Прочитай слова і подумай, на яку тему можна скласти з них текст. Побудуй з поданих слів у рядку речення. Прочитай їх. Це окремі речення чи текст? Чому?Читання, закінчився, урок. Перерва, велика, почалася. На, учні, вийшли, усі, подвір’я. Тільки, та, залишились, Василько, класі, та Мар’янка. Сьогодні, чергові, вони. Кімнату, класну, діти, провітрили, все, і, підготували,до, уроку, наступного.
Випиши в одну колонку словосполучення прикметників з іменниками у прямому значені, а в другу – в переносному. Ясне сонце, пухнастий сніг, дикий виноград, шовкові нитки,чисте поле, шовкові кучері, польові квіти, чорна ніч, залізналопата, привітний погляд, чарівна усмішка, яблуневі квіти.
Спиши, розкриваючи дужки і добираючи дієслова, що найбільш влучно характеризують прихід весни. Мотивуй свій вибір. Аж ось весна (прийшла, завітала). Привітно посміхнулась вона сонцю, небу, лісу, степу. І ожили вони після зимової дрімоти, посвітлішали. Берізка сережками зашелестіла, тополя листячком затріпотіла, дзвіночки ніжно задзвеніли. А пташки (загомоніли, заметушились, заспівали), радіючи сонцю й теплу. Скрізь співи, крики. Весна прийшла!