Презентація на тему: Письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису природи.

Про матеріал
В презентації розміщено матеріал щодо ознайомлення здобувачів освіти 6 класу НУШ з особливостями переказу тексту розповідного характеру з елементами опису природи, закріплення знань про стилі й типи мовлення; вимогами щодо написання переказу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису природи.“У бур’янах”

Номер слайду 2

 предметні: ознайомити учнів з особливостями переказу тексту розповідного характеру з елементами опису природи; комунікативні:розвивати мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, тип і стиль мовлення, запам'ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту розповідного характеру з урахуванням типологічної і стильової характеристики, ключові: сприймати письмовий текст, розуміти його, докладно відтворювати зміст прочитаного тексту, уводячи в нього опис тварини; загальнокультурні: виховувати ціннісне ставлення особистості до природи. 

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Види переказів. Докладний переказ. Вибірковий переказ. Переказ із творчим завданням. Стислий переказ. Переказ — вид письмової роботи в школі, в якій оцінюється рівень сприйняття, осмислення, передачі змісту і художньо-стилістичних особливостей тексту.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Щоб добре написати переказ необхідно уважно прослухати текст і визначити його тему. Також потрібно виділити його основну думку. Обов’язково варто все записати в чернетці. Іноді суть тексту відображається в його назві, на це варто також звернути увагу. Далі необхідно скласти детальний план тексту. Для цього виділяються мікротеми кожної частини і даємо назви. Коли в чернетці записуються назви розділів тексту, слід залишати трохи місця для запису ключових слів і фраз. Після другого прослуховування тексту необхідно заповнити порожні місця для запису ключових моментів тексту. Уважно слухайте текст під час другого прочитання, зверніть увагу на його тип (розповідь, опис, міркування), його стилістичні особливості, художні засоби, що використовуються автором. Пам’ятка. Як писати переказ

Номер слайду 8

Тарас сів під вербою. Аж чує - хтось недалеко співає. Озирнувся й побачив на тому боці потічка біля криниці дівчину в червоній плахті. Стоїть, вона вичікує, поки вода в криниці після дощу встоїться, і співає тихо й виразно про того сироту, що не має в світі роду. Щось у Тарасових грудях почало битися, у горлі здавило. Зціпив зуби,щоб не заплакати. Він сам сирота, зазнав уже людського глуму й потурання. Вислухав, запам’ятав усю пісню до словечка. Протоптаною стежечкою швиденько шаснув у бур’ян. Уночі була гроза. Ранок видався ясний на диво. Небо чисте, лагідне. Сонце веселе, тепле, бадьоре. На бур’янах блискучими діамантами рясніли краплі нічного дощу. Круто пахли високі буйні ромашки. Тарас сів, розгорнув свій зшиточок. Тут були записані пісні, щедрівки,псалми. Ось і нова пісня записана, обмальована візерунками. Тепер Тарасові захотілося співати. Він завів гнучким голосом. Кінчавпісню і знов починав. І не було тому краю (За С. Васильченком; 146 сл.)У БУР’ЯНАХ

Номер слайду 9

Визначити тему тексту. Визначити основну думку тексту. Дитячі захоплення Тарасика. Майбутній письменник дуже захоплювався фольклором,залюбки вивчав його

Номер слайду 10

Колективне складання плану1. Тарас сів під вербою і побачив дівчину 2. Пісня про сироту,що вразила хлопця3. Запам’ятовування пісні 4. Вранішня погода 5. Зшиток Тарасика6. І не було краю тому співу.

Номер слайду 11

Ключові слова і фрази. Дівчина в червоній плахтіТарас під вербою. Співає тихо йвиразно про того сироту. Щось у Тарасових грудях почало битися. Вислухав, запам’ятав усю пісню до словечка. Шаснув у бур’ян. РанокІ не було краю тому співу. Тарасів зшиточок

Номер слайду 12

Напишіть відповідно до плану чорновий варіант тексту. Намагайтеся зробити його докладним і розгорнутим. Коли чернетка готова, слід уважно її перечитати. Виправити всі недоліки тексту: повтори, тавтології, невідповідності. Прочитайте написане ще раз і виправте синтаксичні та пунктуаційні помилки. Акуратним розбірливим почерком перепишіть переказ. Перечитайте чистовий варіант, будьте уважні при перевірці, постарайтеся знайти всі можливі описки.

Номер слайду 13

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Єрофєєва Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кос Людмила Миколаївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
4684
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку