Презентація на тему "О. Генрі. Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Образи дівчат, їх динаміка (Сью, Джонсі)."

Про матеріал
Матеріал презентації може використовуватись під час дистанційного навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

О. Генрі. Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Образи дівчат, їх динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. Підготувала вчителька зарубіжної літератури Чудельського ліцею. Абрамчук Катерина Геннадіївна

Номер слайду 2

Одна з найвеличніших книг світу – це щоденне життя, яке нас оточує… О. Генрі Війна випробовує хороброго, гнів – мудрого, а нужда друга. Фальшиві друзі – це перелетні птахи, які в кращу пору року прилітають, а в гіршу – відлітають. Маючи друзів уважай, що ти володієш скарбом. Народна мудрість

Номер слайду 3

Життя – річ складна і непередбачувана… Сьогодні воно сонячне і привітне, лагідно усміхається людині сімейним благополуччям, любов’ю дітей, заспокоює здоров’ям батьків, живить професійними успіхами… Проте настають нові дні , і людина раптом усвідомлює: здоров’я – тимчасове, успіхи – примхливі, благополуччя – зрадливе. Як жити далі, коли саме життя перетворюється на смугу випробовувань? Покірно «здатися»? Чи боротися? Залишатися осторонь такої людини чи втрутитися, рятуючи своєю небайдужістю? Ці непрості запитання знаходять відповідь у новелі О. Генрі «Останній листок», духовному заповіті письменника, гімні людській величі та самопожертві.

Номер слайду 4

Словникова робота. Гімн – урочиста пісня, яка вихваляє та прославляє кого-небудь або що-небудь. Шедевр – зразковий твір, що є найвищим досягненням мистецтва, майстерності. Сатир – божество в античній міфології

Номер слайду 5

Особливості твору. Новела О. Генрі «Останній листок» у світовій літературі є однією із найкращих новел, яка розкриває тему відданої любові людини до людини, взаєморозуміння, самопожертви та прагнення зробити добро іншому. Твір вирізняється динамічним сюжетом і зразковою як для новели композицією. Автор використав свій улюблений прийом побудови сюжету — несподівана кінцівка, однак цього разу ще й з подвійною розв’язкою. Тобто, ця маленька за обсягом новела має дві сюжетні лінії, одна з яких розповідає про життя і хворобу молодої дівчини Джонсі та її подругу Сью, а друга — про старого художника-невдаху Бермана і його шедевр. Спочатку здається, що головною сюжетною лінією є хвороба дівчини, але насправді - це самовідданий вчинок Бермана, на який ніхто не очікував. Обидві сюжетні лінії набувають несподіванї розв’язки в кінці новели, коли стає відомо, чим пожертвував старий художник заради порятунку молодої дівчини, яка вже втратила надію на одужання і віру в себе. Ніхто навіть не міг сподіватись, що саме Берман врятує життя Джонсі, ще й втративши своє. Образ Бермана кардинально змінюється, він виростає в очах читача завдяки вчинку самопожертви, врятувавши життя, створивши свій перший і останній шедевр. Через образ Бермана автор розкриває найкращі риси характеру, притаманні людині, зокрема почуття любові до інших, небайдужість до чужого горя, взаємодопомога. Символізм назви. В оригіналі новели вжито слово ”vine“, що перекладається як виноградна лоза і як плющ. Але перекладачі обирають слово «плющ». І це не випадково. В християнській символіці плющ трактується як символ вічного життя і символ смерті. Плющ в’ється вгору, так і людина чіпляється за життя, коли хоче вижити, подолавши всі негаразди.

Номер слайду 6

Літературний паспорт новели (запис у зошити). Автор твору – О. Генрі          Рік видання – 1907      За жанром – новела      Головні герої – Сью, Джонсі, художник-мрійник Берман (є втіленням кращих людських якостей: любові, терпіння, турботи та вміння пожертвувати собою заради іншого). Тема: показ автором мрійливих дівчат, що приїхали у місто; хвороба Джонсі та її одужання; допомога незнайомої людини ціною свого життяІдея твору: схвалення кращих людських якостей - турботи, любові, терпіння, людяності, самопожертви заради іншого. 

Номер слайду 7

 Читаючи твір, ви, мабуть, звернули увагу на художні особливості. А саме: лаконізм викладу, напружений сюжет, велику кількість діалогів, м’який ліризм, позицію автора. Це особливості новели. Що таке новела?Нове́ла — невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією. О. Генрі ненав’язливо пропонує нам, читачам, рецепти людських вчинків. Життя посилає кожному з нас різні випробування, і нам вирішувати, як до них ставитися. Одні намагаються допомогти тим, хто потребує допомоги, інші – нічого не помічають, щоб своє життя не ускладнювати. Але це не залежить від віку, статусу, це – стан душі людини, її моральні принципи.

Номер слайду 8

Будь-який епічний твір характеризується певною будовою. Давайте згадаємо її складові і визначимо їх у новелі О. Генрі. Це – пролог, зав’язка, кульмінація, розвиток дії , розв’язка і епілог. Хоча пролог і епілог є необов’язковим. У новелі О. Генрі  «Останній листок»Експозиція – …Зав’язка - …Розвиток дії - …Кульмінація - …Розвязка - …Виконайте вправу https://learningapps.org/display?v=ph5m4f54323 Перегляньте буктрейлер https://www.youtube.com/watch?v=go. Ik. Ujrlzkk. На які роздуми наштовхує вас новела О. Генрі?Виконайте вправу https://learningapps.org/3187186

Номер слайду 9

ВОНА потрібна кожній людині. Маючи ЇЇ, ми виявляємо свої найкращі якості. Без НЕЇ ми сумуємо. ВОНА робить нас потрібними комусь. Заради НЕЇ ми стаємо кращими. ВОНА вчить нас жити. Про кого чи про що йде мова? Це - ДРУЖБА. Завдання: дібрати письмово епітети до поняття «дружба».

Номер слайду 10

Порівняльна характеристика образів Сью та Джонсі (результати упорядковуються в таблиці).{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Сью Спільне. Джонсі Довідка. Приїхала зі штату Мен. Риси характеру: пасивна, без сторонньої підтримки легко втрачає віру, активна, готова брати на себе відповідальність, жертовна. Втрачає жагу до життя. Приїхала зі штату Каліфорнія. Мріяла намалювати Неаполітанську затоку. Піклується про хвору подругу (викликає лікаря, купує курку для бульйону, хоча дівчата – бідні художниці). Стала жертвою містера Пневмонія. Погляди на мистецтво, салат з листя цикорію, широкі рукави. Розчарування в коханні. Художня студія.

Номер слайду 11

Робота над епіграфами до уроку (зачитайте вислови, прокоментуйте їх, розмірковуючи над дружбою Сью та Джонсі). – Від імені кого ведеться розповідь у творі? (Від імені розповідача, адже якщо розповідь ведеться від 3-ої особи – це розповідач, від 1-ої особи – оповідач). – Які якості притаманні розповідачу із твору «Останній листок»? Чи можна його ототожнювати із автором новели? (Знайомство з новелою О’Генрі, формує у свідомості читачів досить специфічний образ автора-розповідача ‒ такого собі веселого й іронічного балагура, улюбленця фортуни, котрий з легкістю, неначе граючи, безтурботно крокує дорогами життя. Втім, такий образ мало в чому схожий на справжнього Вільяма Сідні Портера, портрет якого вимальовується зі спогадів його сучасників і літературних біографій, автори яких, спираючись на достеменно відомі факти і напівлегендарні відомості, крок за кроком відтворювали його нелегкий життєвий шлях. Розповідач у новелі – щира, турботлива людина, яка переймається небезпекою, що нависла над Джонсі). – Чому новела має назву «Останній листок»? (Останній листок врятував Джонсі життя; останній листок – шедевр, який намалював старий художник; останній листок – це остання сторінка книги життя Бермана). – Доведіть, що твір О. Генрі «Останній листок» за жанром є новелою. Які композиційні особливості притаманні твору? (Новела є взірцем майстерної композиції та вирізняється динамічним сюжетом. У ній автор використовує такий прийом, як несподівана кінцівка (до речі, це його улюблений прийом побудови сюжету). По суті, новела є прикладом «подвійної розв'язки», тобто тут наявні дві сюжетні лінії: хвороба Джонсі і шедевр Бермана. Формально основною сюжетною лінією є хвороба Джонсі, але тільки формально. Насправді головною подією у творі є самовідданість Бермана. Обидві лінії набувають остаточного несподіваного розв'язання тільки в кінці новели, коли Сью розкриває правду подрузі. Завдяки такому прийому О. Генрі тримає читача в стані напруження до самого завершення новели. Але цей прийом виконує ще одну функцію – за його допомогою старий Берман в одну мить морально виростає в наших очах і перетворюється на символ самопожертви).

Номер слайду 12

2. Виконайте тестові завдання.1. Район, де знімали кімнату Сью та Джонсі, розташовувався: А на захід від площі Вашінгтона. Б у передмісті Нью-Йорка. В на схід від Манхеттена2. Студія Сью та Джонсі містилася: А на першому поверсіБ на третьому поверсіВ на горищі3. Де познайомилися дівчата-художниці: А у рестораніБ на художній виставціВ у невеличкому курортному містечку4. Що не об’єднувало художниць: А погляди на мистецтво. Б погляди на крислаті капелюхи. В погляди на салат із листя цикорію5. «…Пришелець почав бродити по колонії, торкаючись то одного, то другого своїми крижаними пальцями». Це: А містер Берман. Б містер Незнайомець. В містер Пневмонія6. Який краєвид відкривався із вікна студії художниць: А глуха стіна сусіднього будинку. Б глуха стіна фабрики вакси. В глуха стіна високого паркану1. Напишіть сенкан «Дружба».

Номер слайду 13

7. Хто давав Джонсі один шанс із десяти на одужання: А Берман. Б лікар. В Сью8. Про що просила Сью старого Бермана: А позичити їм грошіБ позувати для її картини. В вмовити Джонсі боротися за життя9. Коли Джонсі вирішила боротися за життя, вона попросила з’їсти: А смажену курку. Б смажену картоплю. В бульйону10. Який шедевр намалював Берман: А Неаполітанську затоку. Б портрет ДжонсіВ останній листок плюща11. Скільки днів хворів старий художник: А один. Б два. В три12. Яку фарбу не використовував Берман, малюючи свій шедевр: А коричневу. Б зелену. В жовту

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Характеризувати образ Бермана. Підготуватися до порівняльного аналізу образів новел О. Генрі. За бажанням створити пантбук.

Номер слайду 15

Використані джерела:https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/13196 Методичні матеріали до уроків зарубіжної літератури в 7 класі (з мультимедійними додатками): навчально-методичний комплект / за заг. ред. Н. В. Химери. – Біла Церква – Олімп – 2020. – 230 с. Авторський колектив: Гривачова А. Б. (3–5,8–13); Гриценко О. Г. (33–38; 63–67, К. Функе); Ковалик І. М. (51–58); Кошова Т. М. (14–25); Куракіна В. В. (6–7); Могільовцева Л. П. (26–32, 59–62); Пітерська О. В. (1–2, 40–45, 68–70); Примаченко Р. В. (45–50,58); Фартух Л. А. (63-67, Д. В. Джонс).3. https://vseosvita.ua/library/embed/0100g0zh-e86d.docx.html

Номер слайду 16

Так, у житті кожної людини іноді трапляються такі ситуації, коли необхідно зібрати всі свої сили, знання, волю, витримку, щоб подолати певні труднощі. І від уміння вчасно сконцентруватися і зібратися дуже часто залежить її перемога чи поразка. Саме з такими складними обставинами у житті зіткнулися герої новели О. Генрі. Думаю, що кожен, хто прочитав цей твір, зрозумів, що таке справжнє співчуття й милосердя, що треба бути уважнішими до тих, хто поруч. Треба учитися «бачити серцем». Адже ШЕДЕВРИ – це не тільки витвори мистецтва, що живуть у віках, а й те, завдяки чому згасає чиєсь життя.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Золотавіна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Карчевська Світлана Тарасівна
    Чудова презентація! Щиро дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
4 квітня 2023
Переглядів
6528
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку