Ідея екологічного маркування виникла в 60-і роки, коли стан навколишнього середовища погіршився настільки, що мотивацією для покупців у виборі продуктів стали „екологічний” імідж виробника та екологічна якість продукції. Екологічне маркування товарів покликане допомагати просувати на ринок конкурентоспроможний за ціною продукт, що задовольняє потреби і підвищує якість життя людей і одночасно зменшує негативний вплив на їх здоров’я та навколишнє середовище.
Споживач продукції повинен легко зрозуміти сутність знака і легко його розпізнати; Графічний стиль знака повинен бути простим, а його розміщення на упаковці помітним покупцеві; Знаки повинні бути максимально стандартизованими і уніфікованими; Знаки можуть доповняться написами, в разі якщо це необхідно.
У світі зростає зацікавленість проблемами довкілля і це позначилось також на ставленні споживачів до продуктів харчування. Покупці дедалі частіше звертають увагу на етикетки товарів, які купують. На них міститься багато інформації, а нерідко і спеціальні позначки — екологічне маркування. Вміючи їх прочитати, можна багато довідатись про сам продукт.
В Україні проводиться Програма розвитку екологічного маркування, яка базується на різних критеріях. Здійснює програму третя сторона, яка й надає право на використання маркування продуктів і таким чином інформує про екологічну пріоритетність продукції в рамках відповідної групи товарів.
Суть цього знаку полягає в заклику не смітити, здавати використані вироби на повторну переробку і викидати їх у роздільні сміттєві баки для паперу, скла, пластику, ганчір’я тощо. Знак зустрічається з підписами "Keep your country tidy" ("Тримай свою країну в чистоті!"), або, наприклад, просто "Gracias" ("Дякуємо").
PETE Поліетилентерфталат HDPE Поліетилен високої щільності PVC ПВХ, Полівінилхлорид LDPE Поліетилен низької щільності PP Поліпропілен PS Полістирол - Інші типи пластика Група №2 “Переробка пластику” ставиться на пластикових виробах, які можуть бути промислово-перероблені. Цифра всередині знаку вказує на тип пластмаси для спрощення сортування. Під знаком ставлять буквений код пластику.
Пластмаси Знак Ідентифікатор матеріалу (ISO 1043[2]) Опис Приклади #1 PET(E) Поліетилентерефталат Поліестерові волокна, мякі пляшки для безалкогольних напоїв #2 PEHD або HDPE Поліетилен високої щільності Пластикові пляшки, пластикові пакети, сміттєві баки, імітація дерева #3 PVC, PCW Полівінілхлорид (ПВХ) Віконні рами, пляшки для хімікатів, покриття для підлоги #4 PELD (LDPE) Поліетилен низької щільності Пластикові пакети, відра, пляшки з-під мила, пластикові туби #5 PP Поліпропілен Бампери, внутрішня оббивка салону автомобіля, промислові волокна #6 PS Полістирол Іграшки, квіткові горщики, відеокасети, попільнички #7 O(ther) Всі інші пластмаси Поліуретан[3] #9 і #ABS Акрилонітрил бутадієн стиролу Корпуси моніторів і телевізорів, кавоварки, стільникові телефони, більшість комп'ютерного пластику
А) Продукція для вторинного використання або зроблено з вторинних матеріалів Б) "Зелена точка« - німецький знак, який дає гарантію, що пакунок буде прийнятий у пункті вторинної переробки; В) Пакунки багаторазового використання Г) Упаковка виготовленна з вторинних матеріалів Група №3 Знаки цієї групи є гарантією (на території ЄС), що пакунки або продукція можуть бути використані повторно і приймаються в спеціалізованих пунктах або що пакунок виготовлений з перероблених матеріалів.
Група № 4 Маркування екологічно чистої продукції різних країн і відповідність їх стандартам якості Український знак, який видає Орган добровільної сертифікації підприємства "Екомедсервіс"у м. Харкові. Використання знаку "Екологічно чистий" на етикетці продукту підтверджує якість продукту і відповідність його національним та міжнародним вимогам якості. Слід пам'ятати, що в Україні немає законодавства щодо екологічної (органічної) продукції.
Оскільки споживачі зацікавлені в продукції високої якості, яка відповідає основним вимогам охорони здоров'я і безпеки, виробники розвинених країн змушені враховувати екологічнскій фактор. На сьогоднішній день у багатьох країнах світу знаки екологічного маркування присвоюються компетентними організаціями, які захищають права споживачів.