Основні поняття і терміни: • ГАСІННЯ ЕЛЕКТРОПРИЛАДІВ• ПЛАН ЕВАКУАЦІЇ • ПАНІКА • НАТОВП
Номер слайду 3
У цьому параграфі ви:пригадаєте причини виникнення побутових пожеж;дізнаєтеся, як загасити невелику пожежу;обговорите особливості гасіння електроприладів;навчитеся захищати органи дихання під час пожежі;потренуєтеся здійснювати евакуацію зі школи.
Номер слайду 4
ЯК ЗАГАСИТИ НЕВЕЛИКУ ПОЖЕЖУУ більшості випадків пожежу можна загасити на стадії загоряння, доки вона ще не набрала сили. Для цього буває достатньо затоптати вогонь ногами чи вилити на нього склянку води (мал. 84). Можна накрити вогонь пальтом, килимом, ковдрою, засипати його землею чи піском або скористатися вогнегасником.
Номер слайду 5
Методом мозкового штурму назвіть якомога більше причин виникнення побутових пожеж.• Розкажіть про випадки, коли ви були свідками пожежі: що сталося, як усе закінчилося.• Обговоріть, до яких небезпечних наслідків може призвести пожежа в житловому будинку, в громадському приміщенні (школі, кінотеатрі), на промисловому підприємстві, військовому складі.
Номер слайду 6
ОСОБЛИВОСТІ ГАСІННЯ ЕЛЕКТРОПРИЛАДІВУявіть ситуацію: ви прасуєте одяг. Несподівано праска задиміла і загорілася. Як ви маєте вчинити?По-перше, діяти треба дуже швидко. Якщо згаяти час, то вогонь швидко розповсюдиться. А якщо вчасно і правильно зреагувати, можна ліквідувати пожежу за хвилину.
Номер слайду 7
По-друге, діяти треба дуже обережно. Слід пам’ятати, що на електроприлади, увімкнені в розетку, лити воду вкрай небезпечно. Можна отримати ураження електричним струмом. Тому треба обгорнути руку сухою тканиною (одягом, рушником чи серветкою) і висмикнути вилку з розетки (мал. 85, а) або вимкнути електрику на щитку.
Номер слайду 8
Лише знеструмивши електроприлад, його можна гасити як звичайний осередок вогню. Найкраще накрити його ковдрою, щоб припинити доступ кисню (мал. 85, б), і залити водою.І останнє. У таких випадках ніколи не слід вагатися, думати про те, що, гасячи, наприклад, праску, зіпсуєте її. Змарнуєте секунди, хвилини — і втратите набагато більше.
Номер слайду 9
Назвіть два безпечні способи:1. знеструмлення електроприладу;2. гасіння знеструмленого електроприладу. Поясніть свій вибір.
Номер слайду 10
ЯК ВИБРАТИСЬ ІЗ ЗАДИМЛЕНОГО ПРИМІЩЕННЯНайбільшою небезпекою під час пожежі є отруйні гази, що утворюються під час горіння. Тому, опинившись у задимленому приміщенні, слід негайно подбати про захист органів дихання. Мал. 86. Захист органів дихання. Потренуйтеся захищати органи дихання від отруйних газів. «Відчувши» запах диму, треба затулити рот і ніс будь-якою тканиною, бажано змоченою водою. Щоб не втратити орієнтації, потрібно сповзти на підлогу і пересуватися уздовж стіни до дверей (мал. 86).
Номер слайду 11
ЕВАКУАЦІЯ З ПРИМІЩЕННЯ ШКОЛИОсобливо небезпечними є пожежі, що виникають у громадських місцях, зокрема, у приміщенні школи. Адже тут одночасно перебувають сотні дітей, а коли небезпека загрожує відразу багатьом, може виникнути паніка.
Номер слайду 12
Паніка - це стан, коли люди втрачають контроль над собою і здатність правильно оцінювати ситуацію. Їх охоплює страх, вони починають плакати, кричати, хаотично бігати або, навпаки, ховатися в недоступних для рятувальників місцях. Така поведінка створює додаткову небезпеку для них самих і для оточення.
Номер слайду 13
Щоб запобігти виникненню натовпу під час пожежі або іншої небезпечної ситуації, у кожній школі чи будь-якому іншому громадському приміщенні на видноті висить план евакуації.
Номер слайду 14
• Розгляньте малюнок з коміксом про те, як потрібно евакуюватися зі школи (мал. 87).• Уважно вивчіть план евакуації зі своєї школи. Намалюйте маршрут, яким має скористатися ваш клас у разі пожежної тривоги.• За командою вчителя/вчительки кілька разів організовано здійсніть евакуацію. Пам'ятайте, що головне - запобігти утворенню натовпу, в якому можна постраждати. Особливо уважними й організованими треба бути на сходах, у дверях та вузьких проходах.
Номер слайду 15
ЕВАКУАЦІЯ З ОСЕЛІЩоб бути готовими діяти у надзвичайній ситуації в своєму будинку чи квартирі, треба до цього підготуватися. Перш за все необхідно намалювати план евакуації та позначити основні й запасні виходи. Необхідно потренуватися здійснювати евакуацію за цим планом.
Номер слайду 16
Перейдіть за першим QR-кодом і подивіться відео, як треба діяти під час евакуації. Разом із своїми рідними намалюйте план евакуації зі свого будинку. Позначте виходи з кожної кімнати та місце зустрічі після евакуації.
Номер слайду 17
Перейдіть за другим QR- кодом і прочитайте статтю про дівчинку, яка врятувала сім'ю від пожежі. Роздрукуйте бланк завдання і дайте відповіді на запитання.
Номер слайду 18
МОЗАЇКА ЗАВДАНЬ ДО ТЕМИ1. Назвіть те, що не можна гасити водою.
Номер слайду 19
2. Розкажіть, як ви розумієте прислів'я: «Коробка сірників хоч і мала, багато може спричинити зла».
Номер слайду 20
3. Оцініть користь від уроку за допомогою багаття. А Б В
Номер слайду 21
4. Оцініть свої досягнення. а. Я можу загасити невелику пожежу. ☆☆☆б. Я знаю, як захищатися від диму.☆☆☆в. Я вмію діяти під час пожежі.☆☆☆
Номер слайду 22
Домашнє завдання. Переглянути відео урок за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=v. TSBL_YOcc41. Опрацювати. § 25 ст. 196‒2022. Виписати нові поняття.3. Виконати. Мозаїка завдань до теми.4. Виконати тести за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4213175