуси і трамваї. Вони вважаються безпечнішими від автобусів, тому що рухаються по рейках або вздовж електропроводів і мають ширші та зручніші двері та проходи. Однак за деяких обставин вагони електротранспорту можуть опинитися під напругою. Якщо ви побачили, що з-під коліс тролейбуса сиплються іскри, або помітили, як хтось зойкнув, торкнувшись металевого поручня, попередьте про це усіх. Не заходьте у вагон, а коли ви вже в ньому, постарайтеся як найшвидше вийти, не торкаючись металевих частин: поручнів, корпусу, дверей.
Намагайтеся діяти обережно, не штовхати інших пасажирів, адже вони можуть не встояти на ногах і постраждати від ураження електричним струмом. Завдання: • Прочитайте наведені твердження. Поясніть, з якими ви погоджуєтесь, а з якими — ні. Поясність свою думку. • Не можна відволікати водія під час руху. • В автобусі можна їздити без квитка. • У транспорті не можна штовхатись і бешкетувати. • Під час руху слід триматися не за поручень, а за пасажира, який стоїть поруч. • До виходу треба готуватися заздалегідь, ввічливо запитуючи людей у проході, чи виходять вони на наступній зупинці. • Створіть пам’ятку безпечної та етичної поведінки у громадському транспорті.
У вестибюлі та на ескалаторі метрополітену. В україні метро є у києві, харкові та дніпрі. Вестибюль метрополітену обладнано автоматами та касами для продажу проїзних документів і пропускними пунктами. На видноті розміщено схему метрополітену. Вона допоможе визначити, як доїхати до потрібної станції, де слід зробити пересадку. У вестибюлі завжди є черговий/чергова. За потреби до нього можна звернутися по допомогу.
Завдання:• Розгляньте малюнок і з’ясуйте, що дозволено, а що заборонено перевозити в метрополітені. Обговоріть, чому, на вашу думку, було запроваджено такі правила. • Прочитайте наведені твердження. Поясніть, з якими ви погоджуєтесь, а з якими — ні. • Не можна бігти по ескалатору. • Свої речі можна ставити на поручень. • Не можна заходити за обмежувальну лінію. • На ескалаторі треба стояти зліва. • На платформі можна бігати та гратися
Розгляньте схему поведінки у вестибюлі та на ескалаторі. Обговоріть: Чому на ескалаторі не можна торкатися нерухомих частин або ставити ногу за обмежувальну лінію? Чому небезпечно кидати вниз монетки? Які ще дії пасажирів на ескалаторі є небезпечними? У чому небезпека на ескалаторі тонких підборів?
Запам‘ятайте!• Не можна заходити за обмежувальну лінію на платформі.• На платформі метрополітену заборонено грати в рухливі ігри. • У вагоні треба сидіти або стояти, міцно тримаючись за поручні.• Якщо у вагоні відчувається запах диму, слід негайно повідомити про це машиністові. Для цього в кожному вагоні є кнопка зв’язку з машиністом . • У разі виникнення небезпечної ситуації в метрополітені необхідно виконувати всі вказівки машиніста або чергового по станції