Про матеріал
Видатний американський вчений, педагог , філософ , професор Джон Дьюї сказав: “Якщо ми будемо вчити сьогодні так , як ми вчили вчора, ми вкрадемо у наших дітей завтра». Е.Роджерс також зазначив , що «якщо в сучасному суспільстві ми не матимемо людей , які конструктивно реагують на найменші зміни в загальному розвитку , ми зможемо загинути , і це буде та ціна , яку ми всі заплатимо за відсутність творчості ». Тому , йдучи в ногу з часом, в своїй практиці використовую інформаційно – комунікаційні технології. Адже вони сприяють розвитку пізнавального інтересу учнів, оскільки дозволяють доповнити існуючі підручники новим, живим, цікавим для учнів матеріалом. На уроках англійської мови за допомогою ресурсів мережі Інтернет вирішую низку дидактичних завдань:
формую навички та вміння читання, використовуючи матеріали глобальної мережі та адаптуючи їх до конкретного матеріалу уроку;
вдосконалюю вміння писемного мовлення школярів ;
поповнюю свій словниковий запас і учнів;
використовую як ілюстративне засіб і засіб оцінки знань, при навчанні аудіювання, а також у проектній діяльності .
Таким чином у своїй урочній і позаурочній діяльності з навчання англійської мови застосовую ІКТ в 5 найбільш популярних напрямках: контроль знань , самоосвіта, ілюстрація, практика і як засіб спілкування. Використання інтерактивних презентацій та відео сюжетів . На своїх уроках готую інтерактивні презентації та відео сюжети. Вони містять завдання у вигляді питань, ігор, кросвордів (для учнів молодших класів).Використовую їх також і як засіб наочності і результат проектної діяльності (8-11 класи). Ще одна можливість зробити урок пізнавальним – це використання, наприклад, в пред’явленні матеріалу віртуальні екскурсії. Основними перевагами комп’ютерної презентації є те, що вона може органічно вписатися в будь-який урок з даної теми, вона дозволяє працювати з великим числом таблиць і схем (не треба малювати на дошці ), дозволяє всім учасникам брати участь у диспутах з мовними опорами (робота в робочих групах).Доведено, що дитина не тільки сприймає інформацію, але і швидше запам’ятовує, коли бачить її на екрані.Ще одна з можливостей уніфікувати навчальний процес – це використання електронних тестів. Глобальна мережа Інтернет пропонує безліч корисних ресурсів для роботи з автентичним матеріалом , який можна адаптувати до конкретних навчальним завданням уроку. Електронні тести можна використовувати як при введенні, так і закріпленні матеріалу, можна використовувати дистанційні форми такої роботи з тією категорією дітей, які пропускають заняття через хворобу або готуються до олімпіад або конкурсам. А можна створити такий тест і роздрукувати , якщо не завжди є можливість підключитися до мережі Інтернет.Отже, використання ІКТ та Інтернет – ресурсів на уроці англійської мови дозволяє мені більш повно реалізувати цілий комплекс методичних, дидактичних, педагогічних і психологічних принципів.