Презентація на тему "Видатні диригенти"

Про матеріал
Презентація для 9-11 класів на тему "Відомі диригенти". Дириге́нт, дириге́нтка (від лат. dirigio — направляю, керую) — людина, яка керує підготовкою твору до виконання (проводить репетиції) та керує виконанням твору (диригує) оркестром, хором, ансамблем, зокрема оперної чи балетної трупи і т. д. Крім ритму, диригент передає оркестру динамічні ефекти (посилення й ослаблення звуку), прискорення, уповільнення і зупинки руху, а також показує, коли якому інструменту вступати. Він забезпечує ансамблю стрункість і технічну довершеність виконання. Його завданням є відтворити за допомогою керованого ним колективу виконавців свої художні наміри, своє розуміння твору (інтерпретацію). При диригуванні оркестром диригенти використовують, як правило, спеціальну диригентську паличку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Видатні диригенти: Густав Малер, Герберт фон Караян, Клод Дебюссі. Автор: Раєцький Олександр 11 Б

Номер слайду 2

Густав Малер — австрійський композитор, оперний і симфонічний диригент єврейського походження.

Номер слайду 3

За життя Малера його музика часто недооцінювалася. Симфонії Малера іменувалися «симфонічними попурі», їх засуджували за стильовий еклектизм, зловживання «ремінісценціями» з інших авторів і цитатами з австрійських народних пісень. Майстерну композиторську техніку Малера не заперечували, але його звинувачували в тому, що незліченними звуковими ефектами і застосуванням грандіозних оркестрових (а іноді і хорових) складів він намагається приховати свою творчу неспроможність.

Номер слайду 4

Серед відкриттів Малера у сфері форми можна згадати майже повне уникнення точної репризи; вживання рафінованих варіаційних форм, в яких загальний малюнок теми зберігається, тоді як змінюється її інтервальний склад; застосування різноманітних і витончених поліфонічних прийомів, що породжує іноді вельми сміливі гармонічні поєднання; у пізніх творах — тенденцію до «тотального тематизму» (пізніше теоретично обґрунтованому Шенбергом), тобто до насичення тематичними елементами не тільки головних, але і побічних голосів.

Номер слайду 5

Герберт фон Караян— австрійський диригент. За визначенням газети New York Times, Герберт фон Караян є одним із найвідоміших і найвпливовіших диригентів світу.

Номер слайду 6

Караян зіграв важливу роль у закріпленні цифрового формату аудіозапису на компакт-диски . Він сприяв визнанню цієї нової технології своїм авторитетом і брав участь у першій пресконференції, присвяченої випуску аудіозаписів на компакт-дисках. Перші прототипи компакт-дисків були обмежені часом звучання 60 хвилин. Існує припущення, що стандарт часу звучання 74 хвилини був введений для того, щоб умістити Дев'яту симфонію Бетховена, й архів записів Караяна і його явно виражені побажання зіграли в тому значну роль.

Номер слайду 7

Репертуар Караяна складали переважно твори композиторів минулих століть, а також твори сучасників, написані до 1945 року (зокрема таких композиторів як Г. Малер, А. Шенберг, А.Берг, А. Веберн, Б. Барток, Я. Сібеліус, Р. Штраус, Дж. Пуччіні, А. Онеґґер, С. Прокоф'єв, К.Дебюссі). Виняток складають Симфонія № 10 Дмитра Шостаковича, записана двічі, а також виконання прем'єри «Комедії на кінець часів» Карла Орфа в 1973 році.

Номер слайду 8

Клод Ашіль Дебюссі́— французький композитор, піаніст, диригент, музичний критик.

Номер слайду 9

Дебюссі — основоположник музичного імпресіонізму. У своїй творчості спирався на французькі музичні традиції: музика французьких клавесиністів (Ф. Куперен, Ж. Ф. Рамо), лірична опера і романс (Ш. Гуно, Ж. Массне). Значним був вплив російської музики (М. П. Мусоргський, М. А. Римський-Корсаков), а також французької символістської поезії та імпресіоністського живопису. Дебюссі втілив у музиці швидкоплинні враження, якнайтонші відтінки людських емоцій і явищ природи.

Номер слайду 10

Дебюссі відтворює суть неясного, символічно-туманного поетичного тексту. Цьому твору, разом із загальним імпресіоністським забарвленням і недомовленістю символіста, властиві тонкий психологізм, яскрава емоційність у вираженні почуттів героїв. Блискучістю і в той же час прозорістю оркестрової палітри відмічені 3 симфонічних ескізи «Море» (1905) — найкрупніший симфонічний твір Дебюссі. Композитор збагатив засоби музичної виразності, оркестрову і фортепіанну палітру. Він створив імпресіоністську мелодику, що відрізняється гнучкістю нюансів і, в той же час, розпливчатістю.

Номер слайду 11

Дякую за увагу

ppt
Додав(-ла)
Добродуш Аліна
Додано
3 березня 2021
Переглядів
1996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку