ПРЕЗЕНТАЦІЯ НА ТЕМУ: "ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ МІСЦЕВИХ РАД"

Про матеріал
ПРЕЗЕНТАЦІЯ НА ТЕМУ: "ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ МІСЦЕВИХ РАД" ПЛАН ЛЕКЦІЇ: 1.Загальні положення про формування представницьких органів місцевого самоврядування. 2. Види місцевих виборів та порядок їх призначення. 3. Співвідношення кількості виборців до кількості депутатів на місцевих виборах. 4. Етапи виборчого процесу. 5. Правовий статус депутатів, голів місцевих рад та старости. 6. Методи діяльності представницьких органів місцевого самоврядування. 7. Форми діяльності представницьких органів місцевого самоврядування. 8. Загальна характеристика гарантій місцевого самоврядування та відповідальності його органів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯДІЯЛЬНОСТІ МІСЦЕВИХ РАДМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИІРПІНСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ ЕКОНОМІКА ТА ПРАВАВикладач: Колісник Ніна ІванівнаІРПІНЬ 2023

Номер слайду 2

Мета лекції Визначити:правовий статус місцевих рад як представницьких органів місцевого самоврядування; правовий статус депутатів місцевих рад Розкрити функції та повноваження місцевих рад; охарактеризувати правове регулювання взаємовідносин органів державної влади з органами місцевого самоврядування; З’ясувати особливості правового статусу місцевих рад базового та регіонального рівня місцевого самоврядування; вказати, які особливості формування, відповідальності та припинення діяльності місцевих рад. Дослідити специфіку правового статусу та порядку функціонування районних і обласних рад; особливості взаємовідносин сільського, селищного, міського голови з представницькими і виконавчими органами місцевого самоврядування; дати характеристику місцевим радам як представницьким органам місцевого самоврядування

Номер слайду 3

Загальні положення про формування представницьких органів місцевого самоврядування. Види місцевих виборів та порядок їх призначення. Співвідношення кількості виборців до кількості депутатів на місцевих виборах. Етапи виборчого процесу. Правовий статус депутатів, голів місцевих рад та старости. Методи діяльності представницьких органів місцевого самоврядування. Форми діяльності представницьких органів місцевого самоврядування. Загальна характеристика гарантій місцевого самоврядування та відповідальності його органів. План лекції

Номер слайду 4

1. Загальні положення про формуванняпредставницьких органів місцевого самоврядування. Створювані на території населених пунктів представницькі органи (Ради) місцевого самоврядування здійснюють свої повноваження від імені та в інтересах територіальних громад. ТГ впливають на діяльність цих рад, застосовуючи відповідні форми безпосередньої демократії: місцеві референдуми, місцеві ініціативи, громадські слухання. Сільська, селищна, міська, районна в місті (у разі її створення), районна, обласна рада складається з депутатів, які обираються жителями відповідного села, селища, міста, району в місті, району, області на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Номер слайду 5

Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в інтересах всіх функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією та законами. Обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси громади сіл, селищ, міст у межах повноважень, визначені Конституцією України та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами Основою цих прав та обов'язків рад є повноваження місцевого самоврядування, які згідно п. 2 ст. 3 ЗУ «Про місцеве самоврядування» здійснюються як територіальними громадами безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: представницькими і виконавчими органами базового рівня, а також через районні та обласні ради, які представляють інтереси територіальних громад базового рівня.

Номер слайду 6

Сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць. Рішення про скликання сесії ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради. Протоколи сесій сільської, селищної, міської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським, селищним, міським головою, районної у місті, районної, обласної ради - головою відповідної ради, у разі їх відсутності - відповідно секретарем сільської, селищної, міської ради, відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради, а у випадку, - депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданні. Сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством.

Номер слайду 7

Постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. Постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії. Постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями. Постійні комісії є підзвітними раді та відповідальними перед нею. Тимчасові контрольні комісії ради є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Контрольні комісії подають звіти і пропозиції на розгляд ради.

Номер слайду 8

2. Види місцевих виборів та порядок їх призначення. Проводяться одночасно на всій території України в останню неділю жовтня п'ятого року повноважень рад, голів, старост, обраних на попередніх чергових місцевих виборах. Чергові місцеві вибори. Ви́бори — передбачена конституціями та законами переважної більшості держав форма прямого народовладдя, яка полягає в тому, що шляхом голосування формуються представницькі органи державної влади та місцевого управління (самоврядування).

Номер слайду 9

Призначаються Верховною Радою України у разі дострокового припинення повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, сільського, селищного, міського голови. Позачергові вибори старости призначаються радою відповідної об’єднаної територіальної громади в разі дострокового припинення повноважень старости. Позачергові місцеві вибори

Номер слайду 10

призначаються відповідною територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому цим Законом, у разі визнання відповідних виборів у цьому виборчому окрузі такими, що не відбулися, з підстав, визначених цим Законом, чи в разі визнання особи, обраної у відповідному одномандатному виборчому окрузі депутатом, такою, яка відмовилася від депутатського мандата у відповідному одномандатному виборчому окрузі. призначаються відповідною територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому цим Законом, у разі визнання відповідних виборів такими, що не відбулися, чи в разі визнання особи, обраної сільським, селищним, міським головою, старостою, такою, яка відмовилася від посади сільського, селищного, міського голови, старости. Повторні вибори депутатів (депутата) у відповідному багатомандатному, одномандатному виборчому окрузі Повторні вибори сільського, селищного, міського голови, старости

Номер слайду 11

призначаються в одномандатному виборчому окрузі територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому Законом, у разі дострокового припинення повноважень депутата сільської, селищної ради, обраного у відповідному одномандатному виборчому окрузі. призначаються Центральною виборчою комісією у порядку, визначеному законом. Проміжні вибори депутата сільської, селищної ради. Перші вибори депутатів, сільських, селищних, міських голів призначаються відповідною радою об’єднаної територіальної громади. Перші вибори старости

Номер слайду 12

3. Співвідношення кількості виборців до кількості депутатів на місцевих виборах;

Номер слайду 13

4. Етапи виборчого процесу1. Утворення одномандатних територіальних виборчих кругів утворюються загальні та спеціальні дільниці4. Висування та реєстрація кандидатів.3. Складання списків виборців, їх перевірка та уточнення. Органи ведення Державного реєстру виборців складають попередні списки виборців для звичайних виборчих дільниць відповідно до ЗУ «Про Державний реєстр виборців» , а також виготовляють іменні запрошення.2. Утворення (у разі необхідності) , формування складу територіальних виборчих комісій , утворення дільничних виборчих комісій.

Номер слайду 14

7. Підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результати місцевих виборів6. Голосування у день виборів5. Проведення передвиборної агітації

Номер слайду 15

5. Правовий статус депутатів, голів місцевих рад та старости

Номер слайду 16

Номер слайду 17

6. Методи діяльності представницьких органів місцевого самоврядування. Методами діяльності рад є засоби, що застосовуються в межах певних форм з метою здійснення їх повноважень Правовий метод – це засіб прийняття радами та їх органами відповідних нормативно-правових актів. Організаційний метод – це засоби досягнення певної мети в межах відповідних форм організаційної діяльності Метод керівництва. Метод координаціїЗагальні методи. Похідні методи. Конкретні методи

Номер слайду 18

7. Форми діяльності представницьких органів місцевого самоврядування{073 A0 DAA-6 AF3-43 AB-8588-CEC1 D06 C72 B9}Формами діяльності представницьких органів місцевого самоврядування є самостійні , основні, конкретні, здійснювані в межах певних правових, організаційно-правових та організаційних рамок рад, їх органів, посадових осіб і депутатів, з допомогою яких реалізується компетенція місцевих рад та їх органів. Правова форма: Це реалізація повноважень цих органів, що пов’язана з нормотворчими, правоохоронними та правозастосовчими видами діяльності спрямованих на регулювання правовідносин. Організаційна форма: Ця форма не передбачає юридичних наслідків і не формує правовідносин. Вона забезпечує виконання завдань, функцій та повноважень. Організаційно-правові форми: Це сесії рад місцевого самоврядування; засідання виконавчих комітетів рад, постійних комісій, робота депутатів на території відповідної територіальної громади і тд…

Номер слайду 19

8. Загальна характеристика гарантій місцевого самоврядування та відповідальності його органів. Органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування. Органи та посадові особи місцевого самоврядування мають право звертатися до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, інших органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад, повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування. Підзвітність і підконтрольність місцевих державних адміністрацій районним, обласним радам. Місцеві державні адміністрації є підзвітними відповідним районним, обласним радам у виконанні програм соціально-економічного і культурного розвитку, районних, обласних бюджетів, підзвітними і підконтрольними у частині повноважень, делегованих їм відповідними районними, обласними радами, а також у виконанні рішень рад з цих питань.

