Презентація на тему : "Розвязування задач з екології" містить алгоритми розв'язування таких задач. Вона дасть змогу дітям швидко засвоїти цей матеріал.
Що називається екосистемою та біогеоценозом? Склад біогеоценозу? Що таке трофічний ланцюг? Які організми називаються продуцентами, редуцентами та консументами? Чим відрізняються консументи І порядку від консументів ІІ порядку і чи може один і той самий організм бути тим і іншим? Правило екологічної піраміди.
Розв’язок. Складаємо ланцюг живлення: рослини → птахи. Маса одного птаха — 1 кг, отже йому необхідно 10 кг рослин. Кількість птахів — 3, тому помножимо кількість птахів на масу рослин і визначаємо масу рослинної речовини, яка необхідна для того, щоб у цьому біоценозі змогли існувати три рослинноїдні птахи масою 1 кг: 3 ∙ 10 = 30 кг рослинної речовини. Відповідь: необхідно 30 кг рослин.
Розв’язання: Складаємо ланцюг живлення: рослини → гризуни → яструб. 1.Спочатку визначаємо масу сухої речовини яструба (складаємо пропорцію): 6 кг — 100 % x кг — 40 % x кг (маса сухої речовини яструба). 6 кг Ч40% : 100 %= 2,4 кг ( маса сухої речовини яструба) Визначаємо суху масу рослин у ланцюзі живлення за правилом екологічної піраміди:
Д/з Підготуйте на наступний урок такі запитання. 1.Екологічні фактори та їх класифікація. 2.Задача. Хліб, що лежав деякий час у поліетиленовому пакеті і покрився пліснявою витягли з пакета і поклали на гарячу батарею. Що вібулося з пліснявою у пакеті і на повітрі і чому?(висновок з точки зору законів екології : песимум,оптимум)
3.Охарактеризуйте екологічні групи гідробіонтів. 4.Дайте визначення таким поняттям:симбіоз, коменсалізм,мутуалізм та паразитизм. 5. Яке явище називається фотоперіодизмом і з чим воно повязане.Який зв’язок існує між тваринами, що впадають у спячку і перелітними птахами. 6. Популяція. Структура популяцій. За допомогою яких чинників відбувається регуляція чисельності популяцій. 7.Біоценоз. Структура біоценозу. 8.Біосфера та її оболонки. 9..Біогохімічні цикл Карбону та Оксигену. 10.Охорона біосфери.