Презентація на тему: "Як діяти під час пожежі". рокриває поняття
гасіння електроприладів, план евакуації,паніка,натовп.
5 клас НУШ підручник Воронцова
ЯК ЗАГАСИТИ НЕВЕЛИКУ ПОЖЕЖУУ більшості випадків пожежу можна загасити на стадії загоряння, доки вона ще не набрала сили. Для цього буває достатньо затоптати вогонь ногами чи вилити на нього склянку води (мал. 84). Можна накрити вогонь пальтом, килимом, ковдрою, засипати його землею чи піском або скористатися вогнегасником.
Методом мозкового штурму назвіть якомога більше причин виникнення побутових пожеж.• Розкажіть про випадки, коли ви були свідками пожежі: що сталося, як усе закінчилося.• Обговоріть, до яких небезпечних наслідків може призвести пожежа в житловому будинку, в громадському приміщенні (школі, кінотеатрі), на промисловому підприємстві, військовому складі.
ОСОБЛИВОСТІ ГАСІННЯ ЕЛЕКТРОПРИЛАДІВУявіть ситуацію: ви прасуєте одяг. Несподівано праска задиміла і загорілася. Як ви маєте вчинити?По-перше, діяти треба дуже швидко. Якщо згаяти час, то вогонь швидко розповсюдиться. А якщо вчасно і правильно зреагувати, можна ліквідувати пожежу за хвилину.
По-друге, діяти треба дуже обережно. Слід пам’ятати, що на електроприлади, увімкнені в розетку, лити воду вкрай небезпечно. Можна отримати ураження електричним струмом. Тому треба обгорнути руку сухою тканиною (одягом, рушником чи серветкою) і висмикнути вилку з розетки (мал. 85, а) або вимкнути електрику на щитку.
Лише знеструмивши електроприлад, його можна гасити як звичайний осередок вогню. Найкраще накрити його ковдрою, щоб припинити доступ кисню (мал. 85, б), і залити водою.І останнє. У таких випадках ніколи не слід вагатися, думати про те, що, гасячи, наприклад, праску, зіпсуєте її. Змарнуєте секунди, хвилини — і втратите набагато більше.
ЯК ВИБРАТИСЬ ІЗ ЗАДИМЛЕНОГО ПРИМІЩЕННЯНайбільшою небезпекою під час пожежі є отруйні гази, що утворюються під час горіння. Тому, опинившись у задимленому приміщенні, слід негайно подбати про захист органів дихання. Мал. 86. Захист органів дихання. Потренуйтеся захищати органи дихання від отруйних газів. «Відчувши» запах диму, треба затулити рот і ніс будь-якою тканиною, бажано змоченою водою. Щоб не втратити орієнтації, потрібно сповзти на підлогу і пересуватися уздовж стіни до дверей (мал. 86).
Паніка - це стан, коли люди втрачають контроль над собою і здатність правильно оцінювати ситуацію. Їх охоплює страх, вони починають плакати, кричати, хаотично бігати або, навпаки, ховатися в недоступних для рятувальників місцях. Така поведінка створює додаткову небезпеку для них самих і для оточення.
• Розгляньте малюнок з коміксом про те, як потрібно евакуюватися зі школи (мал. 87).• Уважно вивчіть план евакуації зі своєї школи. Намалюйте маршрут, яким має скористатися ваш клас у разі пожежної тривоги.• За командою вчителя/вчительки кілька разів організовано здійсніть евакуацію. Пам'ятайте, що головне - запобігти утворенню натовпу, в якому можна постраждати. Особливо уважними й організованими треба бути на сходах, у дверях та вузьких проходах.