Презентація на тему "Чому і як живляться організми"

Про матеріал
Презентація на тему "Чому і як живляться організми" розроблена для 6 класу за програмою НУШ. Значення живлення. Рослини -- автотрофні організми.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чому і як живляться організми. Пізнаємо природу. 6 клас. КЗ «Лозівський ліцей № 8» Лідія Решетова

Номер слайду 2

Що таке органічні та неорганічні речовини

Номер слайду 3

Органічні речовини. Це складні речовини, молекули яких містять атоми Карбону (С), Гідрогену (Н), Оксигену (О) та Нітрогену (N) . Наприклад:

Номер слайду 4

Неорганічні речовини. Решта складних речовин, ще НЕ відносять до органічних, назвали неорганічними. Наприклад: Питна вода. Кухонна сіль. Та інші..

Номер слайду 5

Яка роль живлення для організмів Неорганічні та органічні речовини, які слугують для живих істот джерелом енергії і будівельним матеріалом, називають поживними. Енергію і речовини організми використовують для утворення в клітинах власних органічних речовин, для росту, руху, розвитку, розмноження тощо. Розмаїття процесів живлення можна звести до двох основних типів — автотрофного й гетеротрофного

Номер слайду 6

Живлення – процес надходження в організм поживних речовин, необхідних для його нормальної життєдіяльності. Є важливою ланкою зв’язку організму із зовнішнім середовищем. Він є однією з основних ланок обміну речовин.

Номер слайду 7

Організми за способом живлення. Автотрофи. Міксотрофи. Гетеротрофи. Для забезпечення власних енергетичних потреб організми використовують енергію, що надходить з довкілля, акумулюючи її у формі хімічних зв’язків органічних молекул.

Номер слайду 8

Автотрофне живлення - надходження в організм неорганічних речовин і утворення (синтез) власних органічних сполук. Фотоавтотрофи. Хемоавтотрофивикористовують зовнішню світлову енергіювикористовують хімічну енергію неорганічних сполукціанобактерії, зелені рослинизалізо-, сірко-, нітрофікуючі бактерії

Номер слайду 9

Гетеротрофне живлення - надходження в організм готових органічних речовин, що слугують джерелом Карбону.більшість бактерій, тварини, гриби

Номер слайду 10

Мікстотрофне живлення (від грец. Міксо-змішаний і їжа) —надходження в організм за одних умов середовища неорганічних речовин для автотрофного живлення, а за інших умов — готових органічних речовин для гетеротрофного живлення комахоїдні рослини рослини-напівпаразити (омела-біла)

Номер слайду 11

Які особливості живлення рослин

Номер слайду 12

вуглекислий газводакисень. Автотрофи - організми, які синтезують усі органічні речовини, необхідні для їхньої життєдіяльності, з простих неорганічних сполук, що містяться у воді, ґрунті, повітрівуглеводи

Номер слайду 13

орган → корінь1. Мінеральне живлення → процес поглинання та засвоєння з ґрунту води та хімічних елементів. Живлення рослин

Номер слайду 14

орган → листок2. Повітряне живлення → поглинання та засвоєння з повітря вуглекислого газу (СО2), який необхідний для фотосинтезуфотосинтез → зелені рослини отримують енергію Сонця, що поглинається хлорофілом (міститься в хлороптастах) листків, утворюють глюкозу (використовують Н2 О і СО2) Живлення рослин

Номер слайду 15

Фотосинтез – процес, унаслідок якого рослини в листках синтезують із простих неорганічних речовин складні органічні речовини, використовуючи енергію Сонця. Здатність до фотосинтезу властива рослинам.

Номер слайду 16

Фотосинтез здійснюється у органелах клітин - пластидах зеленого кольору – хлоропластах, що містять хлорофіл, який і є посередником між Сонцем і Землею

Номер слайду 17

Живлення рослин. Воду для здійснення фотосинтезу рослини одержують переважно з ґрунту, а вуглекислий газ - з повітря.

Номер слайду 18

вуглекислий газкисеньвода сонячна енергія. СО2 Н2 ОО2хлоропласти глюкоза та крохмаль. Що утворюється в процесі Фотосинтезу???У результаті фотосинтезу синтезуютьсяорганічні сполуки і виділяється в атмосферу кисень6 СО2 +6 Н2 О = С6 Н12 О6 + 6 О2 + АТФ

Номер слайду 19

Процес засвоєння рослинами води і мінеральних речовин з грунту називається мінеральним живленням вода і мінеральні речовини Процес засвоєння рослинами вуглекислого газу з атмосфери називається повітряним живленням

Номер слайду 20

Як довести, що рослина виділяє кисень в процесі фотосинтезу?Дослід, що доводить виділення кисню рослинами Через кілька діб під скляні ковпаки, якими накрито рослини, ставлять запалені скіпочки. Скіпочка горітиме довше під ковпаком, яким було накрито освітлену рослину. Під склом накопичується кисень, який підтримує горіння

Номер слайду 21

Дослід, що доводить синтез крохмалю рослинами Кімнатну рослину витримують у темряві, щоб запаси крохмалю в листках вичерпалися. Частину листка накривають смужкою непроникного паперу і рослину розміщують на сонячне місцеокріп. Через декілька годин листок зрізають, смужку знімають, листок на 2 хвилини опускають спочатку у окріп, а тоді у гарячий спиртспирт

Номер слайду 22

Дослід, що доводить утворення крохмалю рослинами Листок промивають і обробляють слабким розчином йоду. Та частина, яка була затінена, буде безбарвною, а та, яку освітлювало сонце, набуває синього кольору. Це пояснюється тим, що внаслідок фотосинтезу в освітленій частині листка синтезується вуглевод крохмаль. Під впливом йоду крохмаль синіє

Номер слайду 23

Щорічно рослини під час фотосинтезу синтезують 100млрд. т органічної речовини. Щорічно рослини під час фотосинтезу виділяють в атмосферу 145млрд.т кисню. Планктонні водорості виділяють в атмосферу більше половини всього кисню, який виділяють всі рослини при фотосинтезі

Номер слайду 24

Серед рослин є рослини-хижаки, що живляться подібно тваринам - гетеротрофно. Венерина мухоловка харчується комахами та павуками за допомогою пастки, що утворена краями листя росичка

Номер слайду 25

У процесі живлення організми отримують поживні речовини  — джерело енергії та будівельного матеріалу для забезпечення життєдіяльності. Основними типами живлення організмів є автотрофне й гетеротрофне живлення. Зелені рослини часто поєднують фотосинтез з іншими способами живлення, щоб компенсувати нестачу необхідних речовин. Особливими процесами живлення зелених рослин є повітряне (фотосинтез) й мінеральне живлення. КОРОТКО ПРО ГОЛОВНЕ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Кокарєва Лідія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шляхова Наталія Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Босх Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Бардукова Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
8512
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку