Сучасні форми підвищення професійної компетентності педагога
Номер слайду 2
Удосконалення рівня професійної компетентності – один із основних напрямків реформування освіти. «Педагогічні та науково-педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру». (Закон України «Про освіту»)«Підготовка педагогічних і науково-педагогічних працівників, їх професійне самовдосконалення – важлива умова модернізації освіти». (Національна доктрина розвитку освіти)
Номер слайду 3
Модель вчителя-майстра
Номер слайду 4
ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНЦІЯ ПЕДАГОГА -це особистісні можливості викладача, які дозволяють йому самостійно й ефективно реалізовувати цілі педагогічного процесу.
Номер слайду 5
УМОВИ ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ :• позитивний духовно-моральний імідж школи: сприятливі, інноваційно-творчі умови роботи; акцент на інноваційному, творчо-пошуковому компоненті методичної діяльності; • довіра, можливість виявляти ініціативу, творчість;• любов до професії, дітей;• потреба в самовдосконаленні, зокрема самореалізації, самоствердженні та самовияві; можливість отримати визнання в колективі;• систематична самоосвітня діяльність протягом курсового й міжкурсового періоду; навчання на курсах підвищення кваліфікації;• приклад і вплив учительського середовища, зокрема колег, адміністрації;• організована робота методичних об'єднань, усього вчительського колективу.
Номер слайду 6
Інноваційна діяльність педагогів стає на сьогоднішній день основним напрямом реалізації модернізаційних реформ в освіті й одним із суттєвих напрямів переходу до моделі інноваційного розвитку України. Вимоги, висунуті до вчителів відповідно до стандартів професійно-педагогічної освіти, містять інноваційні компоненти на основі компетентнісно-орієнтованого підходу.
Номер слайду 7
Конкурентоспроможність учителя визначається обсягом компетенцій у сфері професійної діяльності, залежить від рівня кваліфікації, педагогічного досвіду, майстерності, професійно значущих якостей особистості. Рівень професійної компетентності вчителя — це його знання, вміння, особистий досвід. Бути компетентним означає бути здатним мобілізувати в певній ситуації отримані знання й досвід. Професійна компетентність учителя потребує постійного розвитку й удосконалення. Поняття професійної компетентності педагога виражає єдність його теоретичної та практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності й характеризує його професіоналізм. Педагогічний професіоналізм, педагогічна компетентність — розглядається в контексті безперервної педагогічної освіти й педагогічної діяльності, вимог до вчителя і його підготовки.
Номер слайду 8
Підвищення компетентності учителя :
Номер слайду 9
Основні завдання систематичного підвищення педагогами свого професійного рівня:- вдосконалення теоретичних знань, професійної компетентності вчителя;- оволодівання новими формами, методами, прийомами навчання і виховання дітей;- вивчення та впровадження в практику перспективного педагогічного досвіду, новітніх досягнень педагогічної, психологічної наук, нових педагогічних технологій;- розвиток у школі інноваційних процесів.
Номер слайду 10
Джерела отримання знань:-наукова, науково-методична, методична, публіцистична, художня та інші літератури);-фахова періодика (газети, журнали);-Інтернет;-телебачення;-відео, аудіо інформація;-семінари, круглі столи, конференції;-майстер-класи;-курси підвищення кваліфікації;-екскурсії, театри, виставки, музеї, концерти;-заходи з обміну досвідом;-різноманітні курси;-подорожі тощо.
Номер слайду 11
Форми самоосвіти:- доповіді, виступи на семінарі, педагогічні раді, методичному об`єднанні;- реферати;- програми;- методичні посібники;- статті до фахового видання;- дидактичний матеріал;- науково-методичні розробки;- проекти.
Номер слайду 12
З появою в роботі вчителя комп’ютера та Інтернету значно підвищуються можливості педагогічної самоосвіти. З`являються нові теми, цікаві завдання та способи їх розв’язання, нові способи самореалізації:-розробка електронних уроків, посібників тощо;-розробка пакету тестового матеріалу в електронному вигляді;-розробка пакету стандартного поурочного планування з теми чи групи тем;-комплект дидактичного матеріалу з предмета;-розробка комплекту роздаткового матеріалу з предмета;-створення термінологічного словника з предметної теми, розділу;-кабінет інформаційних технологій;-розробка навчальних проектів;-розробка пакету олімпіадного матеріалу для підготовки учнів;-проект особистої методичної веб-сторінки;-база даних питань і задач з предмета;-створення електронної бібліотеки творів художньої літератури згідно програм;-зв'язок самоосвіти з практичною діяльністю педагога.
Номер слайду 13
Сучасний учитель повинен уміти сам і навчити учнів творчо опановувати знання, застосовувати їх у конкретних навчальних і життєвих ситуаціях, критично осмислювати здобуту інформацію, володіти вміннями й навичками саморозвитку, самоаналізу, самоконтролю та самооцінки. Учитель має оволодіти всіма складовими професійної компетентності, зокрема когнітивно-технологічною, методичною, комунікативно-ситуативною, ауто-психологічною, кооперативною, валеологічною, загальнокультурною тощо, а також способами мотивації діяльності, навичками формування необхідних компетенцій для здійснення професійного самовдосконалення на засадах компетентнісного підходу.