Презентація на тему "Використання ІКТ на уроках англійської мови"

Про матеріал
Видатний американський вчений, педагог , філософ , професор Джон Дьюї сказав: “Якщо ми будемо вчити сьогодні так , як ми вчили вчора, ми вкрадемо у наших дітей завтра». Е.Роджерс також зазначив , що «якщо в сучасному суспільстві ми не матимемо людей , які конструктивно реагують на найменші зміни в загальному розвитку , ми зможемо загинути , і це буде та ціна , яку ми всі заплатимо за відсутність творчості ». Тому , йдучи в ногу з часом, в своїй практиці використовую інформаційно – комунікаційні технології. Адже вони сприяють розвитку пізнавального інтересу учнів, оскільки дозволяють доповнити існуючі підручники новим, живим, цікавим для учнів матеріалом. На уроках англійської мови за допомогою ресурсів мережі Інтернет вирішую низку дидактичних завдань:  формую навички та вміння читання, використовуючи матеріали глобальної мережі та адаптуючи їх до конкретного матеріалу уроку;  вдосконалюю вміння писемного мовлення школярів ; поповнюю свій словниковий запас і учнів;  використовую як ілюстративне засіб і засіб оцінки знань, при навчанні аудіювання, а також у проектній діяльності . Таким чином у своїй урочній і позаурочній діяльності з навчання англійської мови застосовую ІКТ в 5 найбільш популярних напрямках: контроль знань , самоосвіта, ілюстрація, практика і як засіб спілкування. Використання інтерактивних презентацій та відео сюжетів . На своїх уроках готую інтерактивні презентації та відео сюжети. Вони містять завдання у вигляді питань, ігор, кросвордів (для учнів молодших класів).Використовую їх також і як засіб наочності і результат проектної діяльності (8-11 класи). Ще одна можливість зробити урок пізнавальним – це використання, наприклад, в пред’явленні матеріалу віртуальні екскурсії. Основними перевагами комп’ютерної презентації є те, що вона може органічно вписатися в будь-який урок з даної теми, вона дозволяє працювати з великим числом таблиць і схем (не треба малювати на дошці ), дозволяє всім учасникам брати участь у диспутах з мовними опорами (робота в робочих групах).Доведено, що дитина не тільки сприймає інформацію, але і швидше запам’ятовує, коли бачить її на екрані.Ще одна з можливостей уніфікувати навчальний процес – це використання електронних тестів. Глобальна мережа Інтернет пропонує безліч корисних ресурсів для роботи з автентичним матеріалом , який можна адаптувати до конкретних навчальним завданням уроку. Електронні тести можна використовувати як при введенні, так і закріпленні матеріалу, можна використовувати дистанційні форми такої роботи з тією категорією дітей, які пропускають заняття через хворобу або готуються до олімпіад або конкурсам. А можна створити такий тест і роздрукувати , якщо не завжди є можливість підключитися до мережі Інтернет.Отже, використання ІКТ та Інтернет – ресурсів на уроці англійської мови дозволяє мені більш повно реалізувати цілий комплекс методичних, дидактичних, педагогічних і психологічних принципів.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЕФЕКТИВНЕ ВИКОРИСТАННЯ ІКТ ПІД ЧАС ТРАДИЦІЙНОГО ТА ВІДЕО УРОКУ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ ДІЯЛЬНІСНОГО РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОГО УЧНЯПідготувала. Вчитель Березнівського НВК «ЗОШ І-ІІ ст –ліцей з професійним навчанням» Доцик Н. В.

Номер слайду 2

« ЯКЩО МИ БУДЕМО ВЧИТИ ДІТЕЙ СЬОГОДНІ ТАК ЯК ВЧИЛИ ВЧОРА, МИ ВКРАДЕМО У НАШИХ ДІТЕЙ ЗАВТРА»Джон Дьюї

Номер слайду 3

Розвиток системи освіти в Україні, її вихід на європейський рівень неможливі без підвищення уваги до викладання іноземних мов, володіння однією з яких є неодмінним критерієм інтеграції України в Європейське та світове співтовариство.   На сьогоднішній день , основним завданням сучасної школи є розвиток гармонійно цілісної особистості, де у центрі уваги – учень з його обдарованістю, здібностями, потенційними можливостями, а також створення інноваційного простору. Для того, щоб викликати інтерес в учнів до вивчення іноземної мови, ми повинні шукати нові, цікаві і результативні форми і методи навчання. Сьогодні актуалізується поняття «діяльнісний підхід».  Зокрема, у новому Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти читаємо:«Діяльнісний підхід спрямований на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичних ситуаціях, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища».

Номер слайду 4

Спрямованість навчально – виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості;Застосування на практиці здобутих знань з різних навчальних предметів;Успішна адаптація людини в соціумі;Професійна самореалізація;Формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти. Діяльнісний підхід -

Номер слайду 5

Саме діяльнісний підхід дозволяє уникнути розриву між теоретичними знаннями та застосуванням їх на практиці. Механізмом здійснення діяльності є розв’язання різноманітних завдань. Задачею вчителя є навчання учнів вмінню виконувати діяльність,за допомогою якої вона реалізується. Знати- це не просто пам’ятати відповідні знання, а виконувати відповідну діяльність, що пов’язана з цими знаннями. Тому що засвоїти знання можна тільки оперуючи ними. Діяльнісний підхід включає в себе: Розвивальне навчання. Проблемне навчання. Особистісно-орієнтоване навчанняІнтерактивні технологіїІнформаційно-комунікаційні технологіїПроектна технологія

Номер слайду 6

Діяльнісна позиція учня в навчальному процесіСтійка навчальна мотивація (пізнання, спілкування у формі співробітництва):здатність формулювати мету, визначати умови її досягнення. Володіння діями, які дозволяють вирішувати навчальні завдання, тобто досягти мети. Здатність до самоконтролю та самооцінки результатів навчальної діяльності

Номер слайду 7

Переваги діяльнісного підходу до навчання іноземної мови. Забезпечує цілісний розвиток дитини. Підходить для учнів з різними здібностями та різним рівнем знань. Забезпечує високу мотивацію. Дозволяє учням отримувати мовний досвід як результат практичної діяльностіМотивує учнів знаходити мовні рішення, лексику, структури,які необхідні в даний момент для вирішення практичних завдань. Забезпечує успішний розвиток власних мовних навичок, творчої активності кожного учня

Номер слайду 8

Інформаційно-комунікаційні технології : Це сукупність методів, засобів і прийомів, що використовуються для добору, опрацювання, зберігання, подання, передавання різноманітних даних і матеріалів, необхідних для підвищення ефективності різних видів діяльності. Це технології опрацювання інформації за допомогою комп’ютера та телекомунікаційних засобів

Номер слайду 9

Використання ІКТ дозволяє: Підвищувати інтерес, мотивацію навчальної діяльностіЗдійснювати диференційований підхід. За короткий проміжок часу виконувати великий обсяг роботи. Оволодівати практичними способами роботи з інформацією. Активізовувати пізнавальну діяльність учнівІндивідуально підійти до учня, застосовуючи різнорівневі завдання

Номер слайду 10

Напрямки використання ІКТ на уроках англійської мови:використання Інтернету, компакт-дисків для виконання практичої роботи, проекту, написання реферату, виконання будь-якого творчого завдання;2) використання на уроці мультимедійних можливостей комп'ютера, що слугує наочним посібником. Це найпоширеніша форма організації навчання із застосуванням комп'ютера на уроці.

Номер слайду 11

Практичний досвід викладання англійської мови свідчить про те, що на сучасному етапі навчання іноземних мов значну увагу необхідно приділяти застосуванню мультимедійних технологій, у яких одночасно використовують тексти, графіку, відеоматеріали, звукові ефекти, анімацію. Все це є сукупністю аудіо та візуальних ефектів разом з інтерактивним програмним забезпеченням, які впливають на емоційні та понятійні сфери, сприяють більш ефективному засвоєнню мовного матеріалу. Поєднання візуального зображення, тексту і звукового супроводження надає можливість для комплексного розвитку навичок мовної діяльності учня під час вивчення іноземної мови. Загальновідомо, що ефективність навчання збільшується у разі використання наочних ілюстрацій, а мультимедійні засоби об’єднують відео-, аудіо-матеріали, ілюстрації, таблиці тощо на одному носії .

Номер слайду 12

На уроках англійської мови використовуємо ІКТ для того щоб: формувати навички і уміння читання, використовуючи безпосередньо матеріали інтернет-мережі різного рівня складності;  вдосконалювати уміння аудіювання на основі аутентичних звукових текстів, пісень, кіно-епізодів;  вдосконалювати уміння писемного мовлення, поповнювати свій словниковий запас (як активний , так і пасивний) лексикою сучасної іноземної мови, яка відображає певний етап розвитку культури народу, соціальний і політичний устрій суспільства;  збагачувати школярів культурологічними знаннями, які включають в себе мовленнєвий етикет, особливості поведінки різних народів в умовах спілкування, особливостей культури та традицій країни, мова якої вивчається;  вдосконалювати знання з граматики за допомогою виконання тестів у режимі on-line;  формувати стійку мотивацію пізнавальної діяльності учнів на уроках;  прививати потребу у використанні англійської мови з метою справжнього спілкування. Для реалізації всіх цих задач у своїй педагогічній діяльності доцільно використовувати наступні комп’ютерні програми Microsoft Word, Microsoft Power Point, Mozilla Firefox, Windows Media Player.

Номер слайду 13

На своїх уроках для здійснення наглядної підтримки процесу навчання здебільшого застосовую освітній потенціал мультимедійних презентацій ( документ, створений за допомогою комп’ютерної програми Power. Point. )Мультимедійні презентації використовуються: При введенні та закріпленні лексичного, граматичного, країнознавчого матеріалу, у якості опор. При навчанні монологічного та діалогічного мовлення. Для кращого засвоєння навчального матеріалу, завдяки використанню анімації з’являються можливості виділення найбільш значущих елементів за допомогою кольору, шрифту, додавання фотографій, схем, таблиць.

Номер слайду 14

Використання презентацій на уроці допомогає:змінити форму навчання з авторитарної на комунікативну, інтерактивну, заглиблену в спілкування; формувати здатність висловлюватися, виражати думки за рахунок умінь слухати, читати, говорити і писати іноземною мовою; підтримувати ефективну мотивацію та зв’язок з реальним життям для набуття практичних умінь; викликати інтерес до отримання інформаційних повідомлень та відтворення власних; виховувати та розвивати особистість учнів одночасно з процесом засвоєння нових знань.

Номер слайду 15

Презентації на різних етапах підготовки тапроведення уроку. Презентація Power Point:- Активізація ЛО по темі - Фонетична зарядка- Введення нових ЛО та граматичного матеріалу Відео та аудіофайли :- Мотивація навчальної діяльності учнів; - Розвиток навичок аудіювання, усного мовлення, письма

Номер слайду 16

Властивості уроку з використанням ІКТПринцип адаптивності: пристосування комп’ютера доіндивідуальних особливостей дитини. Керованість:вчитель у будь-який момент може коректувати процес навчанняІнтерактивність і діалоговий характер навчання: ІКТ мають здатність «відгукуватись» на дії вчителя і учня. Оптимальне поєднання індивідуальної та групової роботи. Необмежене навчання

Номер слайду 17

Сучасний урок – це поєднання традиційних технологій та нових інформаційних джерел, які передбачають використання теле-та радіомовлення, періодики, архівних матеріалів, ресурсів мережі Інтернет. Це використання додаткового матеріалу, якийможна знайти для різних категорій учнів і для різного рівня підготовки.

Номер слайду 18

Мотивація. Оголошення теми та очікуваних результатів Надання необхідної інформаціїІнтерактивна вправа Рефлексія результатів Підсумки Сфокусувати увагу дітей на проблемі та викликати інтерес до теми. Короткий відео ролик Бесіда, Мозковий штурм,Мікрофон, Криголамза допомогою проблемних питань визначити тему, завдання, нагадати про оцінювання. Забезпечити розуміння учнями змісту їх діяльності під час заняття. Дати інформацію для опрацювання за короткий час. Засвоєння навчального матеріалуміні-фільм або фрагмент робота з субтитрами фільмуробота з додатковим матеріалом (наочності, презентації, картки) інструктування учнів щодо правил дії та часу, об’єднання в групивиконання завдання ,презентація роботи індивідуальна робота/ в парах/в групах, усна розповідь, медіа презентація , колективне обговорення. Усвідомлення отриманих результатів. Підбиття підсумків засвоєних знань, пошук проблеми, планування перспективи та корекціїописовий коментар зробленогознайти причини прогалинрозробити перспективні завдання щодо їх подолання. Орієнтовна структура уроку із застосуванням інформаціоно-комунікаційних технологій

Номер слайду 19

Враховуючи те, що проектна діяльність — одна із форм підвищення якості викладання, використання ІКТ у поєднанні з методом проекту дозволяє учням на практиці застосовувати свої знання, навички та уміння, тому і є однією з форм дослідницької та пізнавальної діяльності, під час якої успішно реалізується кооперативне співробітництво, яке сприяє підвищенню мотивації вивчення іноземної мови. У центрі такого робочого процесу стоїть сам учень з можливістю вільного висловлення своїх думок. Крім того, створюючи та презентуючи свій проект, учні поєднують всі види мовленнєвої діяльності: читання, письмо, говоріння та аудіювання. Щоб підібрати необхідний для своєї презентації матеріал, учні мають переглянути чимало друкованого матеріалу, попрацювати з лінгвокраїнознавчими і енциклопедичними довідниками та словниками. Тексти зі слайдів також використовуються для читання. Таким чином, в учнів формуються лексичні, граматичні та фонетичні навички. Робота над презентацією включає в себе також розвивальні та виховні складові. Дуже цікаво спостерігати за розвитком учнів, переглядаючи їхні презентації. Для кожної дитини це можливість висловитися й показати себе, свої інтереси та навички. У процесі роботи над проектом в учнів розвивається уява, творче мислення, відповідальність, самостійність. Під час захисту презентації вони вдосконалюють свої власні навички і уміння спілкування, а також вчаться поважати чужу думку, проявляти товариськість, підтримку. Через порівняння культури іншомовних країн учні краще усвідомлюють культуру, історію та традиції своєї країни.

Номер слайду 20

Неймовірні можливості ІКТ дають змогу поглянути на метод проектів під новим кутом: Комп’ютер, а саме мережа Інтернет , стає новим, повноцінним джерелом інформації.2. Програмне забезпечення комп’ютера дає можливість нестандартно оформити учнівський проект, відійшовши від звичайних доповідей чи рефератів. Oсобливу роль в цьому відіграють програми Microsoft Office: Word:програма, яка дозволяє створювати друковані текстові документи з використанням різних шрифтів,кольорів. Power Point:створюємо презентацію. Publisher: дозволяє кожному учню відчути себе журналістом, редактором і програмістом. Excel: допомагає створити діаграму, кросворд.

Номер слайду 21

Переваги впровадження ІКТ:ефективний допоміжний технічний наочно-слуховий засіб;допоміжний засіб учбово-пізнавальної діяльності учнів;засіб підвищення мотивації та бажання учнів вивчати англійську мову; засіб підвищення інтерактивної та комунікативної діяльності

Номер слайду 22

Переваги використання ІКТ:за короткий час особистість спроможна засвоїти та переробити великий обсяг інформації. Фактичне сприйняття демонстраційних матеріалів є в 60 тисяч разів швидшим, аніж тексту, який читаємо.

Номер слайду 23

Переваги використання КТ у викладанні англійської мови дозволяє відійти від традиційних форм навчання;підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності учнів;оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил;подолати монотонність заняття при формуванні мовленнєвої та комунікативної компетенції учнів при навчанні англійській мові.

Номер слайду 24

Вимоги до вчителя. Учитель повинен вміти користуватися різноманітними програмами: графічними, flesh – анімації,  web – редактора, програмами для створення презентацій, програмами для роботи зі звуком та відео тощо.

Номер слайду 25

Застереження щодо використання КТ на уроках англійської мовинадмірність у використанні наочності веде до певних диспропорцій у розвитку конкретного і абстрактного мислення учнів;робота з комп’ютером не повинна сприйматися як розважальна “вставка” у процес вивчення іноземної мови, а має розглядатися як органічна активізуюча складова частина пізнавального процесу;КТ можуть застосовуватись на всіх етапах вивчення мови, під час розгляду всіх тем і розділів шкільної програми

Номер слайду 26

Використання ІКТ під час вивчення англійської мови: Дозволяє відійти від традиційних форм навчання. Підвищіти індивідуалізацію навчальної діяльності учнів. Оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил. Подолати монотонність заняття при формуванні мовленевої та комунікативної компетенції учнів. Сприяє розвитку читання, аудіювання, письма, мовлення. Сприяє оволодінню усним спонтанним мовленням, розвитку критичного мислення. Сприяє адаптації учнів до проведення ЗНО

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

.

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

zip
Додав(-ла)
Доцик Наталія
Додано
13 грудня 2019
Переглядів
8626
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку