Презентація на тему: "Суспільні норми."

Про матеріал

Презентація на тему: "Суспільні норми " рокриває поняття «правила», «право», «права»; важливість дотримання моральних норм.

5 клас НУШ підручник Воронцова

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розділ 5. Соціальне здоров’я§ 19. Тема: Суспільні норми.

Номер слайду 2

Основні поняття і терміни: ПРАВИЛА • ПРАВО• ПРАВА • МОРАЛЬНІ НОРМИ

Номер слайду 3

У цьому параграфі ви:1. дослідите поняття «правила», «право», «права»;2. створите пам'ятки про права та обов'язки дитини;3. обговорите важливість дотримання моральних норм.

Номер слайду 4

ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНІ ПРАВИЛАНавіщо, на вашу думку, люди створюють різні правила, норми, закони? Чому б кожному не чинити так, як йому заманеться? Щоб відповісти на ці запитання, уявімо деякі можливі наслідки життя без правил. Перейдіть за QR-кодом і подивіться відео про один день без правил. Обговоріть, чому правила важливі?

Номер слайду 5

Усе шкільне життя пов'язане з правилами, наприклад, щодо поводження на уроках і перервах, стосовно пожежної .• Розгляньте мал. 60 «Правила класу» і порівняйте їх із правилами вашого класу. Обговоріть, яких правил вам дотримувати легко, а яких - складно.

Номер слайду 6

А якби ви були директором школи, може, встановили б інші правила?

Номер слайду 7

Об'єднайтесь у групи і придумайте два жартівливих і чотири серйозних правила, які ви хотіли б запровадити у вашій школі. Зачитайте та обговоріть свої пропозиції. Можливо, якесь правило всім сподобається і ви запропонуєте додати його до правил вашої школи.

Номер слайду 8

ЩО ТАКЕ ПРАВОПраво - це система суспільних норм (правил), які регулюють життя і поведінку людей у певній країні.

Номер слайду 9

В Україні норми права записані в Конституції Українита законах, які ухвалює Верховна Рада України. Ті, хто поважають закони та дотримуються їх, є законослухняними громадянами. А ті, хто їх порушує, - правопорушниками або навіть злочинцями.

Номер слайду 10

Існує багато професій, пов’язаних із правом. Прочитайте інформацію про деякі з них. Правник (юрист) / Правниця (юристка)Це фахівець, який (яка) має професійні знання у галузі права. У правових відносинах розрізняють професії прокурора, адвоката, судді. Прокурор представляє в суді докази проти людини, яка скоїла правопорушення. Адвокат захищає обвинувачуваного, допомагає обстоювати його права у суді. Суддя чинить суд згідно із законом, тобто висловлює обов'язкову для інших людей думку щодо цього правопорушення.

Номер слайду 11

Перейдіть за QR-кодом і подивіться перший епізод освітнього серіалу «Хумра. Історія про права людини». Обговоріть: Як суддя вирішує, яке покарання можна застосувати, а яке - ні?Чим відрізняються поняття «правило», «право», «права»..

Номер слайду 12

ПРАВА ДИТИНИУ демократичних країнах найважливішими є закони, які захищають права людини, зокрема права дитини. У 1989 році Організація Об’єднаних Націй (ООН) прийняла Конвенцію про права дитини. Цей документ містить 54 статті, в яких детально розписано всі права дітей. Текст Конвенції зайняв би 40 сторінок цього підручника.

Номер слайду 13

Конвенція сповістила світові, що кожна дитина, хоч би в якій країні вона народилася, якої національності була, має невід’ємне право на піклування і захист, навчання і розвиток своїх здібностей, тобто на щасливе дитинство. Україна також приєдналася до цієї Конвенції. Мал. 61. Плакат «Права дитини»

Номер слайду 14

Проведіть мозковий штурм. Уявіть, що вам доручили відповідальну роботу -скласти перелік прав, якими могли б користуватися всі діти. Що ви запропонували б? Оформіть результат за прикладом

Номер слайду 15

ЩО ТАКЕ ОБОВ'ЯЗКИОбов’язок - це зобов’язання людини перед собою, іншими людьми, державою. Дотримання взятих на себе зобов’язань і спільно прийнятих правил полегшує взаємодію у суспільстві й робить усіх щасливішими.

Номер слайду 16

Розгляньте мал. 62 і назвіть деякі обов’язки дітей.

Номер слайду 17

Обговоріть, чому важливо з повагою ставитися до навколишніх, берегти природу і державне майно, старанно вчитися, дбати про своє здоров'я.• Поміркуйте, що може статися, якщо цього не робити. • Об'єднайтесь у групи. Оберіть найважливіші, на вашу думку, права й обов'язки дитини та створіть пам'ятки

Номер слайду 18

МОРАЛЬНІ НОРМИЖиття людей упорядковується не тільки за офіційно затвердженими законами, а й за іншими - неписаними. Їх ще називають нормами моралі або моральними заповідями.

Номер слайду 19

Дорослішаючи, людина опановує їх глибше й повніше.1. Шануй батька і матір. 2. Не вбивай. 3. Не бери чужого. 4. Не зраджуй друзів. 5. Стався до інших так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе - цих та інших моральних заповідей дотримувалися ще наші далекі предки.

Номер слайду 20

Ці моральні норми мають усі народи світу. Тих, хто керується моральними заповідями, вважають порядними (тобто нездатними на погані, нечесні вчинки) людьми. А порушення цих заповідей називають аморальними вчинками й засуджують.

Номер слайду 21

Розгляньте мал. 63, 64. Обговоріть, у якій ситуації є порушення моральної норми і якої саме? Наведіть приклади ситуацій, коли люди дотримувалися чи не дотримувалися моральних норм. До чого це призвело?

Номер слайду 22

Мозаїка завдань до теми 1. Назвіть приклади правил класу (1), футбольних правил (2) правил дорожнього руху (3). А) говорити по черзіБ) переходити дорогу на зелений сигнал світлофора. В) матч проводиться за участю двох команд. Г) підтримувати чистоту на робочому місціҐ) пішоходи повинні рухатися тротуарами. Д) один гравець із команди — воротар

Номер слайду 23

2. Визначте, які твердження є правами, а які бов'язками. А. Усі діти мають дбати про своє здоров’я. Б. Усі діти мають вчитися. В. Усі діти мають право на вільне спілкування. Г. Усі діти мають право на повноцінне харчування. Д. Усі діти мають право на ім'я і громадянство.

Номер слайду 24

3. Розкажіть про найзаплутаніший момент цього уроку.

Номер слайду 25

4. Оцініть свої досягнення. Я можу розказати, для чого потрібні правила.☆☆☆Я знаю різницю між поняттями «правило», «право», «права».☆☆☆Я можу назвати деякі права дітей.☆☆☆

Номер слайду 26

Домашнє завдання1. Опрацювати. § 19 ст. 148‒1542. Виписати нові поняття.3. Виконати. Мозаїка завдань до теми.4. Виконати тести за посиланням:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3182463

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Корчинська Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
29 січня
Переглядів
1956
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку