Відкритий урок мови у 5 класі Підготувала вчитель української мови та літератури Мигович Віра Юріївна
Номер слайду 2
Будемо варити борщ «Борщ — старий господар», Де в хаті борщ і капуста, там хата не пуста», «Борщ — усьому голова», «Борщ та каша — мати наша». «Борщ — старий господар», Де в хаті борщ і капуста, там хата не пуста», «Борщ — усьому голова», «Борщ та каша — мати наша».
Номер слайду 3
Номер слайду 4
ТЕМА: Використання синонімів, антонімів, омонімів у мовленні
Номер слайду 5
Мета: поглибити знання учнів щодо використання синонімів, антонімів, омонімів у мовленні; формувати загальнопізнавальні вміння аналізувати групи слів, порівнювати їх між собою і робити, висновки, виробляти вміння використовувати антоніми для увиразнення, чіткого окреслення висловленої думки; виховувати за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу любов, повагу до національних традицій.
Номер слайду 6
Потрібні продукти
Номер слайду 7
Мовна розминка «Що знаєш, що вмієш — за плечима не носити»
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Виконання завдань творчого характеру 1. «Добрий кухар і з кропиви добрий борщ зварить» І група Працювати, швидкий іти ІІ група Мудрий, говорити спритний
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Довідка. Палати, горіти, червоніти, жевріти. 1) Без підпалу й дрова не.... 2) Полум'я... в долоні. 3) Жар червоним золотом..... 4) Подекуди ще огонь.... «Борщ до печі проситься»
Номер слайду 13
Номер слайду 14
3. «Сім разів відмір, один — відріж» Вибірковий диктант «Знайди омоніми» Завдання: вибрати і записати слова-омоніми із запропонованих текстів. ЖУРАВЛІ ЛЕТЯТЬ У ВИРІЙ Ген за тридев'ять земель. А один в селі лишився — Синьоокий Журавель. Журавлі летять у вирій В день холодний та ясний, А один в селі лишився, Став колодязним. (Ю. Рибчинський)
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
СИДИТЬ МАРУШКА В СЕМИ КОЖУШКАХ,ХТО НА НЕЇ ГЛЯНЕ,ТОЙ ЗАПЛАЧЕ Творче завдання у парах
Номер слайду 18
5.«ЗЕРНА МУДРОСТІ НАРОДНОЇ»
Номер слайду 19
1) Мир будує — війна руйнує. 2) Радість красить, а печаль палить. 3) За добро тебе похвалять, а за зло — осудять. 4) Гість мало їсть, а багато бачить. 5) Молодість летить вільною пташкою, а старість лізе черепашкою. 6) Зима без снігу — літо без дощу. 7) На чорній землі білий хліб родить. 8) Колос повний гнеться до землі, а пустий — догори стирчить. 9) 3 малої хмари великий дощ буває. 10) Сумний грудень і в свято і в будень.
Номер слайду 20
Номер слайду 21
6. «До столу добре сісти, коли на ньому є що їсти» 6. «До столу добре сісти, коли на ньому є що їсти»
Номер слайду 22
РЕФЛЕКСІЯ
Номер слайду 23
Номер слайду 24
VI. Домашнє завдання 1. Повторити теоретичний матеріал з теми «Групи слів за значенням» 2. Скласти міні-твір на тему «Кожна господиня свій борщ хвалить», використовуючи слова-синоніми, антоніми та омоніми.