Презентація на тему "Здійснення індивідуального підходу до учнів на основі вивчення їх реальних навчальних можливостей"
Даний матеріал стане у нагоді на педагогічних радах.
Здійснення індивідуального підходу до учнів на основі вивчення їх реальних навчальних можливостей
Номер слайду 2
Індивідуальний підхід як найважливіший принцип навчання посів у дидактиці чільне місце з часів Я. А. Коменського. Він навіть зробив спробу дати свою типологію учнів, поділяючи їх на шість груп:діти з гострим розумом, прагнуть до знань, допитливі і піддатливі; з гострим розумом, але повільні, хоча й слухняні; з гострим розумом, але невгамовні і вперті; слухняні і допитливі, але повільні і мляві; тупі, байдужі; тупі з зіпсованою і злісною натурою.
Номер слайду 3
Реалізація принципу здійснюється в таких напрямах: психологічномуврахування психічних особливостей індивіда, які впливають на навчально-пізнавальну діяльність, що обумовлює наслідки навчання;дидактичному організація такої взаємодії викладача і учнів, яка б максимально задовольняла потреби та інтереси кожного учня, визначення адекватної системи прийомів педагогічного впливу на особистість школяра
Номер слайду 4
Ці напрями визначають конкретні шляхи індивідуального підходу в навчанні: Глибоке вивчення особистості дитини; Розробка системи впливу на учня з урахуванням індивідуальних і вікових особливостей. Аналіз одержаних результатів
Номер слайду 5
Глибоке вивчення особистості дитини: характеру протікання розумових процесів (гнучкість розуму, швидкість засвоєння, критичність);навичок навчально-пізнавальної діяльності (вміння виділяти головне в навчальному матеріалі, планувати навчальну діяльність, здійснювати самоконтроль у навчальній роботі тощо); рівня пізнавальних здібностей (спостережливість, увага, пам'ять, мова); рівня знань і вмінь (повнота, глибина, дієвість); ставлення до навчання, до успіхів, невдач; мотивів навчання; працездатності; вольового розвитку, ступеня наполегливості, терпіння; з яких предметів відчуває труднощі, з яких — встигає; рівня научуваності учня та ін.
Номер слайду 6
Розробка системи впливу на учня з урахуванням індивідуальних і вікових особливостей. пропонує виконувати певну кількість вправ до конкретно визначеного часу; радить щоденно читати підібраний вчителем текст, усвідомлювати його, запам'ятовувати головні думки і розповідати однокласникам, другу або вчителю;певний час на кожному уроці викликає для відповіді, потім пропонує інші різні види дії: короткі письмові відповіді або формування висновків, висування гіпотез, розв'язання проблем та ін; здійснює диференційовану допомогу: одному лише коротенько підказує, як підійти до розв'язання задачі, висвітлення питань у творі, а іншому дає більш детальні пояснення, а то і план розповіді тощо.
Номер слайду 7
Аналіз одержаних результатів і коригування при необхідності дій педагога на основі того положення, що всі діти без відхилень у психічному, фізичному розвитку здатні одержати середню освіту, більш або менш успішно засвоївши навчальний матеріал умежах шкільних програм, а талановиті вимагають знаходження шляхів розвитку їх здібностей.
Номер слайду 8
« Дитина сприймає ,осмислює і запам’ятовує знання тоді ,коли вона їх переживає. Без емоційного ставлення до знань ,без інтересу ,подиву ,задоволення, радості,захоплення,впевненості та інших позитивних переживань неможливе успішне навчання»В. О. Сухомлинський