ТЕЛЕФОННА РОЗМОВА- один із різновидів усного мовлення, що характеризується специфічними ознаками, зумовленими екстра мовними причинами:співрозмовники не бачать одне одного й не можуть скористатися невербальними засобами спілкування, тобто передати інформацію за допомогою міміки, жестів, відповідного виразу обличчя, сигналів очима тощо;обмеженість у часі (телефонна бесіда не може бути тривалою);наявність технічних перешкод ( втручання сторонніх абонентів).
Номер слайду 3
Телефонна розмова складається з таких етапів:момент налагодження контакту;викладення сутності справи (повідомлення мети дзвінка, підхід до питання, обговорення повідомленої інформації);закінчення розмови.
Номер слайду 4
Мобільний телефон нині є неодмінним атрибутом кожної ділової людини. Послуговуючись ним, треба дотримуватися певних етичних норм, щоб не створювати незручностей для інших. Звичайно, традиційні правила спілкування по телефонну, які названо вище, залишаються, але треба враховувати специфіку мобільного зв’язку, оскільки телефон завжди у його власника.
Номер слайду 5
Отже, не можна:користуватися мобільним телефоном під час перегляду спектаклю, кінофільму, на концертах, конференціях, під час нарад і, звичайно ж, під час навчальних занять. Краще переадресувати вхідні дзвінки на поштову скриньку або включити вібродзвінок замість звукового сигналу;класти телефон на стіл під час ділової зустрічі, в кав’ярні та аудиторії, щоб не засвідчити неповаги до співрозмовника чи викладача. Якщо все ж вхідний дзвінок перервав бесіду, треба розмову по телефону закінчити якнайшвидше і на час розмови відійти або вийти взагалі;голосно розмовляти у транспорті, на вулиці;гратися телефоном під час занять, демонструвати його функціональні можливості;розмовляти по телефону, перебуваючи за кермом автомобіля, це відволікає вашу увагу.
Номер слайду 6
Перші ознаки перенасиченості розмови:роздратованість образливість.
Номер слайду 7
Для підготовки до ділової розмови по телефону в особливості міжміської і міжнародної, краще підготувати спеціальний бланк у якому майбутню розмову записують з розрахунком прогнозуючих відповідей. По закінченню ділової телефонної розмови потратьте 3-5 хвилин на аналіз змісту і стилю розмови. Проаналізуйте свої враження. Найдіть слабкі місця у розмові. Постарайтесь зрозуміти причину своїх помилок. Етика ведення телефонних розмов набуває все більшого значення для здійснення багато напрямленої підприємницької діяльності. Вміння підприємця і менеджерів фірми вести телефонні розмови за відповідними етичними нормами є важливою умовою набуття солідної ділової репутації у сфері бізнесу та серед широкого загалу клієнтів-споживачів, а відтак і досягнення підприємницького успіху.Існують спеціальні вимоги стосовно змісту телефонних розмов. Вони охоплюють як звичайний телефонний етикет, так і особливості ділового адміністрування.