Філософія Середньовічча та доби Відродження. Семінарське заняття 4-5 Виконала: Слободчук Юлія Група: ІНб-2-19-4.0д
Номер слайду 2
1. Філософія Середньовіччя. Сакральне і профанне. Патристика.
Номер слайду 3
Європейське Середньовіччя – період з II-III ст. н.е. до XIII-XIV ст. рання патристика (від лат. Pater – отець) – вчення отців церкви (II-IV ст.); 2) зріла і пізня патристика: період еволюції християнських ідей, головною темою якого є розповсюдження вчення про творіння Світу зі Слова і його втілення в світі (V-XI ст.); 3) схоластика (від грец. Scholia – школа) Це систематизована філософія, сконцентрована навколо середньовічних університетів, що була синтезом католицького богослов’я та логіки Аристотеля (XI-XIV ст.).
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Аврелій Августин (354-430 рр.) – єпископ, найвидатніший з «отців церкви», який отримав ім’я Блаженний та статус святого. «Про трійцю», «Сповідь», «Зречення», «Про град Божій». - обґрунтовує основну проблему християнської філософії – проблему Бога; - зробив внесок у теорію простору і часу; - зробив значний внесок у розвиток філософії історії.
Номер слайду 6
2. Схоластика. Суперечки про універсалії: номіналізм та реалізм. 1. Універсальність (глобальність) в постановці й обґрунтуванні питань, що стосуються основ буття, а також духовних засад життя особистості. 2. Сакралізація духу як тієї субстанції в людині, яка робить її богоподібною. 3. Обґрунтування духовного характеру суспільного життя і, як наслідок, прав церкви на управління суспільством і державою. 4. Домінування морально-етичної проблематики в якості предмета дослідження єдиного об'єкта пізнання – Бога, докази буття якого мали підкріпити силу безумовної віри в нього.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
3. Гуманізм епохи Відродження. Пантеїзм – поєднання чистої (розумної) іпостасі Бога із рівною йому природою, поскільки вона є духовно-тілесним універсумом, а не тільки універсалією. Деїзм – Бог є творцем світу, але світ – людина і природа – надалі розвиваються автономно. Особливо це стосується людини, яка немовби вступила з Богом у суперництво як у сфері природопізнання, так і сфері мислення.