Викриття хитрості й пихатості Микити в казці І. Франка «Фарбований Лис» . Головні та другорядні персонажі в казці. Підготувала вчитель української мови та літератури ОЗЗСО «Лідер» Краматорської міської ради Донецької областіАлександрова Тетяна Михайлівна
Ланцюжок запитань. Що таке казка? На які групи за змістом поділяють казки?Назвіть ознаки казки. Яку вона має будову?
Номер слайду 4
Чим відрізняється літературний твір від фольклорного?
Номер слайду 5
Порівняйте. Проблемне питання
Номер слайду 6
Виконання клоуз-тестів1. Лис Микита вихвалявся, що в білий день побіжить до __________________ та вкраде просто з торговиці ___________________.2. Лиса побачили і почали наздоганяти _____________________ , тому вінзмушений був сховатися від них у _________________________________.3. Лис Микита сказав звірам, що він посланець __________________________ і звати його __________________________.4. У звірячім царстві запанувала нечувана _______________ і всі звірі зразу кинулися робити __________________ .5. Пройшов __________ Лисового царювання, і звірі влаштували на честь. Микити __________________ . 6. Зображуючи звірів у казці «Фарбований Лис», письменник-казкар __________________ мав на увазі ____________________ .
Номер слайду 7
1.3.2. Остромисл. Св. Миколай. Пси. Діжка. Місто. Курка
Номер слайду 8
Радість4.5.6. Порядки. Рік. СвятоІ. Франко. Люди
Номер слайду 9
Головні та другорядні героїДругорядний герой чи другорядна героїня літературного твору — це ті персонажі, які відіграють у творі допоміжну роль. Вони сприяють глибшому висвітленню характеру та вчинків головних героїв. Головний герой / головна героїня перебуває в центрі уваги і стає головним учасником / головною учасницею подій. Вони найповніше схарактеризовані, також їхні імена нерідко використовують у назві твору.r
Номер слайду 10
Назви головних і другорядних героїв твору
Номер слайду 11
6 Капелюхів мислення. Вчений. Акцент на викладі фактів. Критик. Акцент на критичне сприйняття. Оптиміст. Акцент на плюсах. Художник. Акцент на інтуїцію та почуття. Жодних обґрунтувань своїх емоцій. Креативник. Акцент на нетрадиційних та провокаційних рішеннях. Керівник. Координує роботу, збирає результати, організовує, регламентує. Підбиває підсумки.
Номер слайду 12
Опишіть Лиса Микиту
Номер слайду 13
Які позитивні та негативні риси Лиса Микити?
Номер слайду 14
«Приміряйте» на себе образ Лиса Микити: визначте, яку спільну з ним ПОЗИТИВНУ рису ви маєте
Номер слайду 15
Що відчули ви, дізнавшись, як звірі вчинили з Лисом?
Номер слайду 16
Лис Микита — алегоричний образ. Яку людину він вам нагадує? (риси вдачі, звички, вчинки)
Номер слайду 17
Лісові мешканці наприкінці казки розірвали Лиса Микиту. Чи справедливо звірі вчинили? Знайдіть аргументи «за» і «проти».
Номер слайду 18
Якби ви мали змогу написати Лису Микиті листа з побажаннями , як йому змінити свій характер, то що б ви йому порадили?Асоціативний рядчемністьдобротавідвертістьповагачесністьщирістьrrrrr
Номер слайду 19
Рефлексія. Сьогодні на уроці я…Навчився…Було цікаво…Мої відчуття…Більше за все мені сподобалось…
Номер слайду 20
Домашнє завдання. Знайти та виписати прислів’я та приказки, які характеризують лиса Микиту.* Придумати свій кінець казки (за бажанням).