Інтерактивний урок на тему "Алгоритми з повтореннями".
Місце в навчальній програмі: 5 клас (Інформатика для учнів 5-9 класів, які вивчали інформатику у 2-4 класах).
Перегляд файлу
"DIY Programming" -> "+ New".6. Інтерактивна вправа: підготовка" title="Поставити роботи на стартову позицію; вийти з режиму "Solo" та перейти в режим "LAB" -> "DIY Programming" -> "+ New".6. Інтерактивна вправа: підготовка">
Структура. Організаційний етап. Відтворення і коригування необхідних знань. Мотивація навчальної діяльностіПредставлення теми та очікуваних навчальних результатів. Надання необхідної інформаціїІнтерактивна вправа – центральна частина заняття. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку.
Номер слайду 3
Обладнання:6 роботів Robomaster EP;6 ноутбуків / телефонів з необхідним ПЗ.
Номер слайду 4
Організаційний етап. Привіт! Я - Лео, і сьогодні допомагатиму тобі написати декілька програм!
Номер слайду 5
2. Відтворення і коригування необхідних знань— Яку алгоритмічну структуру можна назвати розгалуженням?— Що таке умова?— У блоці якої форми записують умову?— В алгоритмах використовують розгалуження двох видів. Назвіть їх.
Номер слайду 6
3. Мотивація. Як гадаєте, які алгоритми з повторенням можна реалізувати з роботом?
Номер слайду 7
Тема: алгоритми з повторенням. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів. Мета:навчальна: ознайомити з алгоритмічною структурою повторення, навчити складати та виконувати алгоритми з повтореннями у визначеному навчальному середовищірозвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, критичності думки, пам’яті, уваги, спостережливості;виховна: виховувати повагу до думки іншого; уміння співпрацювати в колективі.4. Тема та очікувані навчальні результати
Номер слайду 8
Алгоритм, у якому передбачається багаторазове виконання одного й того самого набору команд, називають циклічним. Наприклад,для того щоб наповнити водою діжку місткістю 80 л, маючи десяти літрове відро, потрібно виконувати 8 разів одні й ті самі дії: набрати воду у відро, вилити воду в діжку.5. Надання необхідної інформації
Номер слайду 9
Герой твору Марка Твена Том Сойєр мав фарбувати огорожу за циклічним алгоритмом: одну й ту саму команду — фарбування стовпчика огорожі — слід повторювати, доки всю огорожу не буде пофарбовано.
Номер слайду 10
А щоб вивчити строфу вірша напам’ять, спочатку її читають, а тоді пробують розповісти по пам’яті. Якщо це не вдається, то продовжують читати знову — тобто повторюють цю дію кілька разів. Процеси, які повторюються, називаються циклічними.
Номер слайду 11
Вправа «Банани»Закресліть літери у цьому рядку таким чином, щоб літери, які залишаються (без зміни своєї послідовності), складали б добре знайоме вам слово (воно стосується теми уроку):ІВАПРОЛДБЗШОГРИТrrrrr
Номер слайду 12
Як можна розрізняти повторення?Кількість повторень у циклічних алгоритмах може бути або заздалегідь відомою, або ні, тому розрізняють повторення з визначеною та невідомою кількістю повторень.
Номер слайду 13
Як створити циклічний алгоритм з визначеною кількістю повторень. Scratch. Robomaster
Номер слайду 14
Для створення циклічних алгоритмів а визначеною кількістю повторень у середовищі Скретч використовують команда Повторити К, де параметр К вказує на кількість повторень у тілі циклу.
Номер слайду 15
Фізкультхвилинка. Я люблю зиму. Ти любиш зиму?Любіть зиму. Діти, читайте цікаві і потрібні книжки!Діти читали цікаві книжки. Чи читали діти цікаві книжки?Розповідні – поворот голови праворуч. Окличні – нахил голови ліворуч. Питальні – поворот голови ліворуч. Спонукальні – нахил голови праворуч
Номер слайду 16
6. Інтерактивні вправи: підготовка. Перед тим, як увімкнути акумулятор робота, вам слід знати, що НЕ слід робити з ним, аби не пошкодити пристрій. Не допускайте контакту акумулятора з рідиною. Не опускайте акумулятор у воду. Забороняється кидати або вдаряти акумулятор. Не використовуйте акумулятор, якщо він упав або отримав сильний удар. Для утилізації акумулятора використовуйте лише спеціальні контейнери для вторинної переробки електроніки після повного розряду. Не викидайте акумулятор у контейнери для звичайних побутових відходів.rrrrr
Номер слайду 17
6. Інтерактивна вправа: підготовка. Увімкнімо наших роботів!Заходимо у додаток Robo. Master. Відкриваємо кришку на задній панелі робота, як показано на схемі. Натискаємо на кнопку увімкнення акумулятора і тримаємо 1-2 секунди. Чекаємо поки робот відцентрує стабілізатор і буде готовим до підключенняrrrrr
Номер слайду 18
А тепер підключимо робот до телефона!У верхньому куті натискаємо Connect.6. Інтерактивна вправа: підготовка
Номер слайду 19
6. Інтерактивна вправа: підготовка. Обираємо спосіб підключення.
Номер слайду 20
Поставити роботи на стартову позицію; вийти з режиму "Solo" та перейти в режим "LAB" -> "DIY Programming" -> "+ New".6. Інтерактивна вправа: підготовка
Номер слайду 21
Команда для встановлення тривалості обертання шасі в заданому напрямку. Команда для встановлення стандартної швидкість обертання шасі на 30°/с; шасі буде обертатися швидше, якщо встановлено вищу швидкість обертання.. Скільки повних обертів навколо себе зробить робот за 8 секунд, якщо швидкість його обертання 240°/с??(240 * 8) / 360 = 5(3)n = (v * t) / 360°t = 8 сv = 240 °/сn - ?6. Інтерактивна вправа: підготовка
Номер слайду 22
Послідовність дій: Задати швидкість обертання шасі на 60°/с. Протягом усієї програми робот має повторювати такі дії: спочатку поворот праворуч (t=0,5 с), потім поворот ліворуч на 1 секунду, і знову поворот праворуч (t=0,5 с). Протестувати роботу коду. Продемонструвати результати роботи програми. Вправа. «Нескінченність»
Номер слайду 23
Молодці, ви впорались!
Номер слайду 24
Що вам сподобалося?Які були труднощі впродовж уроку?Що ви хотіли б дізнатися на наступному занятті?7. Обговорення