Доповідь на методичному об'єднанні; Роль сім'ї в національно-патріотичному вихованні дітей дошкільного віку"

Про матеріал

Виховувати в родині дітей патріотами означає: підтримувати, розвивати й скеровувати їхні прагнення до набуття й використання на практиці знань з історії рідного краю, історії України і її народу; готувати їх до виконання свого громадянського обов'язку щодо захисту Батьківщини.

Перегляд файлу

Роль сімї у національно-патріотичному вихованні дітей дошкільного віку.

 

      В Україні батьківська, родинна педагогіка є серцевиною народної виховної практики. Це перевірений часом досвід національного виховання дітей в колі найближчих по крові й духу людей.

      Родина — природний осередок найглибших людських почуттів: тут народжуються і поглиблюються любов до матері і батька, бабусі і дідуся, роду і народу пошана до рідної мови, історії, культури.

      У кожної родини своя власна історія, але вона тісно переплітається з історією всієї країни. Адже сім'я - частка народу! Знаючи історію своєї сім'ї, можна краще пізнати історію свого народу.

       Національно-патріотичне виховання дітей у родині – складний і суперечливий процес, на який впливають різні чинники:

  • матеріально-економічна забезпеченість,
  • соціальний стан та рівень освіти батьків,
  • місце проживання (місто, село),
  • звичаї і традиції в родині, кількість членів родини, ставлення до дітей тощо.

Метою національно- патріотичного виховання,  як складника виховання у родині, є виховання любові до землі, де народилась і виросла людина, до рідного краю, міста (села), вулиці, тобто до Батьківщини; гордості за здобутки свого народу, своєї родини, а також гордості за минуле і сьогодення своїх співвітчиз-ників; прагнення захищати інтереси родини та Батьківщини.

Тому любов до своєї родини, матері, батька, родичів, дотримання духовно-культурних традицій, які вони сформували, – це ніщо інше, як вияв патріотизму, саме того його складника, що формується у родинних стосунках. У цьому розумінні взаємини у родині є для дитини ідеалом. Тут народжуються патріотичні почуття, виховується повага до батьків і свого родоводу, до родинних традицій, любов до Батьківщини і до рідної землі.

            Досвід переконує, що діти, якщо з ними проводять у родині цілеспрямовану роботу, успадковують славу своїх батьків, дідів, прадідів, славу народу.

“Нащо клад    коли  у  сім’ї  лад”,    кажуть  у  народі.

 І в цьому вислові закладено глибокий педагогічний зміст. Особливу роль у національно-патріотичному вихованні дітей у сім’ї відіграє загальний мікроклімат, настрій, уклад, спрямованість тощо.

      Родина є благодатним середовищем для виховання національно-патріотичної свідомості, почуттів і переконань у дітей.

Це обумовлено, по-перше, тим, що вона є своєрідним мікроколективом, що ґрунтується на довірливих взаєминах між чоловіком та дружиною, батьками й дітьми, на емоційному переживанні різних життєвих подій. Починаючи з перших років життя дитини, родина має великі потенційні можливості соціального впливу на її свідомість та почуттєву сферу. Можливості ці криються у спільності запитів, прагнень, інтересів членів родини, у їхній взаємозалежності, відповідальності, допомозі, в найглибших почуттях подружньої та батьківської любові. По-друге, у родинному середовищі втіленням національно-патріотичних почуттів для дитини є батьки, бабусі й дідусі. З ними у дітей пов’язуються поняття про свій будинок, рідні місця, свій край, свою Батьківщину. По-третє, процес внутрішньородинного спілкування між різними поколіннями є неперервним. Це  спілкування  є не лише звичайним обміном інформацією, а й передачею дітям та онукам духовного досвіду й героїки минулого, формуванням патріотичної свідомості, почуттів і переконань, поведінки.

Тож, родина — це природний осередок найглибших людських почуттів, де дити­на засвоює основи моралі серцем і душею, коли розвиваються почуття доброти, чуйності, любові до рідного краю. У родинному середовищі по особливому сприймаються звичаї та традиції, рідна природа, спогади стар­ших.

      Саме тому робота з батьками відіграє велике значенням для формування у дошкільників патріотичних почуттів.

Завданням дошкільних навчальних закладів є залучення батьків вихованців до активної участі в освітньому процесі, долучення до організації та проведення виховних дитячих соціально значущих заходів. Батьки мають стати не тільки гостями на заходах, не лише спостерігачами за успіхами їхніх дітей, вони мають  безпосередньо  впливати на формування дітей власним досвідом та прикладом. Зусилля педагогів мають бути спрямовані на підтримку ініціативи батьківської громади, взаємодію у розробленні та виконанні рішень щодо національно-патріотичного виховання дітей.

      Напрямки роботи з батьками з питань патріотичного виховання:

- ознайомлення батьків з роботою  ЗДО  з питань патріотичного виховання;

- залучення батьків до співпраці та стимулювання їхньої активної участі в ній;

- організація різноманітних заходів за участю батьків;

- ознайомлення батьків з результатами навчання і розвитку дітей (відкриті перегляди, тематичні тижні, інформація в куточках батьків, анкетування).

       Одним із прикладів  взаємозв’язку  педагогів нашого закладу  з батьками є міні-музеї.  Організувати їх  допомагали батьки, що дуже важливо, бо не тільки на нас, педагогів, але й на батьків покладено завдання виховати високоморального, культурного, знаючого свою історію та поважаючого традиції громадянина.

        Міні-музеї в дошкільному закладі — це особливий розвивальний простір, створений впливати на дитячу емоційну сферу, розширювати її культурний й національний світогляд, формувати життєву компетентність.   

        В нашому дошкільному закладі  створено краєзнавчий музей «Минуле та сьогодення Інгулецького району»,  який призначений для розширення знань про історію рідного району. Музей відкритий постійно, щоб батьки разом з дітьми мали змогу його відвідати, діти мають змогу познайомитись з найближчим оточенням,  шляхом накопичення чуттєвих вражень від оточуючих дитини знайомих місць, з якими вони щодня контактують.

       Музейні експонати зібрані  у відповідності БКДО  з урахуванням вікових особливостей дітей. Для створення міні – музею було виділено окреме приміщення.

До міні-музею творчою групою закладу створений проект, який містить систему роботи з дітьми в даному міні-музею (екскурсії, заняття).

       Також в нашому  закладі майже в кожній групі створені міні-музеї, а саме:

  • «Петріківський дивосвіт»
  • «Ляльки-мотанки»
  • «Ґудзик-чарівник»
  • «Народна іграшка»
  • «Міні-музей книги»
  • «Папероплетіння»
  • «Писанки»

Експонати міні-музею використовуються під час проведення тематичних тижнів, свят, розваг, ігор.

     Таким чином, національно-патріотичне виховання дітей - одна з основних задач закладу дошкільної освіти,  важливою умовою якої є тісний взаємозв'язок з батьками, сім'єю, як осередком суспільства і берегинею традицій українського народу. Без глибокої, самовідданої й розумної любові до дітей не може бути повноцінного сімейного виховання.

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Майстер-класи
Інкл
Додано
23 лютого
Переглядів
252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку