Форми подання команд. Одну ту саму команду часто можна подати різними формами: Усно. Письмово. За допомогою схем За допомогою звуків. Це залежить від її призначення та того, хто чи що виконуватиме цю команду. Команду «Рухайся вперед» можна передати відповідним жестом регулювальника на перехресті, зображенням на дорожньому знаку або записаним у наказовій формі реченням.04.10.201513 Команда «Увага!»
Не всяке наказове речення можна вважати командою для певного виконавця. Наприклад, речення «Розфарбуй!» може бути командою для людини, якщо вона має у руках пензлик із фарбою, знає предмет фарбування та уміє це робити. Інакше виконавець не зможе виконати таке наказове речення. Кожен виконавець має свій набір команд, кожна з яких йому зрозуміла та він навчений їх виконувати. Наприклад, виконавець службова собака вміє виконувати певні команди людини. А інший виконавець - дворова собака ці команди не зрозуміє04.10.201516 Означення Система команд виконавця - це набір команд, які він може виконувати.
ДІЄМО. Вправа 2. Керування Роботом-художником. Завдання. Робот може рухатись по деякому розміченому на клітини полю та виконувати такі команди: Вгору, Вниз, Вліво, Вправо, Вправо-вгору, Вправо-вниз , Вліво-вниз, Вліво-вгору. Одна команда дозволяє зміститись тільки на один крок. Виконати послідовність команд робота у середовищі графічного редактора.1. Завантаж графічний редактор Paint. Клацни на кнопці . В меню, що відкриється, обери вказівку Відкрити. Відкрий файл Сітка, що знаходиться у папці Урок 2 папки Тема 1.2. На панелі інструментів Початок у групі Фігури обери Багатокутник. Задай колір малюнка - червоний.3. Уяви себе роботом. Рухаючись клітинками сітки із вказаного червоною крапкою початку руху виконай послідовно вказані у підручнику команди:04.10.201521 Якщо все зроблено правильно, має вийти малюнок будиночка. Збережи створений малюнок. Дай йому назву Будинок.
Вправа 3. Побудова малюнка. Завдання. У плані створення зображення змінили порядок. Відновити порядок побудови зображення на комп'ютері. Намалюй хвостик, крильце та лапку. Намалюй три кола - для голівки , тулуба та ока пташки. Закрий вікно графічного редактора. Домалюй зіницю ока - зафарбований овал. Збережи результат у файлі Пташка. Поверни фрагмент малюнка так, щоб було як на зразку. Домалюй лінії, які завершать малюнок. Намалюй три вії.04.10.201522
ОБГОВОРЮЄМОЯке речення називають командою? Наведи приклади команд. Хто може бути виконавцем? Наведи приклади виконавців, які можуть бути в тебе вдома. Наведи приклади виконавців зі школи. Хто може бути виконавцем? Наведи приклади виконавця тварину, виконавця людину, виконавців - групу людей. Що таке система команд виконавця? Поясни на прикладах. Наведи приклади машин або пристроїв - виконавців. Які команди вони «розуміють»?Які команди можуть давати виконавцю - службовій собаці?У яких випадках виконавець не може виконати команду? Наведи приклади.04.10.201523
Працюємо в парах1. По черзі називайте обов'язки чергового. Чи можна назвати чергового виконавцем, а його обов'язки системою його команд?2. По черзі називайте команди, які виконує виконавець такого завдання: зібрати опале листя у шкільному саду. Обговоріть, хто або що може бути виконавцями названих команд.04.10.2015243. Виділіть із списку речення, які можуть бути командами. По черзі називайте виконавців обраних команд.1) Переходь вулицю 6) Будь уважним!2) Збережи! 7) Лунає дзвінок3) Як розв'язати задачу? 8) Завантаж файл4) Напиши слово «Дружба» 9) Купуй українське!5) Перемісти об'єкт! 10) Закрий вікно. Які номери речень можуть бути командами для виконавця людини, а які для виконавця машини? Обговоріть, які номери слід записати на перетині кіл:
Вправа 3. Фотоальбом «Ранкова гімнастика»Завдання. Створити фотоальбом за запропонованим зразком. Скласти за ним план проведення ранкової гімнастики. Відкрий папку Тема 1, що міститься у папці Інформатика 6 клас. Відкрий папку Гімнастика. Переглянь добірку схем виконання різних гімнастичних вправ. Створи фотоальбом «Ранкова гімнастика» за зразком. Переглянь фотоальбом. У нотатках до слайдів запиши план проведення вправ ранкової гімнастики. Збережи створений фотоальбом04.10.201525
ДОСЛІДЖУЄМОЗапусти на виконання програму Purble Place, яка знаходиться у підпункті Ігри пункту Усі програми у Головному меню комп'ютера. У рядку меню у пункті Гра обери гру Comfy Cakes. Досліди, яку систему команд має уявний повар, якщо обрати рівень гри: Новачок. Яку схему можна було б застосувати (мал. 2.2 підр.), щоб записати команди, які «уміє» виконувати віртуальний повар?04.10.201526
Подумай! Оціни свої знання та вміння04.10.201527{C4 B1156 A-380 E-4 F78-BDF5-A606 A8083 BF9}✓Я можу пояснити, що таке команда та навести приклади команд✓Я можу розрізнити команди від речень, що не є командами✓Я розумію, хто або що може бути виконавцем✓Я можу навести приклади різних виконавців✓Я розумію, що таке система команд виконавця ✓Я можу навести приклади команд для різних виконавців✓Я можу виконувати зрозумілі мені команди для виконання певних завдань✓Я можу пояснити випадки, коли виконавець не може виконати команду
Узагальнення вивченого. В яких ситуаціях люди складають план? Наведіть приклади. З якими планами ви зустрічалися при вивченні математики, мови та інших предметів? Наведіть приклади. Чи створюють плани ваші батьки? Як вони їх подають?Наведіть приклади складання та виконання вами деякого плану. Чи можна змінювати порядок виконання кроків у плані? Поясніть свою думку. За яких умов реалізація плану буде успішною? Наведіть приклади. 04.10.201528
Працюємо в парах. Розкажіть один одному про свій план виконання домашнього завдання з української мови. Порекомендуйте як доцільно подати план виконання запропонованих завдань. Наведіть свої аргументи. Запишіть у зошит пари чисел: номер завдання - подання плану:{C4 B1156 A-380 E-4 F78-BDF5-A606 A8083 BF9}Номер. Завдання. Подання плану1 Виготовлення годівнички для птахів. Усно2 Виконання звуко-буквенного аналізу слова. Демонстрація3 Підготовка до туристичного походу. Письмово4 Розрахунок найкоротшого шляху від класної кімнати до виходу зі школи. Малюнки04.10.201529
Подумай! Оціни свої знання та вміння{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}✓Я можу пояснити, в яких ситуаціях людині потрібно створювати план✓Я можу навести приклади планів, якими користуюсь я та мої друзі✓Я знаю, що означає скласти план ✓Я розумію, що при виконанні плану слід чітко дотримуватися порядку дій✓Я знаю, які речення слід використовувати при створенні інструкцій✓Я вмію складати план виконання завдання04.10.201531
Домашнє завдання. Вправа 2. Доповніть план виготовлення паперової квітки, поданий схемами 1-8. Обговоріть, скільки дій слід додати до плану, щоб отримати квітку, як на малюнку 1.4. підручника. Вправа 3. Описати план «Паперовий літак», користуючись поданими на малюнку 1.5 схемами. Які речення використовуються у складеному плані? Чи можна назвати цей план інструкцією? А поданий на малюнку план є інструкцією?04.10.201534