МЕТА: Здійснити уявну подорож до найвідоміших культурних пам’яток;Охарактеризувати життя Русі-України у Х-ХІ столітті;Розпізнавати пам’ятки архітектури з часів Русі-України;Розрізняти поняття «берест», «пергамент», «фреска», «графіті», «мозаїка», «книжкові мініатюри»;Формувати навички самостійної роботи та робити в групі;Виховувати любов і повагу до книги, шанобливе ставлення до культурних здобутків українського народу.
«Всяка бо мудрість письмом не утверджена йде в невідання і забуття» Нестор Літописець«Дивні часи і роки Церкви, життя і чесноти давніх отців ти для нас описав і послідовником їх був ти, славний Несторе!» - так православна церква вшановує 9 листопада пам’ять преподобного Нестора Літописця. Складання літописів, книжна справа стали справою всього життя цього високоосвіченого й високодуховного ченця. Він був послідовником творців слов’янської писемності Кирила та Мефодія, стояв у витоків українського книжного слова, тож не дивно, що саме цей день 1997 року Указом Президента Леоніда Кучми в Україні було проголошено Днем української писемності та мови.
Вправа «Незакінчене речення»На думку істориків коли сформувалась писемність на Русі…Письменними на Русі були не тільки представники влади, духовенства, а й…Збереглися писемні заповіти про передання майна у спадщину, що свідчить про використання писемності у…Писемність на Русі затвердилася завдяки прийнятому у 988 році…Освітню політику князя Володимира продовжив…У школах дітей вчили…Як називався матеріал для письма виготовлений з кори дерев…
Дидактичний сенкан Дидактичний сенкан – це п’ятирядковий неримований вірш з 11 слів який утворюється за такою схемою: Перший рядок – тема, один іменник, займенник, який означає об’єкт обговорення. Другий рядок – два прикметники або дієприкметники, що описують і характеризують тему. Третій рядок – три дієслова про характерні дії об’єкта. Четвертий рядок – фраза з чотирьох слів за допомогою якої висловлюємо особисте враження чи розуміння теми. П’ятий рядок – це одне слово-резюме, зазвичай іменник, синонім до теми, що являє собою підсумок і висловлює сутність об’єкта. P. S. Але чітко дотримуватися правил написання сенкану – необов’язково!!!