Номер слайду 20

Обов'язковість актів і законних вимог органів та посадових осіб місцевого самоврядування. Відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування перед територіальними громадами. Територіальна громада у будь-який час може достроково припинити повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування, якщо вони порушують Конституцію або закони України, обмежують права і свободи громадян, не забезпечують здійснення наданих Повноваження сільського, селищного, міського голови, -їм законом повноважень вважаються достроково припиненими у разі: його звернення з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень голови; припинення його громадянства; набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за правопорушення, пов'язане з корупцією, яким накладено стягнення у виді позбавлення права займати посади або займатися діяльністю, що пов'язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування; відкликання з посади за народною ініціативою; визнання його судом недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення таким, що помер; його смерті. Повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради можуть бути достроково припинені у випадках якщо рада прийняла рішення з порушенням Конституції України, цього та інших законів, прав і свобод громадян, ігноруючи при цьому вимоги компетентних органів про приведення цих рішень у відповідність із законом; якщо сесії ради не проводяться без поважних причин у строки, встановлені цим Законом, або рада не вирішує питань, віднесених до її відання; передбачених Законом України "Про військово-цивільні адміністрації".

Номер слайду 21

Питання для самоконтролю. Визначте правовий статус місцевих рад як представницьких органів місцевого самоврядування. Визначте особливості правового статусу місцевих рад базового та регіонального рівня місцевого самоврядування. Які особливості формування, відповідальності та припинення діяльності місцевих рад?Визначте правовий статус депутатів місцевих рад. Специфіка правового статусу та порядку функціонування районних і обласних рад. Особливості взаємовідносин сільського, селищного, міського голови з представницькими і виконавчими органами місцевого самоврядування. Місцеві ради як представницькі органи місцевого самоврядування: поняття та ознаки.

Номер слайду 22

Функції та повноваження місцевих рад. Правове регулювання взаємовідносин органів державної влади з органами місцевого самоврядування. Депутат місцевої ради – повноважний представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу. Особливості нормотворчого процесу в органах місцевого самоврядування.

Номер слайду 23

Виконати завдання 1. Місцеве самоврядування є право:а) територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України;б) органів самоорганізації населення вирішувати питання місцевого значення;в) місцевих рад вирішувати питання органів виконавчої влади на відповідній території. 2. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою:а) безпосередньо;б) через органи місцевого самоврядування;в) через місцеві державні адміністрації. 3. Первинним суб’єктом місцевого самоврядування є:а) територіальна громада села;б) територіальна громада селища;в) територіальна громада села, селища, міста.

Номер слайду 24

4. Предметом місцевого референдуму може бути:а) будь-яке питання, віднесене Конституцією України до відання місцевого самоврядування;б) будь-яке питання, віднесене Конституцією України до відання місцевого самоврядування, органів державної влади;в) будь-яке питання, віднесене Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування України» та іншими законами до відання місцевого самоврядування. 5. Громадські слухання проводяться:а) не рідше одного разу на рік;б) не рідше одного разу на два роки;в) не рідше одного разу на півроку. 6. Сільський, селищний, міський голова звітує про свою роботу перед територіальною громадою на відкритій зустрічі з громадянами:а) не рідше одного разу на рік;б) не рідше одного разу на два роки; в) не рідше одного разу на півроку.

Номер слайду 25

7. Відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються:а) на засадах їх підконтрольності в межах повноважень, наданих органам самоврядування Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»;б) на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності в межах повноважень, наданих органами самоврядування Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»; в) на договірній і податковій основі та на засадах під-контрольності в межах повноважень, наданих органам місцевого самоврядування Законом «Про місцеве самоврядування в Україні».

Номер слайду 26

8. До власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад щодо управління комунальною власністю, зокрема, належать:а) управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад;б) заслуховування звітів про роботу керівників підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад;в) погодження в установленому порядку кандидатур для призначення на посаду керівників підприємств, установ та орга- нізацій, розташованих на відповідній території, які перебувають у державній власності. 9. Сільський, селищний, міський голова зобов’язаний прозвітувати перед радою про роботу виконавчих органів ради у будь-який визначений ними термін:а) на вимогу не менше двох третин депутатів відповідної ради;б) на вимогу не менше половини депутатів відповідної ради; в) на вимогу більшості депутатів відповідної ради.

Номер слайду 27

10. Під час здійснення наданих повноважень сільський, селищний, міський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним:а) перед територіальною громадою і відповідною радою;б) перед територіальною громадою, відповідальним – перед відповідною радою, а з питань здійснення виконавчими органами ради повноважень органів виконавчої влади – також під- контрольним відповідним органам виконавчої влади;в) перед територіальною громадою, відповідною радою, відповідним органом виконавчої влади

Номер слайду 28

pptx
Пов’язані теми
Правознавство, Презентації
Додано
4 вересня 2023
Переглядів
764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку