Презентація до уроку на тему: "Тканини рослин". На цьому уроці учні розглядують будову рослинних тканин; вивчають їх функції; розвивають поняття про взаємозв'язок будови й функцій тканин.
Епігаф уроку Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати!
Номер слайду 3
Пригадайте, що таке клітина. Назвіть складові клітини рослини
Номер слайду 4
Встав пропущені слова. Рослини досліджує наука __. За способом живлення рослини __. Клітини рослин містять зелений пігмент __. Рослини здатні засвоювати сонячну __. За участі сонячної енергії рослини з неорганічних речовин утворюють____. Цей процес називається__. Під час фотосинтезу в навколишнє середовище виділяється __. Процес засвоєння рослинами вуглекислого газу з повітря називають ___. Поглинання рослиною з ґрунту мінеральних речовин, розчинених у воді, називається___. Засвоєння кисню з повітря з виділенням вуглекислого газу - це процес____. Рослина утворює органи: ___ та __.
Номер слайду 5
У 1682 році англійський ботанік Неємія Грю, коли досліджував рослини під мікроскопом, побачив щось на зразок текстильної тканини. З того часу виникло словосполучення «жива тканина».
Номер слайду 6
Проблемне питання. Рослини такі різні за зовнішнім виглядом. Чому? Адже побудовані з подібних клітин.
Номер слайду 7
Завдання: називати та охарактеризувати тканини рослинного організму; знати місцерозташування тканин в організмі рослини; робити висновки про особливості будови тканин в залежності від їх функцій.
Номер слайду 8
План1. Поняття про тканини2. Тканини рослин
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Тканина — це сукупність клітин, що мають спільне походження, однакову будову і виконують спільні функції. Залежно від функції, яку виконують тканини, їх поділяють на типи: твірні; основні; покривні; механічні; провідні.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
1 група – твірні тканини;2 група – основні тканини;3 група – покривні тканини;4 група – провідні тканини;5 група – механічні тканини.
Номер слайду 13
Таблиця: «Тканини рослин»{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Тканина. Особливості будови. Місце розташування. ФункціЇ тканини. Твірна Основна. Покривна. Провідна. Механічна
Номер слайду 14
Номер слайду 15
МЕРИСТЕМИ
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Номер слайду 21
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Номер слайду 24
«Коло ідей» 1) Поміркуйте, чи могли б існувати рослини без якоїсь тканини. Відповідь обґрунтуйте. Втрата якої тканини є найменш важливою для рослини? Чому?2) Допоможіть основній тканині змінити свою функцію на якусь іншу. Уявіть і спрогнозуйте, якими можуть бути наслідки таких змін функцій тканинами? Помінялися якось в органах рослин усі тканини. «Не хочу, - каже покривна тканина, захищати і край! Буду тепер запасати речовини», – і занурилася всередину стебла, полізла в бульби і плоди. Тут обізвалася твірна: «Скільки можна все утворювати і ділитися? У мене вже сил немає, хочу бути опорою», - і побігла в жилки, деревину, кісточки плодів. Далі мовила провідна: «Хочу захищати, а не працювати все життя як насос», - і перемістилася на зовнішню частину стебла і листків. Не забарилась і механічна тканина: «А я, бідолашна, для всіх завжди опорою була. А відтепер хочу, щоб з мене формувалися всі органи рослини!» Основна ж сказала: «Ви, дівчата, вже всі «теплі» місця позаймали, а що ж мені залишили?»
Номер слайду 25
«Незакінчені речення»— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…— Урок важливий, тому що…— Мені сподобалося…— Від наступного уроку я чекаю…
Номер слайду 26
Домашнє завдання опрацювати §22. Дати відповіді на запитання після параграфу. * Індивідуальні та творчі завдання.- Скласти ребуси або загадки до теми «Тканини»