Засоби масової інформаціїЦе-форми розповсюдження інформації, спрямовані на охоплення необмеженого кола осіб, соціальних груп та організацій з метою оперативного інформування їх про події, явища в світі, конкретній країні, певному регіоні, а також мобілізації об ' єктів свого впливу на виконання спеціальних соціальних функцій.
Засоби масової інформації мають характерні риси, це: 1.публічність (необмежене, не персоніфіковане коло споживачів) 2.наявність спеціальних технічних засобів. 3.непряма, розділена в просторі та часі взаємодія комунікаційних партнерів. 4.непостійний характер аудиторії. 5.переважна односпрямованість впливу від комунікатора до реципієнта.
Свобода слова і друку – це природне право будь - якої людини вільно висловлювати свої думки, у тому числі, за допомогою засобів масової інформації. Свобода слова стосується усіх громадян, свобода друку – у першу чергу, журналістів. У демократичних державах свобода слова та інформації розглядаються як індивідуальні права, тобто права окремого громадянина на самооборону від держави.
ЗМІ забезпечують можливість представникам різних суспільних груп публічно висловлювати свої думки, чітко формулювати і представляти громадській думці свої інтереси, шукати і об єднувати однодумців. Доступ до ЗМІ – необхідна умова існування впливової опозиції, особливо при агресивному ставленні до неї з боку державних радіо і телебачення.