Презентація на тему "Сила поетичного слова у творі "Давня казка" Лесі Українки"

Про матеріал
Створити з дитиною креолізований текст із підготовленого заздалегідь матеріалу з малюнками, фотографіями, що відображають зміст твору. Скласти асоціативний кущ для характеристики героїв. Два кубики для гри "Знайти пару в протилежностях". На одному кубику написати слова з одним значення, на іншому - з протилежним.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сила поетичного слова у творі “Давня казка” Лесі Українки

Номер слайду 2

Сила українського поетичного слова

Номер слайду 3

Гей, визволь нас, визволь нас, господи,Усіх бідних невольників,Із тяжкої турецької неволі!Засвіт встали козаченьки. В похід з полуночі,Заплакала Марусенька. Свої ясні очі.

Номер слайду 4

Поховайте та вставайте,Кайдани порвітеІ вражою злою кров’ю. Волю окропіте.

Номер слайду 5

"Лупайте сю скалу! Нехай ні жар, ні холод Не спинить вас! Зносіть і труд, і спрагу, й голод, Бо вам призначено скалу сесю розбить."

Номер слайду 6

Слово, моя ти єдиная зброє,Ми не повинні загинуть обоє!Може, в руках невідомих братів. Станеш ти кращим мечем на катів.

Номер слайду 7

Але не я... Я квиснути не стану,Хоч як не буде боляче мені,—За нашу землю, дорогу й кохану,Я рад прийнять на себе всі вогні.

Номер слайду 8

Кросворд

Номер слайду 9

{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}М А Н Д О Л І Н АС В Я Т ОК А З К АЛ А В Р І ВЗ О Л О Т ОБ Е Н К Е ТС Е Р Е Н А Д АС П І В Ц ІІ З І Д О Р АЩ А С Т Я

Номер слайду 10

“Робота в парах”І. Яке значення мали слова поета для народу?ІІ. Коли і при яких обставинах знайомиться поет з графом Бертольдом? Як граф ставиться до поета?ІІІ. Коли Бертольдо звернувся за допомогою до поета? Як віддячив йому за це?ІV. Яким чином Бертольдо переміг війну? Хто йому прийшов на допомогу вдруге? V. Чи зрозумів Бертольдо, як правильно жити? Який шлях він обрав? Що полюбив більше?VІ. До чого привела графа Бертольда любов до грошей? VІІ. Хто прийшов на допомогу народові у такій ситуації? VІІІ. Граф захотів підкупити співця, аби не співав проти нього. Чи вдалося йому це?ІХ . Як склалася доля обох героїв? Х . Чи закінчується боротьба слова проти несправедливості?

Номер слайду 11

Тема: зображення боротьби трудящих проти своїх поневолювачів та ролі і місця поета у визволенні народу з-під гніту.Ідея: уславлення мужності, цілеспрямованості, віри у щасливе життя, засудження жорстокості, жаги до збагачення, прагнення поневолити народ.

Номер слайду 12

Композиція твору: Експозиція – знайомство з поетом. Зав’язка – зустріч поета з Бертольдом. Кульмінація – конфлікт між Бертольдом і поетом. Розв’язка - довічне ув’язнення поета, його смерть. “А поетові нащадки Слово гостреє гартують”.

Номер слайду 13

Ліро-епічна поема – віршований твір великого обсягу, який має переважно одну сюжетну лінію, невелику кількість героїв і розкриває якусь одну проблему.

Номер слайду 14

“Робота за варіантами”Знайдіть художні засоби.І варіант – епітетиІІ варіант – метафориІІІ варіант – порівняння“Робота біля дошки”Визначте віршовий розмір. А коли війна скінчиться. Того діла й того слова,То скінчиться давня казка,А настане правда нова.

Номер слайду 15

Гра «Знайти пару в протилежностях». З’єднайте протилежності, взяті з тексту твору. Поясніть, кого чи чого вони стосуються. Поет рай. Пекло одбирати. Мучилися хата на помостіДарувати Бертольдо. Рученька тендітна в ярмі стогнали. Землянка вогка руки чорніГуляв у замку втішався

Номер слайду 16

Гра «Знайти пару в протилежностях». Поет Бертольдо. Пекло рай. Мучилися втішався. Дарувати одбирати. Рученька тендітна руки чорніЗемлянка вогка хата на помостіГуляв у замку втішався

Номер слайду 17

Антитеза – (грец. αντιθεσις — протиставлення) — стилістичний прийом, що полягає у зіставленні контрастних явищ, образів, понять, слів або словосполучень, протилежних за своїм змістом. В основі антитези часто лежать антоніми. Вживається в ліриці, художній публіцистиці, поширена як ораторський прийом.

Номер слайду 18

Гра «Дерева з цитатами»

Номер слайду 19

Тестові завдання з однією правильною відповіддю.1. Головний герой твору “Давня казка:а) садівник;б) кріпак;в) поет;г) пан.

Номер слайду 20

2. Поет боявся, щоб від нього не втекли:а) думки;б) рими;в) однокласники;г) мрії.

Номер слайду 21

3. На якому музичному інструменті грав поет?а) скрипці;б) сопільці;в) кобзи;г) мандоліні .

Номер слайду 22

4. Яку квітку кинула кохана лицареві як подяку за серенаду?а) ромашку;б) рожу;в) тюльпан;г) гвоздику

Номер слайду 23

5. Чим займаються сьогодні поетові нащадки?а) “Слово гостреє гартують”;б) “тюрми міцнії будують”;в) схиляють “чола в тузі”;г) втішаються, “як у раю”.

Номер слайду 24

6. Коли “скінчиться давня казка”, то…а) Між нащадками зніметься “боротьба тяжка, завзята”;б) “думи-чарівниці” не матимуть “ні застави, ні границі”;в) “настане правда нова”;г) “поет від свого люду не почує слів догани”.

Номер слайду 25

Установіть відповідність між рисами характеру героя та цитатою. 7. Бертольдо. А) «Пан гуляв у себе в замку,-     1. Невдячний. У ярмі стогнали люде,                  2. Зневажа простих людей.І здавалось, що довіку                3. Підступний. Все така неволя буде».                4. Керується тільки власними. Б) «Він дедалі в смак ввіходив          інтересами.І потроху в себе в графстві         5. Справжній товариш.Інші звичаї заводив…»В) «Всіх приймали, всіх вітали,Всім уміли догодити,Тільки нашого поета. Пан забувся запросити». Г) «Ви скажіть, що він у мене. Буде жиги в шані, в славі,Тільки, звісно, хай забуде. Різні вигадки лукаві». А – 2, Б – 4, В – 1, Г – 3.

Номер слайду 26

8. Поет. А) «… поки я буду жити,                 1. Талановитий. Не подумаю довіку                         2. Волелюбний. Зброї чесної зложити!»                  3. Відданий улюбленій справі. Б) «Та була у нього пісня               4. Щирий у стосунках.І дзвінкою, і гучною,                      5. Жадібний. Бо розходилась по світу. Стоголосою луною». В) «То моє багатство – панствоІ розкішне, і просторе. При всьому сьому багатствіЯ щасливий завжди й вільний»Г) «Ну, на се, – поет відмовив, -Не надіюся я зроду. Можу я знайти й без плати. Для приятеля пораду». А – 3, Б – 1, В – 2, Г – 4.

Номер слайду 27

Домашня робота. Напишіть твір-роздум на тему«Значення слова у житті людини»

Номер слайду 28

Допоки сонце світить з висоти,Щебечуть птахи, зацвітають квіти,Ми Вам життям бажаєм твердо йти,І днем грядущим від душі радіти!Хай щастя завжди супроводить Вас,Людська повага й шана не минають,А вашу мрію й працю повсякчас. Лиш визнання вінчають!

pptx
Додав(-ла)
Іонашке Альона
Додано
10 березня 2021
Переглядів
986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку