ПРЕЗЕНТАЦІЯ НА ТЕМУ: "ПОСТЕМБРІОНАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ЛЮДИНИ" 10 клас.

Про матеріал

ПРЕЗЕНТАЦІЯ НА ТЕМУ: "ПОСТЕМБРІОНАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ЛЮДИНИ" розкриває такі питання:що таке індивідуальний розвиток організму людини, які біологічні й соціальні особливості постембріогенезу людини, закономірності, що характеризують впливи чинників на ріст й розвиток людини, причини старіння людини, гіпотези щодо причин старіння людини.

10 клас. Біологія і екологія. В Соболь.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

§ 64. Тема: ПОСТЕМБРІОНАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ЛЮДИНИ

Номер слайду 2

Поміркуйте! Що є спільного й відмінного між постембріогенезом людини і метеликів?

Номер слайду 3

ОНТОГЕНЕЗ - індивідуальний розвиток організму з моменту утворення зиготи до природної смерті.

Номер слайду 4

ПЕРІОДИ ОНТОГЕНЕЗУЕмбріогенез – розвиток від зиготи до народження. Постембріогенез - від народження до смерті.

Номер слайду 5

Які біологічні й соціальні особливості постембріогенезу людини?ПОСТЕМБРІОГЕНЕЗ ЛЮДИНИ – це розвиток від народження до смерті організму, який внаслідок біосоціальної природи людини має особливості.

Номер слайду 6

ПЕРІОДИ ПОСТЕМРІОГЕНЕЗУ1. Передрепродуктивний період-це період життя організму від народження до настання статевої зрілості.2. Репродуктивний період-це період статевої зрілості організму, що характеризується здатністю людини до розмноження.3. Післярепродуктивний період-це період, що характеризується втратою організму здатності до розмноження.

Номер слайду 7

Вікові періоди людини{69 C7853 C-536 D-4 A76-A0 AE-DD22124 D55 A5}Періоди. Тривалість. Вікові особливості росту й розвитку. Новонародженість. Перші 10 днівспостерігається непропорційна будова тіла, кістки черепа й тазові кістки незрослі, у черепі є тім’ячка, хребет без вигинів, починають функціонувати органи дихання, мале коло кровообігу, механізми терморегуляції, активізується імунна система, виявляються харчові рефлекси. Грудний вік. До 1 року. Збільшується ріст, формуються вигини хребта, з’являються молочні зуби, ормуються м’язи й з’являється потреба ходити, утворюються харчові умовні рефлекси. Дитинство1-10 роківзаростають тім’ячка, змінюються пропорції тіла, уповільнюється ріст, розвивається мозок, заміна молочних зубів на постійні, мова пов’язується з мисленням, формуються умовні рефлекси писання, розвивається фантазія, провідною діяльністю є ігрова. Підлітковий період11-14 роківздійснюються бурхливий розвиток всіх систем, інтенсивне статеве дозрівання, формуються вторинні статеві ознаки, спостерігається розвиток абстрактного мислення, емоцій та виявляється психічна неврівноваженість. Юнацький період15-20 роківзавершуються ріст, формування організму і статеве дозрівання. Зрілий вік21-60 роківє періодом реалізації людиною своїх можливостей. Похилий вік61-75 роківперіод завершення репродуктивних можливостей. Старечий вік. Від 75 роківпослаблюються життєві функції, спостерігається зменшення маси тіла та його розмірів

Номер слайду 8

В Україні середня тривалість життя чоловіків - 66,4 року, жінок – 76,3 р . У Японії жінки доживають до 86,8 року, а чоловіки у Швейцарії до 81,3 року – це найкращі показники у світі. Верхньою видовою межею для людини вважають 115 – 125 років.

Номер слайду 9

Отже, для людини як біосоціального виду характерні :1. Пізня статева зрілість.2. Більша тривалість передзародкового періоду.3. Низька потенційна й реальна плідність. 4. Найповільніша зміна поколінь.5. Поява перехідного періоду між періодами статевої зрілості та літнього віку.

Номер слайду 10

Які чинники і як впливають на ріст і розвиток у постембріогенезі людини?Ріст і розвиток людини є сукупністю кількісних та якісних змін організму,що забезпечують її життєдіяльність та адаптацію до умов середовища.

Номер слайду 11

Ріст і розвиток становлять цілісну динамічну збалансовану єдність, яка здійснюється при взаємодії чинників:1. Ендогенних (генотип, гормони, міжклітинні взаємодії, сигнальні речовини, мутації) 2. Екзогенних (навколишнє середовище: поживні й додатковіречовини, енергія, інформація, біотичні й абіотичні взаємовідносини, шкідливі звички, хвороботворні впливи).

Номер слайду 12

Закономірності, що характеризують впливи чинників на ріст й розвиток людини 1. Неперервність. Ріст і розвиток клітин, органів, систем органів, організмуможуть бути обмеженими й необмеженими, прогресивними й регресивними,швидкими й повільними залежно від дії чинників.2. Надійність. Організм людини від природи наділений механізмами надмір-ності, пластичності, дублювання функцій.3. Гетеросенситивність («різночутливість») передбачає різну сприйнятли-вість клітин, органів чи систем органів щодо тих чи інших впливів середовищана певному етапі розвитку.4. Індивідуальність характеризує особливості росту й розвитку кожного кон-кретного організму, що визначаються взаємодією генотипу й умов середовища.

Номер слайду 13

Отже, усю різноманітність чинників, що справляють позитивний або негативний вплив на організм, поділяють на ендогенні та екзогенні, а основними закономірностями їхнього впливу є неперервність, гетерохронність, нерівномірність, надійність,гетеросенситивність, індивідуальність.

Номер слайду 14

Які причини старіння людини?Старіння людини – процес закономірного виникнення вікових змін, які поступовопризводять до скорочення пристосувальнихможливостей організму.

Номер слайду 15

Ознаки старіння проявляються на всіх рівнях організації живого організму. Так, у клітинах знижується активність ферментів, порушується самовідновлення білків, нуклеїнових кислот.

Номер слайду 16

Геронтологія - наука, що вивчає закономірності старіння. Сучасну геронтологію заснував І. Мечников, а подальшого розвитку ця наука набула в працях О. Богомольця, О. Нагорного, І. Шмальцгаузена, Обрі ді Грея.

Номер слайду 17

Нині існує понад 300 гіпотез щодо причин старіння, серед яких найцікавішими є:1.«Енергетична» гіпотеза М. Рубнера (кожний вид має свій енергетичний фонд, що витрачається протягом життя).2. «Генетичні» гіпотези (механізми старіння пов’язані зі зміною стану генетичного апарату клітини).3. Гіпотеза самоотруєння І. І. Мечникова (з віком в організмі нагромаджуються продукти азотистого обміну, гниття, що спричиняє інтоксикацію). М. Рубнер І. І. Мечников

Номер слайду 18

4.«Сполучнотканинна» гіпотеза О. О. Богомольця («людина має вік своєї сполучної тканини»). 5. Нейрогенна теорія І. П. Павлова (визначається станом нервової системи). 6.«Білкова» гіпотеза О. В. Нагорного (старіння – це результат згасаючого самооновлення білків).7. Гіпотеза мітотичного «ліміту» Л. Хейфліка (для клітин організмів властивий обмежений мітотичний потенціал). О. О. Богомолець І. П. Павлов. О. В. Нагорний Л. Хейфлік

Номер слайду 19

8.«Гіпоталамічна» гіпотеза В. М. Дільмана (з віком змінюється активність гіпоталамуса, який є вищим центром регуляції вегетативних функцій).9. Адаптаційнорегуляторна гіпотеза В. В. Фролькіса (відбуваєтьсямобілізація адаптивних механізмів, наприклад посилення гліколізу, гіпертрофія і поліплоїдія клітин). 10. Теорія накопичення мутацій П. Медавара (з віком частота мутацій, що залишається в генофонді, збільшується)11. Теломерна гіпотеза (у багатьох клітинах людини втрата здатності до поділу пов'язана із втратою теломер на кінцях хромосом). В. М. Дільман В. В. Фролькіс П. Медавар

Номер слайду 20

Отже, старіння – це неминучий процес, але людина спроможна уповільнити природні фізіологічні процеси старіння. Для цього потрібно :1. Регулярно займатися спортом. 2. Раціонально харчуватися.3. Уникати стресових ситуацій.4. Відмовитися від шкідливих звичок .5. Чергувати активну діяльність з відпочинком.

Номер слайду 21

Біологія + Антропологія. Акселерація онтогенезу. Прискорення темпів індивідуального росту та розвитку дітей і підлітків порівняно з попередніми поколіннями в межах певного історичного часу називається акселерацією. Це одна з особливостей постембріогенезу людини. Яким є протилежне до акселерації поняття? Поцікавтеся й назвіть основні гіпотези, що пояснюють акселерацію.

Номер слайду 22

Запитання1. Що таке постембріогенез людини?2. Назвіть періоди постембріогенезу людини. 3. Що таке ріст і розвиток людини? 4. Назвіть основні закономірності росту і розвитку людини.5. Що таке старіння людини? 6. Наведіть приклади гіпотез, що пояснюють старіння.7. Які біологічні й соціальні особливості постембріогенезу людини? 8. Які і як чинники впливають на ріст й розвиток в постембріогенезі людини? 9. Назвіть причини старіння людини.10. Оцініть вплив позитивних і негативних чинників на ріст і розвиток людини.

Номер слайду 23

Домашнє завдання. Переглянути відео урок за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=z. Bw8v. Mv. RS_E1. Опрацювати § 64 ст. 251 до ст. 2532. Виписати нові поняття з теми.3. Виконати. Самостійна робота з таблицею ст. 254 АБО4. Виконати тестові завдання за посиланням:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8240053

pptx
Пов’язані теми
Біологія, Презентації
Додано
12 червня 2023
Переглядів
1268
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку