ІІІ. Пов домлення теми мети уроку Сьогодн ми побуваємо в царств ще одн єї частини мови – скромного
Займенника. Щоб д знатися на що в н вказує чому так називається, послухайте казку.
У великому м ст Української Мови на одн й вулиц жила соб с м’я менник в. А чи знайом ви з ними? Що таке Іменник?
По сус дству з ним жила с м’я Займенник в, з якими ми сьогодн ближче познайомимось. Іменники пишались тим, що саме вони дають мена - назви вс м предметам.
- Ми дуже важлив - хвалилися вони.
А Займенники були маленьк скромн . Коли говорили Іменники, вони мовчали. Та одного разу сталась пригода. Застудились Іменники, у них
пропав голос. Що ж робити? Що станеться з мовою? (показую малюнки предмет в. Хто це? Що це?) І тут на допомогу своїм сус дам прийшли скромн Займенники. Вони
хоч не могли називати предмети, але могли вказати на них. І сталося диво. Зам сть хворого менника «д вчинка» у реченн став Займенником
«вона», зам сть хлопчика «в н». А як легко вказували Займенники на себе на своїх друз в.
- Я, Ми, Ти, Ви! – весело вигукували вони.
виконатиІменники. З того з знались часу Іменники, що цюбудувати роботу дружать вониречення з Займенникамиб н коли. не змогли, допомагають так добре їм
займенник вА країна вУкраїнська Українськ й Мова Мов стала невелика ще кращою, але вживаються та багатшою вони. К льк сть дуже часто.
Чи сподобалась вам казка? Хто сподобався? Чому?
2.Вродились ми з вод .
Легеньк , мов пушиночки, Спустилися сюди.
Ми хмарою носилися
В д подиху зими
І весело крутилися
Метелицею ми. (сн жинки)
Прочитайте текст. Як недол ки ви пом тили в ньому? Виправте їх за допомогою займенник в запиш ть текст.
Високо вгор дзв нким передзвоном курличуть журавл . Журавл прямують на п вдень, посп шають. Десь перегукуються вгор над нами дик гуси. На п вноч вже холодно гусям.
На п щаних косах р чок жирують п вн чн качки, ц лими
величезними табунами. Качки дуже сторожк близько не п дпускають мисливц в. (За О.Копиленком)
Присл в’я та приказки допоможуть при вивченн займенник в
Дай земл , то вона тоб дасть.
Заступи природу дверима, то вона тоб в кном. Присл в’я, мов комариний носок, а мудрост в ньому ц ле озеро.
Шануй батька мат р твоїх – добре тоб буде, довго житимеш на земл . Добр д ти – батькам в нець, зл д ти – їм к нець.
Яка ґава в воду, така вона з води.
Зам нити займенник 1-ої особи займенником 3-ої особи або менником (хлопчик, син, Вася). Мене за все життя н хто ще не карав. Батько не т льки, не ч пав мене пальцем, але я в д нього не чув н коли поганого слова. Тепер мене мучило тяжке почуття.
Нарешт мене покликали до батька, в каб нет. Я зайшов несм ливо зупинився
при вход . Батько сид в у своєму кр сл , перед портретом матер не повертався до мене. Я слухав тривожне биття свого серця. (В. Короленко).