Три шляхи ведуть до знання: шлях роздуму – це шлях найблагородніший, шлях наслідування – це шлях найлегший, шлях досвіду – це шлях найважчий. Конфуцій
Номер слайду 3
Школа компетентності - допомагає перебудувати життя загалом, організовує соціальний досвід особистості, вчить, як організовувати середовище свого життя. С.Т. Шацький
Номер слайду 4
Школа життєвої компетентності Розвиток і саморозвиток учнів як суб’єктів культури, творців свого життя. Школа – простір життя дитини, простір можливостей і реалізації духовних потреб й інтересів, культури життя. Пріоритет особистості, її замовлення на освіту. Орієнтація на виховання вільної, конкурентноспроможної особистості, здатної до критичного мислення.
Номер слайду 5
Школа життєвої компетентності Освоєння життєвих компетентностей, підхід до знання як інструменту, засобу розв’язання проблем. Інноваційний тип навчання (учень – партнер у навчально-виховному процесі). Педагогіка і психологія життєтворчості. Постійна діагностика і моніторинг розвитку життєвої компетентності дитини.
Номер слайду 6
Компетентна людина: впевнена в собі, постійно розширює свої можливості і не боїться їх реалізувати; уміє діяти в динамічному світі, непередбачуваних ситуаціях життя; здатна до навчання протягом усього життя; уміє адекватно оцінювати свої сили і знаходити можливості для їх застосування; приймати рішення і досягати результату у відповідності з поставленою метою; уміє брати на себе відповідальність за свої вчинки, бути терпимою до інших людей.
Номер слайду 7
На яких же засадах грунтується школа життєвої компетентності? життєтворчість гуманізація демократизація відкритість самоорганізація випереджувальність саморозвиток
Номер слайду 8
Життєва компетентність особистості
теоретичні практичні знання знання про світ знання законів життя знання про себе наукові життєва мудрість норми поведінки
Життєва компетентність особистості ЖИТТЄВИЙ ДОСВІД ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ДОСВІД ДОСВІД ІНШИХ ОСІБ НЕУСВІДОМЛЕНИЙ УСВІДОМЛЕНИЙ ТВОРЧЕ ВИКОРИСТАННЯ НАСЛІДУВАННЯ
Номер слайду 11
Життєва компетентність особистості ЖИТТЄВІ ДОСЯГНЕННЯ ОСОБИСТЕ ЩАСТЯ СОЦІАЛЬНИЙ СТАТУС САМОРЕАЛІЗАЦІЯ
Номер слайду 12
Результати анкетування
Номер слайду 13
Результати анкетування учнів 11-их класів
Номер слайду 14
Аналіз анкетування учнів 11 класів Низький рівень умінь учнів: працювати з каталогом, складати бібліографію; порівнювати й зіставляти виклад одних і тих самих питань у різних джерелах, висловлювати свою точку зору. Вищий рівень умінь учнів: бачити головне в прочитаному; використовувати різні форми запису в процесі слухання навчальних текстів; практично користуватися різними видами письмових робіт: план, тези, конспект.
Номер слайду 15
Результати анкетування учнів 9-их класів
Номер слайду 16
Аналіз анкетування учнів 9 класів Низький рівень умінь учнів: знаходити критичну літературу в каталогах, картотеці; систематично використовувати науково-популярну літературу, звертатися до довідкової науково-технічної літератури. Вищий рівень умінь учнів: практично використовувати основні види письмових робіт (конспект, відгук, план, тези); користуватися згорнутими формами відповіді (план, тези, таблиці).
Номер слайду 17
Результати анкетування учнів 4-их класів
Номер слайду 18
Аналіз анкетування учнів 4 класів Низький рівень умінь учнів: орієнтуватися в каталозі, правильно записувати в каталогову картку дані про книжку; складати розповіді з елементами міркування. Вищий рівень умінь учнів: самостійно працювати із заголовками текстів; самостійно працювати зі словниками; самостійно обирати та читати дитячі книги за певною темою.
Номер слайду 19
Ми повинні виховувати людину, здатну створити своє власне життя, здатну до самовизначення. Павло Блонський
Номер слайду 20
Номер слайду 21
Опорна школа з проблеми: “Кроки до життєвої компетентності особистості молодшого школяра”
Номер слайду 22
Найвище добро, яке може здійснити людина – це вдосконалювати себе, розвивати свої можливості, щоб бути здатною служити людству. М.Філд