Урок української мови з теми: "Слухання колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю». Складання різдвяно-новорічного календарика. Діагностувальна робота: читання вголос."

Про матеріал
Урок української мови з теми: "Слухання колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю». Складання різдвяно-новорічного календарика. Діагностувальна робота: читання вголос." Допоможе Вам інтегрувати мовну та літературну змстові лінії, а також поєднати урок вивчення нової теми з діагностувальною роботою
Перегляд файлу

Урок з української мови

Тема: Слухання колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю». Складання різдвяно-новорічного календарика. Діагностувальна робота: читання вголос.

Хід уроку:

1. Вступна бесіда. Актуалізація опорних знань.

1.1. Колесо фортуни.

- Розпочнемо урок з розминки. Працюємо з колесом фортуни. Вам випадає слово, треба назвати до якої частини мови воно відноситься.

 - Радість, свято, мандарини, ялинка, мільйон сніг.

- Яке слово відрізняється з-поміж інших. Чому? (Мільйон. Це числівник)

- Яка орфограма є у слові мільйон?

- Чи можемо дібрати перевірне слово? (Ні, це словникове слово.)

- Давайте його пропишемо для запамʼятовування.

 

Інформаційна довідка: До речі, а ви знаєте, що…

 1 мільйон секунд - це 16666 хвилин;

 1 мільйон секунд - це 278 годин;

 1 мільйон секунд - це 11 з половиною днів;

1 мільйон секунд - це 1.5 тижня;

А 1 рік вміщує в себе 31 мільйон 557600 секунд

 

1.2. Каліграфічна хвилинка: міль, льон, йон, мій, ной, лом, Ніл, лінь

Мільйон

- Складіть речення з цим словом.

 

1.3. Співання колядки «Добрий вечір тобі».

- Повернімось до слів на екрані. Що в них спільного?

-         Недарма, я обрала саме ці слова, адже зараз зима, і сьогодні доволі особливий день. Яке найбільше сьогоднішнє свято Вам запамʼяталось?

-         Недарма ми з Вами сьогодні прийшли в різдвяних светриках.

-         Яка пісня у Вас найбільше асоціюється з Різдвом?

-         Добрий вечір тобі….

- Давайте разом згадаємо її і заспіваємо в караоке.

-         Співаючи, будь уважні, і запамʼятайте числівники, які там зустрічаються.

СПІВАЄМО

2. Вивчення нового матеріалу (с. 120-122).

2.1.  Повторення вивченого матеріалу (с. 120-122).

-         Отож, які числівники ми проспівали?

-         Три, перший, другий, третій.

Давайте пригадаємо що ми знаємо про прислівник.

(Ментальна мапа)

 

2.2. Створення календаря (Вправа 229 (2))

- Ми з вами пригадали відомості по числівник, заспівали колядку, тоді виникає логічне питання:

-         Коли колядують?

-         Переддень Різдва, це свято відноситься до зимового циклу. Восени закінчувались польові роботи, зібрано урожай, прибрано на полях і люди мали більше часу, для того щоб відпочивати, проводити час з сімʼєю, бо роботу мали лише в хаті. Тому зимова пора багата на свята. Давайте пригадаємо основні свята за підручником.

-         Листочки календаря треба доповнити назвами свят з довідки, працюємо усно.

-         Ви звернули увагу, що на одне свято припадає 2 дати? Чому..

-         З вересня в Україні було прийнято рішення перейти на григоріанський календар тому що він є більш послідовним у розташуванні свят.  Це рішення стало історичним, адже кілька століть українська церква мала юліанське літочислення, яке було одним з елементів московської церковної традиції.

-         Тому ми створимо власний різдвяно-новорічний календарик. Працюємо в групах. Вам потрібно за допомогою календарика, або математичних умінь відрахувати 14й день назад  і записати коли по-новому ми святкуємо свята. Записуємо кожен до свого календарика. Числівники записуємо словами.

(Миколая, Різдво, Василя, Водохреща,)

 

-         Перевірка робіт.

6 грудня, 25 грудня, 1 січня, 6 січня

2.2. Вправа 230 (1)

-         Календар - це одиниця часу, а які ми ще одиниці вимірювання часу знаємо?

-         Що нам допомагає визначити час?

-         Годинник. Він цього тижня має особливу місію - допомогти нам перевірити свою навичку читання. Вчора декілька дітей вже успішно виконали це завдання, сьогодні - ще декілька учнів - зможуть це зробити.

-         Але для того, щоб успішно здати цей вид контролю- треба розімʼятися. Що допомагає нам в цьому?

-         2.3. СКОРОМОВКА - тік ток хвилинка.

-         Давайте порухаємось, щоб трошки зняти тривогу.

2.4. Читання по колу

-       Ми з вами так налітались, що опинились в недалекому минулому. Уявіть ви знаходитесь в тому періоді - де не має інтерактивної дошки, щоб підглянути котра година, телефонів, щоб поставити таймер для перевірки техніки. Але в нас є і інші види годинників, які можуть нам в цьому допомогти.

-       Зараз за допомогою інформаційного листа хтось пригадає, а хтось дізнається еволюцію годинника.

-       У тексті Вам можуть попастися слова, значення яких Вам невідомі. Розшифруйне, що це за слова.

-       Читаємо по колу. Нагадую, ви встаєте за парт, руками не допомагаємо собі, задіяні лише очі. По моєму плескіту рухаємось за годинниковою стрілкою.

 

-       Як ви думаєте який годинник може нам допомогти перевірити техніку читання?

2.5. Перевірка техніки читання

-         Ліліана Василівна перевіряє техніку читання

2.6. Визначення часу за годинником

- Пояснення

-         А ми продовжимо набувати навички щодо визначення часу по годиннику з циферблатом.

-         Давайте пригадаємо, яка стрілка вказує на час, на хвилину, на секунду. Скільки в годині хвилин? Відстань від одної цифри до іншої це скільки?

-         Давайте усно разом пригадаємо за допомогою легко, погляньте на годинник і оберіть правильний варіант відповіді.

 

- Супер, тепер Ви готові, будьте уважні. Запишіть у правильному порядку завдання. Виберіть лише одне правильне речення до малюнку.

 

Самостійно і взаємоперевірка.   Пари

 

Правильно виконане завдання матиме такий вигляд:

П'ята година десять хвилин. Десять хвилин на шосту. Десять хвилин по п'ятій годині.

 

Сьома година сорок п'ять хвилин. За п'ятнадцять хвилин восьма. За чверть восьма.

 

Друга година тридцять хвилин. Пів на третю. Половина третьої.

2.7. Онлайн вправа

-        Чому більшість дітей обрали для запису стандартний варіант.

-        Відкрию секрет - часточка пів - це половина, тобто коли хвилинна стрілка опиняється на 6 - ми можемо казати не 5.30 а пів 6.

-        Часточки на і по вказують шо ми перейшли на нову годину, хвилинна стрілочна перейшла 12, але не дійшла до 6.

-        Часточка за вказує на те, що хвилинна стрілочна перейшла 6 (половину) і наближається до 12

-        Давайте за допомогою онлайн вправи попрактикуємось в цьому.

 

2.8. Колесо (резерв)

 

2.8. Вправа на грошики (резерв)

 

3. Рефлексія

- у Ваших стаканчиках є листок, відкрийте і прочитайте. Де заховався числівник? Обʼєднайтесь в групи.

- Що важко, що легко?

Сходинки успіху!

 

 

 

 

Текст про годинник

Людство від самого створення шукало способи вимірювання часу. Скільки цікавих винаходів було придумано, але далеко не всі вони «прижилися», отримавши загальне поширення.

 Першим приладом, що вимірює час, стали сонячний годинник. Вони були винайдені ще в Стародавньому Вавилоні більше три тисяч років тому. Звичайно ж такі годинники працювали лише в сонячну погоду.

 Наступним етапом розвитку годинникової майстерності став пісочний годинник. Такі моделі зустрічаються і в сучасному світі. Пісок пересипається з одного відсіку в інший і це займає певний час. Зазвичай такі годинники розраховувалися на відрізок часу від декількох хвилин до цілої години.

 У стародавньому світі були так само водяні, масляні і навіть вогняні годинники, які використовувалися в дуже окремих випадках.

 Механічний годинник практично в тому у вигляді, до якого ми звикли, з'явилася лише 16 столітті. Таким чином з'явилися перші наручні годинники. Мало хто знає, що спочатку наручні хронометри призначалися для жінок. Вперше вони були виготовлені на початку 19 століття. Чоловіки віддавали перевагу кишеньковим годинникам на ланцюжку. 

 Наступним етапом розвитку годинникового механізму був перехід на привід від стислої пружини до енергії батарейки. Поряд з механічними аксесуарами стали випускатися і кварцові.

 Не варто забувати про прообразах сучасних розумних годинниках або як їх прийнято зараз називати Smart. Японські компанії в кінці сімдесятих років минулого століття налагодили виробництво годинників з вбудованим калькулятором, іграми і навіть телевізором. Це заклало основу в тренді розвитку розумних годинників і зіграло чималу роль в появі звичних нам Apple Watch, Samsung Galaxy Watch, Huawei Watch та ін.

 

Для поділу на групи для рефлексії


Сім разів відміряй, один раз відріж.

Семеро одного не ждуть.

Сім п’ятниць на тиждень.

Одне літо краще, як сто зим.

Де просто, там живуть років зо сто.

Не май сто гривень, а одного друга.

Один день блисне, а сім кисне.

Біда, коли один в бороні, а десять в стороні.

Один дуб у полі — не ліс.

Одна ластівка не робить весни.

Одним колесом не поїдеш.

Один учитель краще, як дві книжки.

Одна бджола меду не наносить.

Влітку один тиждень рік годує.

 

 

 

 

 

 

 

«Вовк і семеро козенят»

«Дев’ять братів і сестриця Галя»

«Троє поросят»

«Про сімох братів гайворонів та їх сестру»

«Дев’ять братів і десята сестриця Галя»

«Троє братів і песиголовець»

«Дванадцять дівок»

«Дванадцять синів і одна дочка»

«Два брати»

«Два з торби»

«Два цапи»

«Дві вивірки»

«У тридев’ятому королівстві»,

«Тридцять три богатирі»

«Як обидва брати царями стали»


Скоромовка

А я пру напролом по прямих і кривих

Прикриває крилом мене Бог

Мов перлину пером

А перони пусті тоді я на паром

Бо я пру напролом з переломоребром

 

 

 

Шифрограма

метХрорино

хаменийніч

цокварві

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
15 січня
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку