Запропонований матеріал містить у собі презентацію з теми «Займенник». З її допомогою вчитель може узагальнити знання учнів про займенник. Презентація може бути використана для роботи на уроці або для дистанційного навчання.
Цікаво!Кількість займенників не велика, але вживаються вони дуже часто ( зв’язують текст, допомагають уникнути повторів ). Конкретне значення стає зрозумілим із контексту.
Номер слайду 3
Зверніть увагу!Від особових займенників ми утворюємо присвійні Я мій ти твій він його вона її ми наш ви ваш вони їхній
Номер слайду 4
До речі!Пам’ятайте, що існують займенники, розряд яких ми можемо визначити тільки у реченні. Немає кого? Квіти чиї ?Його немає у кімнаті. Його квіти були найкращі. Особовий займенник Присвійний займенник
Номер слайду 5
Те саме із займенником їх. Не було кого?Їх не було серед присутніх. Пісня чия? Особовий Їх пісня зазвучала найкраще. Присвійний
Номер слайду 6
А ще!Питальні : хто ? що ? який ? чий ? котрий ?Відносні : хто, що, який, чий, котрий. Неозначені : абихто, абищо, абиякий, щось, дехто. Заперечні : ніхто, ніщо, ніякий, нічий, аніхто.
Номер слайду 7
Запамятай!Особові займенники в непрямих відмінках мають іншу основу, ніж у Н.в однини. Він – до нього, у неї. Я – мене , мною. Ми – нас, нами. Вони – їх, їм, ними, на них
Номер слайду 8
Також треба пам’ятати!У займенника без прийменника наголошується другий склад: у мене – мене . Заперечні займенники ніхто, ніщо у непрямих відмінках мають подвійний наголос: нікому не радий, але нікому сказати; нічого не знає, але нічого робити.
Номер слайду 9
Цікаво ! Який займенник жіночого роду став спортивним терміном? Нічия До якого займенника слід додати одну літеру, щоб перетворити його в провалля? Яр
Номер слайду 10
І на завершення…Займенники той, хто часто ходять у парі . Закінчіть прислів'я: Довго сміється той, … Хто копійки не шанує, … Чия відвага, … Хто був на коні, … Кого мішок наполохав, … Чого Івась не навчиться, … (хто сміється останній. той гривні не варт. того й перемога. той був і під конем. той торби боїться. того й Іван не знатиме).