Сценарист Пише сценарій до кінофільму або телесеріалу, вистави, де прописані сюжет, сцени, діалоги, дано описи персонажів та ін.; сценарії бувають оригінальні (сценарист сам є творцем сюжету), або пишуться на основі книг або п'єс, написаних іншими авторами (адаптований); задає ідею фільму.
Кінорежисер Керує постановкою фільму, відповідає за його художній рівень; обирає сценарій (найчастіше сам його пише або бере участь у написанні); визначає загальний художній стиль фільму; керує роботою художників (по костюмах, декораторів та ін); відбирає акторів (кастинг); керує акторами, як з точки зору мізансцени, так і з точки зору манери гри і інших виразних засобів; керує роботою операторів, монтажем фільму.
Кінооператор Забезпечує зйомки фільму не просто з технічної, а й з художньої сторони. проробляє «каскадерські трюки». повинен мати гарну фізичну підготовку для відряджень, нічних зйомок і довгих годин очікування необхідних світлових ефектів на природі. Ілля Афанасьєв спеціаліст із спецефектів у головудських фільмах «Чужий» і «Загін самогубців»
Кінооператор Працює з величезною кількістю освітлювальних приладів; вирішує, як показати сюжет фільму за допомогою композиції, кольору, світла і фактури кадру; бере участь у монтажі фільму, стежачи за якістю виконаних монтажних робіт і кольорокорекції. Свен Нюквіст - володар багатьох кінопремій, зокрема двох «Оскарів» за кращу операторську роботу
Художник-постановник Створює візуальне рішення фільму, яке допомагає розкрити задум режисера; розробляє ескізи, креслення декорацій, меблів, підбирає реквізит, у виборі місць для натурних зйомок, у виготовленні декорацій; бере участь у відборі дублів, у створенні графічного оформлення фільму (титри, заставка тощо); відповідає за декорації, реквізит, їх розташування на знімальному майданчику. Кетрін Мартін – художник-постановник фільму «Великий Гетсбі»
Художник-постановник У групу художника-постановника входять декоратори, бутафоры, реквізитори, костюмери, художники-гримери; вважається чоловічою професією, тому що вимагає фізичної витривалості: доводиться працювати з важкими декораціями, їздити в знімальні експедиції, витримувати ненормований робочий день. Теренс Марш – художник-постановник фільмів «Втеча із Шоушенка» і «Зелена миля»
Звукорежисер Відповідає за звукове оформлення фільму, теле-, радіопередачі або шоу; працює над створенням звукових образів, що відповідають сценарію і режисерському задуму; керує процесом мовленнєвого озвучення (актори біля мікрофона озвучують своїх героїв, вимовляють закадровий текст тощо); контролює синхронність звуку і зображення, керує монтажем звуку. записує елементи звукоряду в єдину фонограму. Грегг Рудлофф – звукорежисер фільмів «Матриця» і «Божевільний Макс: Дорога люті»
Звукооператор записує або обробляє звук, контролюючи технічну якість фонограми; роблячи запис, стежить, щоб звуки були збалансовані і не заважали один одному (наприклад, музичний супровід у фільмі не повинен заглушати мову актора); на телебаченні і на радіо може працювати і у прямому ефірі, також із живим звуком, забезпечуючи хорошу акустику на концертах.
Актор Професія актора є однією з найдавніших. Як мистецтво, акторство зародилося в Стародавній Греції і вважалося дуже престижним. До початку XX ст. в грі акторів переважала шаблонність, одноплановість характерів типажів. Революцію в професії актора здійснив Костянтин Станіславський (1863 – 1938). Він є творцем знаменитої акторської системи, метою якої є досягнення максимальної психологічної достовірності гри акторів. Висловлена ним фраза «Не вірю!» стала крилатою. Костянтин Станіславський – реформатор театру, виробив творчий метод, що здобув назву «система Станіславського»
Актор Професійний виконавець різнопланових ролей у виставах, кіно, рекламних роликах, відеокліпах. Основою акторської майстерності є принцип перевтілення. Це перевтілення може бути зовнішнім (грим, костюми, маски, виробляє інтонацію, міміку, жести) і внутрішнім (розкрити духовний світ свого героя, показати його характер, передати думки і переживання). Створює художній образ та вносить щось своє в героя. Головною метою є бажання впливати на глядачів, викликати у них відповідну реакцію, емоції, почуття. Анджеліна Джолі. Карикатура
Кінопродюсер Професія з'явилася в Голлівуді 1910-х років. Шукає ідею для нового фільму. Знаходить джерела фінансування. Запрошує сценариста, режисера, акторів. Забезпечує рекламу і просування фільму в кінопрокаті. Існує дві моделі кінематографа: комерційна і бюджетна. Комерційний кінематограф орієнтується на отримання прибутку. Така модель діє в США. Бюджетна модель орієнтується на підтримку кінопроектів з бюджету.
Кінопродюсер Генеральний продюсер - зосереджений на залучення технічних засобів, укладання договорів з творчими працівниками, дистриб'юторами. Визначає приблизний розмір бюджету фільму. Виконавчий продюсер - стежить за витрачанням коштів, укладає договори з персоналом, постачальниками матеріалів, устаткування та ін. Джеррі Брукгаймер США) – один з найуспішніших голівудських кінопродюсерів
Художник по спецефектам (композер) використовують комп'ютерну технологію для очищення конкретних компонентів в кадрах анімації і у фільмах з елементами живої дії. Вони прибирають з кадру все зайве, наприклад троси, на які підвішували головних героїв у знятих сценах. Це дуже трудомісткий процес. Сотні разів вони вирізують, переміщують і вставляють потрібні елементи. Топ самих невдячних професій в кіноіндустрії
Скрипт-супервайзер Повинен стежити за відсутністю так званих кіноляпів. У наступному кадрі у провідного актора розстебнутий піджак не повинен, немов по чарівництву, застегнуться на всі гудзики, а лобове скло автомобіля після аварії не повинно чудесним чином відновитися. Але кожен відомий фільм в кінцевому підсумку при монтажі має свої помилки і недоліки. Топ самих невдячних професій в кіноіндустрії Скрипт-супервайзери – невидимі герої кіновиробництва